Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hemmetin perhana. Unohdin, että oon pitäny himpun liian alhaista veroprosenttia ja nyt jympsähti lisäprosentti 36%. Prrr..

Vierailija
13.12.2023 |

Olin aika pennilleen laskenu budjetin

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkkalaskelmasta voi seurata jokaisen palkan jälkeen, paljonko on tuloja tullut kuluvalta vuodelta ja mikä on tuloraja. Oma vika, jos on pitänyt veroprosentin liian alhaisena eikä tajua seurata tuloja.

Onnea. Mä katson tulorekisteristä, kun ei ole sellaista iloa kuin yksi palkkalaskelma vaan joka työnantajalta omansa eri paikoissa, ja eri työnantajia on ollut esimerkiksi tässä kuussa tähän mennessä vain viisi. 

Vierailija
42/58 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla meni nyt marras-ja joulukuun palkasta 7% enemmän kuin mitä aiemmin tänä vuonna, koska en ns ajoissa nostanut prosenttiani, meni tilanne hieman "ohi", kun tulot nousivat enemmän kuin yleensä/mihin olen tottunut, onneksi kuitenkin havahduin asiaan ns ajoissa, koska muuten olisi nyt mennyt 36%. No, onneksi ei ole ongelma tuo 7% suurempi viime-ja tälle kuulle ja alkuvuodesta sitten taas normaalimmalla tasolla, vaikkakin nousi 1% siitä mitä tänävuonna ollut.

Alkuvuodesta eteenpäin 14,5%.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmöstäkö tää on? Joku ukko istuu päivät pitkät autossa ja kyttää parkkipaikkaa?

https://is.mediadelivery.fi/img/658/e257659383f2eed72a27ab5bab8b3059.jp…

Vierailija
44/58 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Mulla meni loka-, marras- ja joulukuu niin että sain käteen 3700e:n bruttopalkasta 2060e.

Ei naurata, ei. Antakaa vaan lisää tukiloisille.

Vierailija
45/58 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska lainaaminen ei toimi oikein, niin terveisiä sille palkanlaskijalle, joka kertoi, että verotustiedot saadaan suoraan verottajalta. Terveiset: Ei saada vielä kaikkialla VeroAPIn kautta muutosverokortteja. Ainoastaan 1.2. voimaan tulevat verokortit siirryvät suorasiirtona.

Luojan kiitos, enää ei ole kumulatiivista verokorttia!

Ei varmasti kaikkialla toimikaan. Oli tarkoitus laittaa usein/yleensä siihen, mutta ajatus kulki nyt nopeammin kuin sormet...

Mutta lukekaa tosiaan työpaikan ilmoituksia ja intraa asiasta. Sieltä löytyy se oikea tieto, onko veroApi käytössä vai ei, ja toimikaa sen mukaan. Älkää kysykö asiaa verottajalta, koska ne tuntuu sanovan aina, että pitää lähettää palkanlaskentaan. Ei todellakaan pidä! 

Vierailija
46/58 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai pitää verottaja (joillekin siis ainakin) liian pientä pidätysprosenttia. 

Mulle piti aikoinaan liian suurta. Ihmettelin mielessäni mistä se verottaja kuvitteli mun niitä lisätuloja repivän. No onneksi verottaja ainakin tuolloin maksoi hieman lainailuistaan sitten vähän korkoakin. - Nyt eläkkeellä saan yleensä jonkun euron tai kympin palautusta. 

Vierailija
47/58 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, onneksi vain 36 %. Monilla kun on perusprosentti aina tuon yli reilusti... 

Vierailija
48/58 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, onneksi vain 36 %. Monilla kun on perusprosentti aina tuon yli reilusti... 

No niillä monilla on se palkkakin reilusti yli kuin sen, jolla se lisäprosentti on 36 🙄.

Taidat olla vähän yksikertaisen puoleinen...

Vierailija
49/58 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää liian alhaista veroprosenttia? Ei siinä oo mitään järkee, jos sitten ei kokoajan seuraa tuloja ja säädä prosenttia. Tässä taas esimerkki kuinka omasta typeryydestä saa kärsiä.

Niin ja verottajalta saa parempaa korkoa "talletukselle" kuin pankista.

Vai niin. Paljonko saat verottajalta korkoa ja paljonko pankista?

Vierailija
50/58 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää liian alhaista veroprosenttia? Ei siinä oo mitään järkee, jos sitten ei kokoajan seuraa tuloja ja säädä prosenttia. Tässä taas esimerkki kuinka omasta typeryydestä saa kärsiä.

Niin ja verottajalta saa parempaa korkoa "talletukselle" kuin pankista.

Ei todellakaan saa?

Paljonko sun mielestä käyttötilin talletuskorko on?

Vierailija
51/58 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla meni kanssa lisäprosentille kun tulot meni rajasta yli. Tiesin jo hyvissä ajoin syksyllä että näin tulee tapahtumaan mutta en silti muuttanut verokorttia.

Samat rahat saan joka tapauksessa loppupeleissä. Ei ole niin isoa merkitystä milloin tulee enemmän ja milloin vähemmän. 

Vierailija
52/58 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkkalaskelmasta voi seurata jokaisen palkan jälkeen, paljonko on tuloja tullut kuluvalta vuodelta ja mikä on tuloraja. Oma vika, jos on pitänyt veroprosentin liian alhaisena eikä tajua seurata tuloja.

Onnea. Mä katson tulorekisteristä, kun ei ole sellaista iloa kuin yksi palkkalaskelma vaan joka työnantajalta omansa eri paikoissa, ja eri työnantajia on ollut esimerkiksi tässä kuussa tähän mennessä vain viisi. 

Kiitos onnitteluista, mutta minulla on ollut sama tilanne. En kokenut erityisen ongelmalliseksi seurata tuloja. T. Sama

Vierailija
53/58 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se verokortti tuli jo ensi vuodelle 

muuta se jo nyt 

Vierailija
54/58 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ulina se on joka vuosi ja u rpot kyselee sitten, että mitä v ittua. Katsokaa ihmiset ansioerittelynne! 

Vierailija
55/58 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama ulina se on joka vuosi ja u rpot kyselee sitten, että mitä v ittua. Katsokaa ihmiset ansioerittelynne! 

Ja mukamas tienaavat ihan älyttömästi vaikka omia asioita ei edes pysty hoitamaan.  

Vierailija
56/58 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toisin päin. Unohdin korjata veroprosentin, marraskuun lopulla muistin. Joulukuun tili nollaverolla

Vierailija
57/58 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma vika jos eläminen on seuraavan palkan varassa. Kyllä aina pitää olla varalla muutama tonni tilillä ja muutama tonni kotona.

On se hienoa että rikkaat antavat näitä neuvoja että paljonko pitää olla rahaa.

Vierailija
58/58 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mullekin tuli hulppeat palkankorotukset, no kostautuihan se. Oma vika, tajusin kyllä mutten jaksanut ilmoittaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi