Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut ihmiset eivät ikinä käy suvun vanhusten luona, mutta sitten kun nämä sairastuvat ja joutuvat sairaalaan, niin sitten tungetaan

Vierailija
14.12.2023 |

kauhealla porukalla kyllä katsomaan? Kävisivät vierailemassa sillonkin kun on terveenä. 

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisko teki isän kanssa samat, äidin luona sairaalassa se ei jaksanut käydä. Vissiin paikkaamassa omaatuntoaan ja näyttämässä muille että välittää... ...ttu se mitään muuta välittänyt kuin itsestään

Vierailija
2/27 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin tunnen myös minä täysin elävä ihminen.En sairas ja suku asuu lähellä.Mutta käyntejä voi vaan toivoa, ei tapahdu. Tule sinä meille! Miksi ,koska suvalla autot ja muut vehkeet. 

Suututtaa jättää iso perintö näille . 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se on. Vanhuksella voi olla lapsia ja lapsen lapsen lapsia, eikä kukaan käy tai edes soita. Mitä iloa niistä lapsista oli. Monessa maassa vanhukset pidetään kotona ja se on kunnia-asia. Italia esimerkiksi. Vanhukset ovat siellä toimeliaimpia. Heitä arvostetaan ja kunnioitetaan eikä sysätä vanhainkotiin "odottamaan kuolemaa" 

Vierailija
4/27 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin tunnen myös minä täysin elävä ihminen.En sairas ja suku asuu lähellä.Mutta käyntejä voi vaan toivoa, ei tapahdu. Tule sinä meille! Miksi ,koska suvalla autot ja muut vehkeet. 

Suututtaa jättää iso perintö näille

Eikö perinnön saa jättää kenelle haluaa . 

Vierailija
5/27 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden mummun luona ei käyty ennenkuin mummu kuoli, sitten rynnättiin paikalle pikku lapsia myöden. 

Vierailija
6/27 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on niin totta! Olen kotihoidossa ja aina lapset marisee kuinka eivät ehdi kun asuvat kaukana. Sitten kun kysyy missä niin puolen tunnin matkan päässä. Korona- aika kyllä hyödynnettiin tehokkaasti välillä myös tekosyynä.

Vierailija
7/27 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti. No, sairaalakäynti käy nopeammin eikä tarvitse pelätä ripulia vuosikausia kaapissa seisseistä homeisista kekseistä tai muusta tarjottavasta josta ei kehtaa kieltäytyä. Vien kyllä aina ( käyn siis välillä kotonakin) omat kahvipullat mukana, mutta pahimmillaan saan ne kolmen kuukauden kuluttua eteeni. 

Sairaalassa on rajattu aika, puoli tuntia tai tunti on hyvän mittainen käynti. Kotona kun käyn, kuluu koko päivä. Puolet viikonlopusta. 

Vierailija
8/27 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rehellisesti. No, sairaalakäynti käy nopeammin eikä tarvitse pelätä ripulia vuosikausia kaapissa seisseistä homeisista kekseistä tai muusta tarjottavasta josta ei kehtaa kieltäytyä. Vien kyllä aina ( käyn siis välillä kotonakin) omat kahvipullat mukana, mutta pahimmillaan saan ne kolmen kuukauden kuluttua eteeni. 

Sairaalassa on rajattu aika, puoli tuntia tai tunti on hyvän mittainen käynti. Kotona kun käyn, kuluu koko päivä. Puolet viikonlopusta. 

Haittojahan me vanhukset ollaan, eikö juuri se, jolla on vanhat ruuat tarvitsisi useammin käymistä?  

Itse yritän välttää marttyyrina oloa tyyliin, kohtahan minusta pääsette kun kuolen.    Vaikka olen vielä asioistani huolehtiva 78  v joskus tuntuu että saisivat lapset enemmän välittää.   Tosin  usein viestitellään.  Lähimmältä matkaa 1,5 h.

Vähän ilkeä naapurin rouva konka kaikki kolme lasta asuvat perheineen tässä kotilähiössään, puolisokin samasta lähiöstä,  sanoi että lapset hakeutuvat kauas jos eivät pidä vanhemmistaan vaan tahtovat pois.

