Jos jatkossa ensimmäisestä sairaslomapäivästä ei saa enää palkaa
Niin haen sen muutaman päivän sijasta aina muutaman viikon kerralla.
Kommentit (47)
Jos en saa palkkaa niin sitten voin vaatia että myös työni tehdään vaaditulla tasolla jos sairastun. Olen sairaana 1-2 kertaa vuodessa. T. Siivooja, jonka työt voi jättää tekemättä ilmeisesti.
Vierailija kirjoitti:
Jatkossa se ensimmäisen sl-päivän palkattomuus pitää olla kirjattuna TES:iin.
Jos ei ole, niin sitten ei haittaa.
Riittää, että on kirjattu lakiin. TESsissä voidaan joko olla samaa tai eri mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmi, että työnantaja tekee päätöksen siitä, maksaako palkkaa sairausloman ajalta vai toteaako masentuneelle, että voit hyvin pestä henkilökunnan autoja sairauslomallasi.
Ei mielivaltaisesti vaan päätös perustuu diagnoosiluokitukseen. Tässä voi olla työnantajakohtaisia eroja. Terveisin palkanlaskija.
Eihän työnantajalle saa kertoa sairausloman syytä! Se tieto on vain kelaa varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä haet mutta et saa muutamaa viikkoa.
Helposti olen aina saanut kun käy vaan useamman kerran.Jollain masennuksella voi lomailla vaikka kuukausia jos huvittaa.
Palkka ei kyllä juokse jos olet masennuksen vuoksi saikulla kuukausia...
Kyllä minä mieluummin olen flunssassa asiakaspalvelussa mitä varastoa siivoamassa. Asiakkaat voi käyttää maskeja.
Itse pelkään että sairaslomat kasvaa tän uudistuksen myötä. Meillä ainakin töissä on usein yhden päivän poissaoloja, porukka yrittää selviytyä sen jälkeen töihin. Jatkossa kaikki on aina sen kolme päivää. Itse sairastan harvoin, joskus voi mennä monta vuottakin ilman sairaslomia. Mutta jos niitä jatkossa tulee, niin taatusti olen sitten kerralla enemmän kuin päivän poissa ja parantelen rauhassa. Työkaverit tästä kuormittuu, mikä surettaa kyllä.
Minulla ei ole koskaan ollut palkallista ensimmäistä sairaslomapäivää. t. siivooja, liikunnanohjaaja, yrittäjä, töissä jo 40 vuotta.