Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko Luka lähiönimi?

Vierailija
14.12.2023 |

Siinäpä se. Onko ihan Jere, Veeti tyyppinen.

Kommentit (227)

Vierailija
121/227 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hevosen nimi.

Vierailija
122/227 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika Luka ja tytär Lada.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/227 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska termi lähiönimi😁 Olen itsekin koulutetusta suvusta ja ihan lähiössä asustellaan. Nimet ovat perinteisiä meidän perheessä kaikilla, mutta heti ymmärsin mitä tällä haetaan.

Vierailija
124/227 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa ei juuri sivistyneitä naisihmisiä ole nähty.

Vierailija
125/227 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalevauva ainesta tää ketju!

Vierailija
126/227 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei mäkin tiedän veljekset Joel ja Luka! Mamma on just tällänen livelovelaugh ja einemeidänpojat. Lähiöveljet!

Vierailija
127/227 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettava aloitus. Ihan samanlainen nimi se on kuin Seppo tai Mika!

Vierailija
128/227 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viittaa liiaksi itään. Lukasenkko. Ei ikinä lapselle tuollaista nimeä, ei vaikka asuisin lähiössä.

Vierailija
129/227 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luka on aivan hyvä nimi.

Kunnon wt-nimi, joka kirjoitetaan usein c:llä, Luca, joka viittaa jonnekin Balkanille.

Ai, olen luullut, että tämä nimi olisi tullut suosioon Suzanne Vegan kappaleesta Luca, "My name is Luca, I live on the second floor.."

Mitä kertoo ihmisestä, että hänellä on tarve jakaa nimet lähiö- ja niin mihin, kelvollisiin parempien ihmisten nimiin? Lähiöissä asuu paljon normaaleja hyvin toimeen tulevia ihmisiä, jos ette todellakaan sitä tienneet.

Mitä kertoo ihmisestä, että haluaa antaa lapselleen laiminlyödyn lapsen nimen, esikuvanaan surullinen biisi, joka kertoo perheväkivallasta?

Onko hänen elinympäristössään perheväkivalta niin normaalia, että hänen mielestään se on ihan ok? Vai eikö hän ymmärrä kappaleen sanoja?

Hyvin toimeen tuleva, sekö sitten on joku mittari? Kunhan on rahaa, vai?

Vierailija
130/227 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei mäkin tiedän veljekset Joel ja Luka! Mamma on just tällänen livelovelaugh ja einemeidänpojat. Lähiöveljet!

Mamma on livelovelaugh :D

Vierailija
131/227 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häirikköjen ja koulukiusaajien nimi. Sori, en voi tälle mielleyhtymälle mitään.

Vierailija
132/227 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni mukavan napakka nimi. Tiedän kaksi Lukaa. Toinen 2 v ja toinen 13 v. Molemmille lyhyt nimi annettu siksikin, ettei siitä tarvitse erikseen lempinimeä väännellä. Myös vanhemmilla lyhyet nelikirjaimiset etunimet. Ihan normaalit perheet heillä. Vanhemmat töissä ja asuvat lähiössä. 

Vierailija
133/227 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä on lähiönimen vastakohta? Keskustanimi? Asuuko lähiö-luka siis rivitalossa tai omakotitalossa lähiössä ja keskustalainen paavo keskustan kerrostalossa? Vai asuuko vastakohta maalla? Mikä on se paras tai pahin vaihtoehto? Ei nimi miestä pahenna. Ennakkoluuloiset ihmiset ja varsinkin lasten vanhempina pahentavat maailmaa. 

Vierailija
134/227 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähiönimi kai tarkoittaa sitä, että sellaisia nimiä suosivat usein ei niin koulutetut ja sivistyneet vanhemmat ja tämä kotitausta näkyy lapsissakin (käytös, kasvatus ym). Olisko niin että Luka on nimi joka on yleinen "näissä piireissä". Ja niihin sit sopisi livelovelaugh ja Joel Hallikainen :D esimerkiksi.

Vierailija
135/227 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta Luka on just semmoinen keskiluokkanimi. Asutaan jossain rivitalossa keskinkertaisella asuinalueella, vanhemmat on insinöörejä ja sairaanhoitajia ym. tavisihmisiä. Vähän niinkuin se Veetikin.  

Nicot ja Ricot ja Jessicat ja Jannicat on sit vähän eri piireistä.

Tää siis ihan 100% oma mielikuva näistä nimistä, sen perusteella mitä itse tunnen. 

Itse olen koulussa töissä, kyllä Luka ja Luca ovat niitä wt-nimiä.

Vierailija
136/227 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta Luka on just semmoinen keskiluokkanimi. Asutaan jossain rivitalossa keskinkertaisella asuinalueella, vanhemmat on insinöörejä ja sairaanhoitajia ym. tavisihmisiä. Vähän niinkuin se Veetikin.  

Nicot ja Ricot ja Jessicat ja Jannicat on sit vähän eri piireistä.

Tää siis ihan 100% oma mielikuva näistä nimistä, sen perusteella mitä itse tunnen. 

Itse olen koulussa töissä, kyllä Luka ja Luca ovat niitä wt-nimiä.

Minä en tunne wt-ihmisiä, joten kaikki mun tuntemat Lukat ja Lucat (3kpl) on ihan keskiluokkaisperheistä. No, kaikkien lasten luokkakavereiden vanhempia en toki tarkemmin tunne, joten ehkä jotkut on sitten niitä "wt". 

Vierailija
137/227 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luka on aivan hyvä nimi.

Kunnon wt-nimi, joka kirjoitetaan usein c:llä, Luca, joka viittaa jonnekin Balkanille.

Ai, olen luullut, että tämä nimi olisi tullut suosioon Suzanne Vegan kappaleesta Luca, "My name is Luca, I live on the second floor.."

Mitä kertoo ihmisestä, että hänellä on tarve jakaa nimet lähiö- ja niin mihin, kelvollisiin parempien ihmisten nimiin? Lähiöissä asuu paljon normaaleja hyvin toimeen tulevia ihmisiä, jos ette todellakaan sitä tienneet. Muuten samaa mieltä, mutta Suzanne Vegan kappale on Luka koolla, ei Luca.

Vierailija
138/227 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuran kukkasia piirtyneen sun ikkunaasi näin. Kuuran kukkia nyt kannan sisälläin 

Livelovelaugh ja Hallikainen...

Ihana Luka-keskustelu, ihan parasta lähiömamma-analyysia! :D :D :D Tekispä Kalevauva tästä biisin.

Vierailija
139/227 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuran kukkasia piirtyneen sun ikkunaasi näin. Kuuran kukkia nyt kannan sisälläin 

Livelovelaugh ja Hallikainen...

Ihana Luka-keskustelu, ihan parasta lähiömamma-analyysia! :D :D :D Tekispä Kalevauva tästä biisin.

Toivottavasti Kalevauva ei tee kenenkään nimestä biisiä. Siinä taas tulee joku nimi leimattua ja jotakuta päästään kiusaamaan vanhempien antaman nimen vuoksi. 

Vierailija
140/227 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, totta tämäkin, ei ehkä Kalevauvaa. Naurattaa vaan kovasti tää analyysi Joel Hallikainen / Luka / Livelovelaugh / lähiö ja mitkä nimet on mitä sosiaaliluokkaa. Työssäni oon muutaman Lukan perheen nähnyt ja vaikka on poikkeuksia niin kyllä tää keskustelu myös osuu ja uppoaa.