Museokortti
Onko sinulla musokorttia? Onko tuo kannattava ostos? Tuleeko hyödynnettyä kunnolla?
Kommentit (28)
On ollut jokusen vuoden. Tulee käytettyä vähintään sen vuosimaksun verran, yleensä huomattavasti enemmän. On se laskenut kynnystä piipahtaa esim. taidenäyttelyssä ihan vain huvikseen.
Nykyään kun Ateneumiin pääsee helposti ilmaiseksi sisään pääsylipputarroista luopumisen takia ja Amos Rex on vaan 5 euroa alle kolmekymppisiltä ei kannata maksaa museokortista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mullakin ollut alusta asti. Usein tulee vartavasten lähdettyä johonkin museokierrokselle, esim joka kesä Tampereelle ja nyt olin taannoin Lahdessa. Aina "maakuntamatkoilla" yritän ainakin jossain museossa piipahtaa. Kotimuseot on usein kivoja.
Onneksi matkustaminen ei maksa mitään, tai hetkinen...
Niin? Kyllä mä kävisin noilla "maakuntamatkoilla" muutenkin, oli museokortti tai ei, tosta Tampereen reissusta on tullut perinne kun Vapriikissa on aina vaikka mitä ja Milavida on ihan lempparimuseo.
Ihan paras juttu! Mulla ollut jo monta vuotta käytössä. Ainakin pk-seudulla asuessa on tosi paljon paikkoja, joissa voi hyödyntää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mullakin ollut alusta asti. Usein tulee vartavasten lähdettyä johonkin museokierrokselle, esim joka kesä Tampereelle ja nyt olin taannoin Lahdessa. Aina "maakuntamatkoilla" yritän ainakin jossain museossa piipahtaa. Kotimuseot on usein kivoja.
silti enemmän valinnanvaraa samoilla kokonaiskustannuksilla
eri
Ei ole oikeaa vastausta onko kannattava vaiko ei.
Jos reissaat paljon ympäri Suomea ja sinulla o aikaa tutustua museokohteisiin, silloin on.
Itselleni on joinain vuosina kannattava, kaikkina ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
silti enemmän valinnanvaraa samoilla kokonaiskustannuksilla
eri
ja maakunnasta tulevana hämmästelin sitä miten moneen museoon pääsi ilmaiseksi eikä kortille tullut hyötyä
Parasta on juuri se, että museossa voi vain piipahtaa, jos on kaupungilla ylimääräistä aikaa. Ei tarvitse miettiä, että tuleeko pääsylipun hinnalle tarpeeksi vastinetta, jos ehdin viipyä museossa vain tunnin.
Ja jostain näyttelystä voi käydä katsomassa parhaita paloja toiseenkin kertaan, kun siitä ei tarvitse maksaa ylimääräistä.