Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuuko teistä koskaan siltä, että nykyajan parisuhdemuodot menee yli hilseen?

Vierailija
14.12.2023 |

Olen neljäkymppinen sinkkunainen ja haen ihan perinteistä yksiavioista heterosuhdetta. Olen varmaan tipahtanut nykyajasta jo pihalle, kun vähän hämmentää nämä nykyajan suhdemuodot. Tapailut, sunnuntaityttöystävät ja avoimet suhteet nyt tuntuu olevan ihan perussettiä nykyisin, mutta esim. Tinderissä olen törmännyt termeihin eettinen polyamoria ja hallinnollinen avioliitto. Mitä h*****tiä nuokin nyt sitten tarkoittaa, hämmentääkö muita nämä? 

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät nuo taida nyt niin yleisiä olla ellei liiku jossain syvästi punavihreissä piireissä. 

Ne piirit ovat osin sairaita noiden asioiden suhteen. Ilmentyy syvää ja patologista vihaa normaaliutta kohtaan. Kateus, heikko itsetunto ja hauras minäkuvahan siellä taustalla on. Rehellisyys loistaa poissaolollaan.

Vierailija
22/32 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jotta voimme edes vastata kysymykseen avioliiton sakramentin merkityksestä, on meidän tutkittava sitä hieman tarkemmin. Eri kulttuureissa on avioliitto ymmärretty hieman erillä tavalla. Meille Suomeen on osittain periytynyt roomalainen hallinnollinen malli, jossa avioliitto ymmärretään nimenomaan sopimuksena. Jos avioliitto on pelkästään muodollinen sopimus, niin silloin sillä ei ole suurtakaan merkitystä teologisessa mielessä. Avioliitto on jotain paljon enemmän."

- ortodoksi.net

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa hallinnollinen avioliitto?

Samaa ihmettelen minäkin.

Vierailija
24/32 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallinnollinen avioliitto =  Avioliitto on pelkästään muodollinen sopimus, ei rakkausavioliitto.

Vierailija
25/32 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin tahtonut miehen viikonloppuihin joka toinen viikko ja matkailukumppaniksi. Jokainen näillä ehdoilla suhteeseen kanssani alkanut on alle puolen vuoden sisään vinkunut yhteenmuuttoa. Niinpä huomasin sinkkuna elämisen sopivan parhaiten itselleni.

Vierailija
26/32 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa hallinnollinen avioliitto?

Mietin tasan samaa. Mulla mahtaa ehkä olla,semmonen. :D

Vierailija
27/32 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hämmennä. Jos ei jotain termiä tunne, niin Google auttaa. 

Eikö se ole vain hyvä, että ne, joille yksisuhteisuus ei sovi, osaavat ilmaista sen? 

Vierailija
28/32 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjaa kohti ollaan menty siitä asti, kun joku keksi pettämisen. Mitä tapahtui parisuhteille, jossa ollaan oletusarvoisesti uskollisia omalle kumppanille?

Vierailija
29/32 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua hämmennä mitkään termit. Kukin etsiköön mitä haluaa. Enemmän hämmentää ihmisten käytös ja ventovieraille, tuntemattomille viestittely, kun ei koskaan tiedä kuka siellä toisessa päässä on ja mitä hän ihan oikeasti ajattelee.

Vierailija
30/32 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallinnollinen avioliitto =  Avioliitto on pelkästään muodollinen sopimus, ei rakkausavioliitto.

Miksi ihmeessä joku nimenomaan etsii sellaista? Monet suhteet muuttuvat kyllä sellaisiksi ajan myötä.

Vierailija
31/32 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orwell sanoi viimeisessä ns. kuolin haastattelussaan, että tulevaisuudessa lojaaliutta ei ole enää kuin puolueelle ja sekshivietit vain jylläävät. Harvinaisen oikeassa kaukonäköinen käppänä oli. Tietenkään aivan kaikki eivät ole päästään sekaisin ja kykenesivät johonkin syvälliseempäänkin, mutta suhteet ovat niin huteralla pohjalla yleisesti ottaen, että moni herkempi jättäytyy lopulta kokonaan parisuhteiden ulkopuolelle huonojen kokemusten jälkeen. Elukat jäävät vain kiimaisina hinkkaamaan toisiaan. 

Vierailija
32/32 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin epäviehettävää käytöstä, että kun ei tiedetä jotakin nii ei oteta selvää vaan tullaan vauvapalstalle kyselemään. Mikähän on ettei osaa googlea käyttää? Ei paljoa tyhmyrit sytytä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi