Museokortti
Onko sinulla musokorttia? Onko tuo kannattava ostos? Tuleeko hyödynnettyä kunnolla?
Kommentit (28)
On. Tulee käytettyä. Isoin hyöty on siitä, että tulee käytyä matalammalla kynnyksellä erilaisissa museoissa, kun voi vain piipahtaa, eikä ole paineita käydä koko näyttelyä läpi.
On se hyvä, kun tulee käytyä vähintään neljästi vuodessa museossa ja liput sen 20 euroa. Kun museokortti taskussa, tulee myös piipahdettua museossa muuten vaan.
Todellakin. Mulla on ollut se jo monta vuotta, ja museoissa on tullut käytyä usein. Etenkin Helsinki ja Turku ovat hyviä kohteita. Museoita riittää.
Harmi vaan, et on tullu käytyä myös sellasissa joissa ilmotetaan et museokortti ei käy! Tuntuu huijaukselta. Kortti on kuitenkin tosi kallis.
Ei tullut käytettyä. Digitaalinen kortti oli hankala käyttää ja sitä joutui päivittelemään tiheästi.
Vierailija kirjoitti:
Ei tullut käytettyä. Digitaalinen kortti oli hankala käyttää ja sitä joutui päivittelemään tiheästi.
Olin luullut että vilkkaiden lasten kanssa olisi helpompaa maksaa sisäänpääsyt museokortilla kuin Epassilla. Ei ollut.
On ollut alusta asti. Käytän ehkä 5-10 kertaa vuodessa eli on ollut kannattava hankinta. Lomareissuilla tulee tutustuttua sellaisiinkin museoihin, mihin ei muuten tulisi mentyä.
Oletus on kiertää museot, mutta vuoden päästä on käynyt kerran tai ehkä kaksi kertaa. Ja matkustaa pitäå myös jos kiertelee. Mutta tässä menee valinnaisesti halpaan. Tässa ei kuitenkaan ole mitään kielteistä kun ei pakkomyydä.- eräs tuttu osti m:kortin ja ehti käynnin tehdä.
ZAB
Mullakin ollut alusta asti. Usein tulee vartavasten lähdettyä johonkin museokierrokselle, esim joka kesä Tampereelle ja nyt olin taannoin Lahdessa. Aina "maakuntamatkoilla" yritän ainakin jossain museossa piipahtaa. Kotimuseot on usein kivoja.
Kannattaa ostaa vuodeksi tai kahdeksi, sitten on kaikki museot aikalailla kierretty. Ja museothan ei oikeasti edes muutu ajassa vaan ovat pysähtyneitä.
Minulla on ollut alusta asti ja olen uusinut joka vuosi. En asu Suomessa mutta käyn siellä kesä- ja joululomilla ja käytän Museokorttia ahkerasti.
Olen varmaan juuri sellainen asiakas joita he eivät halua, eli ennen Museokorttiakin kävin ahkerasti ja maksoin tietysti täyden pääsylipun. Sen jälkeen kun Museokortti tuli, olen jäänyt joka vuosi noin 250 euroa voitolle kun laskee yhteen mitä pääsyliput olisivat maksaneet, ja mitä maksoin Museokortista.
Nykyään käytän pelkästään Museokortin sovellusta, fyysinen kortti on lompakossa kaiken varalta, mutta en ole tarvinnut sitä pariin vuoteen. Minulla sovellus on toiminut aina moitteettomasti (QR koodin skannaus jne.).
Parasta Museokortissa on (säästyneiden rahojen lisäksi) että jos tykkää jostain näyttelystä, voi piipahtaa sinne uudemman kerran ja vaikka usemman kerran katsomaan vain jonkun tietyn teoksen. Tai jos joku näyttely on erityisen suuri ja aikaavievä (Kiasman näyttelyt usein ovat, varsinkin ne joissa on paljon videoteoksia) voi jakaa vierailun usealle päivälle.
Museokortti on fantastinen keksintö, toivottavasti pysyy jatkossakin.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ostaa vuodeksi tai kahdeksi, sitten on kaikki museot aikalailla kierretty. Ja museothan ei oikeasti edes muutu ajassa vaan ovat pysähtyneitä.
Taidemuseoiden näyttelyt vaihtuvat jatkuvalla syötöllä.
Vierailija kirjoitti:
Museokortti on fantastinen keksintö, toivottavasti pysyy jatkossakin.
Tykkäisin, jos Museokortin suhteen olisi kansainvälistä yhteistyötä edes naapurimaiden kanssa, että suomalaista Museokorttia vilauttamalla pääsisi halvemmalla paikallisiin museoihin. Varmasti se toisi lisää asiakkaita ainakin Tallinnan ja Tukholman museoihin.
Minulla on ollut museokortti viitisen vuotta, ja käytän sitä noin 10-15 kertaa vuodessa. Kortti on madaltanut kynnystä käydä museoissa, ja raaskii helpommin mennä, vaikkei olisi paljoa aikaa. Katson aina kotimaassa matkustaessa, missä matkalla olisi museokorttikohteita - näissä ei välttämättä muuten tulisi käytyä. Asun Turussa ja käyn myös paikallisissa museoissa yhä uudestaan ja näyttelyiden vaihtuessa.
Minulla on fyysinen kortti, jota yleensä käytän sovelluksen sijaan.
Sovelluksesta ja netistä löytyy kaikki museokorttikohteet. Jos menee johonkin muuhun museoon tarkistamatta pääseekö sinne museokortilla, on kyse omasta hölmöydestä eikä huijauksesta.
e-passilla voi maksaa museokortin. Jos työnantaja osallistuu e-passiin niin lähes kaikki museokäynnit ovat itselle ilmaisia. Sitten vain uusii uuden vuoden jakson.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidemuseoiden näyttelyt vaihtuvat jatkuvalla syötöllä.
Muutkin museot muuttuvat. Näyttelyt vaihtuvat ja pysyviä näyttelyitä ajanmukaistetaan. Lähinnä jotkut kuuluisuuksien kotimuseot ovat pysähtyneitä.
Vierailija kirjoitti:
Harmi vaan, et on tullu käytyä myös sellasissa joissa ilmotetaan et museokortti ei käy! Tuntuu huijaukselta. Kortti on kuitenkin tosi kallis.
Juu, onhan teikäläisiä myös. Viime kesänä yksi porukka jätti tulematta museoon, kun lippu olisi ollut kokonaiset 4 euroa. Mitä huijausta on ottaa lipun hinta kävijöiltä, jos kyseinen museo ei kuulu korttiedun piiriin? Silloin museokaan ei saa korttikävijöistä rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Mullakin ollut alusta asti. Usein tulee vartavasten lähdettyä johonkin museokierrokselle, esim joka kesä Tampereelle ja nyt olin taannoin Lahdessa. Aina "maakuntamatkoilla" yritän ainakin jossain museossa piipahtaa. Kotimuseot on usein kivoja.
Onneksi matkustaminen ei maksa mitään, tai hetkinen...
On, ja on hyvä!