Meillä kävi niin että kaikki opiskelivat semmoista mitä tässä kaupungissa ei tarjolla 

Vierailija
9/27 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisesti perittävää?!

Vierailija
10/27 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhden mummun luona ei käyty ennenkuin mummu kuoli, sitten rynnättiin paikalle pikku lapsia myöden. 

Kuollutta katsomaan?

Vierailija
11/27 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi niin, että vanhukset muuttivat vanhoilla päivillään viereiseen pitäjään reilun puolen tunnin ajomatkan päähän. Nyt odottavat, että pitäisimme heille seuraa.

Kutsumme silloin tällöin kylään. Käytös on vaihtelevaa.

Mietin, mitä tapahtuu sitten kun ovat oikeasti huonossa kunnossa ja avun tarpeessa. Rientävätkö sitten apuun ne kauempana asuvat lapset, joita he ovat eri tavoin auttaneet?

Vierailija
12/27 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti on niin ikävä luonteeltaan etten mene, onneksi välimatkaa yli 500km

Vierailija
13/27 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haittojahan me vanhukset ollaan, eikö juuri se, jolla on vanhat ruuat tarvitsisi useammin käymistä?  

Itse yritän välttää marttyyrina oloa tyyliin, kohtahan minusta pääsette kun kuolen.    Vaikka olen vielä asioistani huolehtiva 78  v joskus tuntuu että saisivat lapset enemmän välittää.   Tosin  usein viestitellään.  Läh

Omat vanhempani muuttivat eläkeläisinä kävelymatkan päähän meistä, koska halusivat olla lähellä. Jos on itse vielä toimintakykyinen, voi edesauttaa yhteydenpitoa.

Vierailija
14/27 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuossa pitää olla johdonmukainen. Jos on välit poikki niin mitä sinne sairaalaan änkemään. Ei se hapan vanhus yhtäkkiä valaistu ja peru puheitaan ja pyydä anteeksi tekojaan.

Vierailija
15/27 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse yritän välttää marttyyrina oloa tyyliin, kohtahan minusta pääsette kun kuolen.    Vaikka olen vielä asioistani huolehtiva 78  v joskus tuntuu että saisivat lapset enemmän välittää. 

Ruuhkavuosia eläville pitää antaa löysää hihnaa.     Olisi ahdistavaa kaikille aina päälle painava äiti/ anoppi.   Kylään tunkeva tai ruikuttava: tulkaa käymään.

Mutta jos alkaa muisti mennä,  silloinhan ei enää ole itsekontrollia.    Hyvä ei  mikään kun vanhemmat ovat vanhoja.  Haittoja ovat.

Vierailija
16/27 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahan haju houkuttelee.

Vierailija
17/27 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suututtaa jättää iso perintö näille . 

Eli olet rahaihmisiä, kun isosta perinnöstä puhuit. Mitä , jos tilaisit taxin ja huristelisit sukuasi tapaamaan. Sillähän se ongelma on ratkaistu. Muista viedä tuliaisia.

Vierailija
18/27 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se on. Vanhuksella voi olla lapsia ja lapsen lapsen lapsia, eikä kukaan käy tai edes soita. Mitä iloa niistä lapsista oli. Monessa maassa vanhukset pidetään kotona ja se on kunnia-asia. Italia esimerkiksi. Vanhukset ovat siellä toimeliaimpia. Heitä arvostetaan ja kunnioitetaan eikä sysätä vanhainkotiin "odottamaan kuolemaa" 

Minkä takia lapsen tehtävänä olisi vanhuksen viihdyttäminen. Vaanhukset voisivat pitää seuraa toinen toisilleen. Pitäisi olla eläkeläisten kerhoja kuten lastenkin kerhoja.

Vierailija
19/27 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sama kuin että ikinä ei soiteta tai mennä kylään kun ihminen elää,mutta hautajaisiin tungetaan komean kukkapuskan kanssa.

Vierailija
20/27 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia lapsen tehtävänä olisi vanhuksen viihdyttäminen. Vaanhukset voisivat pitää seuraa toinen toisilleen. Pitäisi olla eläkeläisten kerhoja kuten lastenkin kerhoja.

Eläkeläisten kerhoja on monella paikkakunnalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi