Mitä ihmettä ostan mun äidille joululahjaksi?
Olen tullut siihen tulokseen, et mä en löydä tai keksi mitään kivaa lahjaa mun äidille. Jeesatkaa nyt keski-ikäistä ruuhkavuosiäitiä jouluvalmisteluissa tämän verran.
Tarvitaan siis tavaralahja. Ei itse tehtyä lahjaa, elämyslahjaa tai lahjakorttia.
Lahjan saaja:
-7-kymppinen naisihminen
-harrastaa puutarhanhoitoa, terveysjuttuja ja kuun vaiheiden seuraamista. Kokeilee myös keittiössä välillä kaikkea jännää, kuten kimchin valmistamista.
-Nauttii kirjansa pääasiassa äänikirjoina
-Tykkää Downton Abbeysta, Hercule Poirotista, naivistisesta taiteesta, värikkäistä käyttöesineistä, käsityöläisten tekemistä jutuista. Asioista, joissa on joku twisti.
-Ei ole kiinnostunut kosmetiikasta, paitsi poikkeuksellisen hyväntuoksuisista palasaippuoista.
-Ei ole kiinnostunut merkkituotteista, ennemminkin vastustaa.
Paljasta siis nyt nettiputiikki, pienyrittäjä, museokauppa, hauska ja kaunis tuote, jossa on kiva idea.
Epätoivo alkaa iskeä.
Kommentit (65)
Ihan älyttömän hyviä ehdotuksia tähän mennessä! Kiitos! Jään edelleen kuulolle.
Jos äiti tutkii kuuta, niin osta tähtikaukoputki kameraliitännöillä.
Kysyin äidiltäni toivomuksia, ja hän halusi laadukasta kylmäpuristettua oliiviöljyä. Ostin siis sellaisen, se on espanjalaista, luomua.
Perheessämme ei yleensä osteta mitään kalliita ja hienoja joululahjoja. Tuo öljykin maksoi vain kymmenisen euroa.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Käsin solmittu itämainen matto upeilla väreillä. Ei mikään valtavan kokoinen.
Vierailija kirjoitti:
Voi Hyvin -lehden kestotilaus. Tai jonkun muun aikakauslehden. Ai niin, mutta se ei ole tavara.
Jotain hyvinvointituotteita, jos asut pk-seudulla, mene käymään Ruohonjuuressa tai Lifessa tai PUR tai NaturaZone, mitä näitä nyt on. Tai onhan noilla varmaankin verkkokaupat, mutta ehtiikö enää jouluksi paketit.
Älä ihmeessä tilaa lehtiä, jos kuuntelee äänikirjoja, niin varmaan lukee/katselee kaiken maailman kuvalehdet esim tabletilla kirjastosta ,)e magazin, )siltä näkee parhaiten kaikki ja jopa vuoden takaiset vuosikerrat.
Tarvisisiko oikein luxus wc matot ja saman sarja pyyhkeet,tosinnyt on kyllä superkiire tilata netistä ja kaupoista ei oikein aina löydy luxusta. Raskisko heittää entiset mäkeen -onko sen tyyppinen?
Joutsenen untuvatossut tai jos on varaa niin ihanan värinen Kulkuri-peitto.
Myyköhän kukaan sellaisia vanhoista lusikoista tehtyjä taimien nimikylttejä? Ne ovat todella hienoja ja voisivat sopia jos äitisi kylvää itse jotain. Tähän tyyliin tehdyt siis https://piipadoo.blogspot.com/2014/06/diy-nimikyltit-kasvimaalle.html?m…
Mieti mistä äitisi on joskus puhunut tai puhuu usein. Se on se lahja.
Taikon teosvälityksestä grafiikkaa äitisi makuun?
Finnish design shopista puutarhatarvikkeita, vaikka erityisen kauniita ruukkuja.
Kaurilan saunan tuotteita
Lapuan kankureiden tekstiilejä
Käsilaukku, mihin mahtuu lompakko, puhelin, silmälasit ja avaimet. Esim. marimekko
Kauniit nahkakäsineet, vaikka värilliset.
Kivat kumisaappaat, puutarhahommissa tarvitsee niitä aina.
Pakettiin mukaan Yliopiston almanakka 2024. Se on aina hauska ja siitä näkee " taivaan merkit".
Tässä oli jo monia hyviä puutarhaan liittyviä vinkkejä, taidanpa katsoa itsellenikin ne. Mutta vielä yksi, ilmonet.fi olisi verkkokurssi Kuun vaiheet ja puutarhan hoito, jos äitiäsi kerran molemmat aiheet kiinnostaa.
Sunlight- saippuaa paketti. Tuoksusta tulee lapsuus mieleen.
Tosissaan jos olen niin sun äiti on helppo tapaus, kun sillä on kiinnostuksenkohteita ja harrastuksia. Mun lähes 80v. äitiä ei kiinnosta muu kun eläminen lasten ja nyt lastenlasten kautta. Viime jouluna ostin painopeiton, kun nukkuu huonosti, mutta ei sitten voinut nukkua sen kanssa. Jotain hierontalaitetta olen miettinyt, mutta tuskin osaa käyttää. En siis yhtään tiedä. Varmaan leivon vaan jonkun kuivakakun ja joku joulutähti tms.
Hierontalahjakortti tai jokin muu palvelu- manikyyri- jalkahoito..
Yhdessä teatteriin.
Aikuisille ei kuulu ostaa lahjoja. Niin meille on opetettu.
Museokortti, jos tykkää museoissa käydä. Teatteriliput, itse lähdet mukaan. Pitääkö kukista? Tilaa kukkatoimitus kotiin vaikkapa kahden viikon välein tietyksi ajanjaksoksi.