Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hemmetin perhana. Unohdin, että oon pitäny himpun liian alhaista veroprosenttia ja nyt jympsähti lisäprosentti 36%. Prrr..

Vierailija
13.12.2023 |

Olin aika pennilleen laskenu budjetin

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua taas ärsyttää kun verottaja laskee joka vuosi veroprosentin liian pienillä tuloilla vaikka minulla on säännölliset tulot. Olen nyt kahtana vuonna peräkkäin korjannut veroprosentin heti kun verokirja on tullut ja taas on pielessä. Tulorajana ensi vuodelle on 47000e ja olen jo nyt saanut palkkaa 49000e ja yksi tili tulee vielä. Ensi vuona aion tienata vähintään saman verran, eli tuloraja on monta tonnia liian pieni. Miksi helkkarissa? Verottajalla on reaaliaikaisen tulorekisterin tiedot käytettävissä, ei pitäisi olla vaikeata saada arvio paremmin kohdalleen.

Vierailija
2/58 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi samoin. Tilistä meni h-tin iso potti verottajalle ja joululahjat ostamatta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkalaskelmasta voi seurata jokaisen palkan jälkeen, paljonko on tuloja tullut kuluvalta vuodelta ja mikä on tuloraja. Oma vika, jos on pitänyt veroprosentin liian alhaisena eikä tajua seurata tuloja.

Vierailija
4/58 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua taas ärsyttää kun verottaja laskee joka vuosi veroprosentin liian pienillä tuloilla vaikka minulla on säännölliset tulot. Olen nyt kahtana vuonna peräkkäin korjannut veroprosentin heti kun verokirja on tullut ja taas on pielessä. Tulorajana ensi vuodelle on 47000e ja olen jo nyt saanut palkkaa 49000e ja yksi tili tulee vielä. Ensi vuona aion tienata vähintään saman verran, eli tuloraja on monta tonnia liian pieni. Miksi helkkarissa? Verottajalla on reaaliaikaisen tulorekisterin tiedot käytettävissä, ei pitäisi olla vaikeata saada arvio paremmin kohdalleen.

Sen mieluisensa verokortin saa kuule tehtyä ihan itse OmaVerossa. Hoida itse omat asiasta niin kuin aikuinen, äläkä odota, että toiset passaa kaiken valmiiksi kuin äiti konsanaan.

Vierailija
5/58 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sen pelkän veroprosentin nosto olisi siihen mitään auttanut 🙄.

Vierailija
6/58 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin lähti 41%:lla.. ja sillä myös lähtee seuraavasta tilistä. Noh, onneksi helmikuu menee jo normaalilla 19 %. 

Vierailija
7/58 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla. Mulla normiprosentti on suunnilleen tuon 36 %. 

Kyllä työnteko kannattaa.. -.-

Vierailija
8/58 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt teet joulukuun palkkaa varten muutosverokortin, olettaen ettei palkkapäivä ole perjantaina, koska siinä tapauksessa ei enää ehdi.

Vierailija
9/58 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin lähti 41%:lla.. ja sillä myös lähtee seuraavasta tilistä. Noh, onneksi helmikuu menee jo normaalilla 19 %. 

🤦🏻

Vierailija
10/58 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en pysty edes muuttamaan verokorttia ku  tulee joku virhe, että kaikkia kenttiä ei ole yäytetty, no varmasti on! Tästäkö me veroja maksetaan?

Vierailija
11/58 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en pysty edes muuttamaan verokorttia ku  tulee joku virhe, että kaikkia kenttiä ei ole yäytetty, no varmasti on! Tästäkö me veroja maksetaan?

Et siis vain osaa...

Vierailija
12/58 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää liian alhaista veroprosenttia? Ei siinä oo mitään järkee, jos sitten ei kokoajan seuraa tuloja ja säädä prosenttia. Tässä taas esimerkki kuinka omasta typeryydestä saa kärsiä.

Vierailija
13/58 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko aikuisikäni olen itse määrittänyt tienestit ja veroprosenttini.

Nyt joulukuussa tsekataan mitä verottaja ehdottaa, jos ei istu omiin suunnitelmiin, niin tehdään uus omaverossa. 

Syyskuun alussa tarkistetaan, miten on suunnitelmat pitänyt. Jos muutos tarvetta, sitten verokortti muutetaan. Ajoissa ettei tule sitten radikaaleja yllätyksiä joulukuun tiliin.

Mätkyjä/takas noin satku per vuosi. Sanoisin että hyvin hoidettu verovuosi.

Ennen verosivuja kävin luukulla tekemässä muutokset.

N51

Vierailija
14/58 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tammikuussako et meinaa maksaa veroja ollenkaan 🤣

Vierailija
15/58 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen mieluisensa verokortin saa kuule tehtyä ihan itse OmaVerossa. Hoida itse omat asiasta niin kuin aikuinen, äläkä odota, että toiset passaa kaiken valmiiksi kuin äiti konsanaan.

Joo joo, mutta miksi vatussa verottaja arpoo näitä liian pieniä tulorajoja vaikka heillä on kaikki samat tiedot käytettävissä kuin minullakin. Mikseivät vaan lähetä blankko-verokorttia johon jokainen voi merkitä oman prosenttinsa kun eivät kerran osaa laskea.

Vierailija
16/58 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö sä tajuu, että se tuloraja on helmikuusta alkaen.

Vierailija
17/58 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sama. Vaikka kuinka yritän kirjata sinne kaikki tulot ja mieltä lie osinkotuottojen arvioita, niin ei, ei kelpaa. Kai siellä on joku "veikkaatko kengännumerosi muuttuvan tänä vuonna, kyllä/ei" -osio, joka unohtuu ruksia. 

Vierailija
18/58 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva kuulla. Mulla normiprosentti on suunnilleen tuon 36 %. 

Kyllä työnteko kannattaa.. -.-

Mulla lähtee sairauspäivärahasta 25 %, joten saan nettona reilut 1400..

Vierailija
19/58 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää liian alhaista veroprosenttia? Ei siinä oo mitään järkee, jos sitten ei kokoajan seuraa tuloja ja säädä prosenttia. Tässä taas esimerkki kuinka omasta typeryydestä saa kärsiä.

Niin ja verottajalta saa parempaa korkoa "talletukselle" kuin pankista.

Vierailija
20/58 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaattehan, että tuloraja verottajan automaattisesti laskemassa kortissa on ajalle 1.2.-31.12.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi