MASENNUSLÄÄKKEIDEN SYÖNTI JA RASKAUTUMISYRITYKSET! - VASTUUTONTA!
Hei te, jotka nappailette mielialalääkkeitä ja yritätte samaan aikaan tulla raskaaksi! Onko mielessänne käynyt kertaakaan, mitä haittaa lääkkeistä saattaa olla syntymättömälle lapsellenne? Vai ajatteletteko itsekkäästi vain omaa mukavuuttanne? On muitakin keinoja hoitaa päänsä kuntoon kuin pillereiden popsiminen, tosin ne vaativat vähän enemmmän vaivannäköä kuin pilleripurkkien avaaminen ja tabujen nieleminen ja laiskalle ihmiselle nämä keinot eivät ehkä sitten sovi... Jolloin olen sitä mieltä että kannattaisi suosiolla jättää ne lapset tekemättä, ainakin niin kauan kun vetelette sikiölle myrkyllisiä aineita napaanne!
Kommentit (10)
Kyllä tulee hyvä mieli, kun sairasta ihmistä syyllistetään ja ulkopuolinen tietää tietysti aina parhaiten miten asiat pitäisi hoitaa.
Eiköhän se nyt kuitenkin ole niin, että jos joku sattuu raskaaksi tulemaan masennuslääkekuurin aikana, niin lääkäriltähän ne lääkereseptit saadaan. Lääkärin tehtävänä on arvioida lääkkeen vaikutus äidille ja sikiölle. Onko parempi olla ilman vai ei.
Tuskin kukaan tahallaan lastansa myrkyttää ja eiköhän se ole ihan raskaana olevan naisen ja lääkärin välinen asia, mitä pillereitä sitä raskausaikana syö! Vitun idiootti!
joita voi syödä raskausen aikana. Yleisesti ottaen kai voisi sanoa, että olisi parempi jos voisi olla ilman, mutta aivan kuten joku edellinen sanoi, lääkärin tehtävä on arvioida, onko vähemmän haittaa siitä että odottava äiti syö lääkkeitä kun siitä, että hän on masentunut tai ahdistunut tai paniikkihäiriöinen ilman niitä. Kyllähän myös äidin henkinen huono olo vaikuttaa syntymättömään lapseen.
Onko ap: lle tullut mieleen, että mielenterveyshäiriöt ovat sairauksia siinä missä muutkin sairaudet eikä niisä parane tahdonvoimalla tai ottamalla itseään niskasta kiinni? Sanotko esim diabeetikolle joka odottaa lasta, että älä nyt sitä insuliinia itseesi pistä, kyllä sinä ilmankin pärjäät? Hohhoijaa mene itseesi ja kasva aikuiseksi.
eli pääköpan serotoniinit on päästä kadoksissa ja se serotoniini korvataan masennuslääkkeillä. Tätä hoitoa monet paniikkihäiriöiset joutuvat ottamaan jopa 20-30 vuotta + käymään psykalla.
Eli teistä tälainen lääkityksellä kunnossapysyvä äiti ei kelpaa saamaan lapsia? Koksa ei voi ilam lääkkeitä elää normaalia elämää ilman pelkoja?
Minusta tuolainen ajattlelu tapa on turhan mustavlkoista, varsinkin kun nykyisin on jo ihan turvallisia raskausaikana käytettyjä lääkkeitä hjos mihinkin tautiin. Emme enään elä 60 luvun dalidomi aikaa jolloin lääkeistä ei vielä tiedetty juuri mitään.
Niin paljon nykyaikana on lääkkeiden vaikutuksista tietoa saatavilla, että tuskin kukaan ehdoin tahdoin syntymätöntä sikiötä vaarantaa. Jospa alkuperäinen tutkisi sitä omaa pääkoppaansa, kun se moisia ajatuksia ulos suoltaa;)
Eiköhän aika moni masennuslääkkeitä syövä ihminen ole kumminkin lääkärin tai psykologin seurannassa ja jos raskaushaaveita on niin lääkkeet kyllä määrätään sellaisiksi jotka sopivat raskaana olevalle.
Itse olen kummankin raskauden alussa syönyt lääkkeitä(jotka eivät sovi raskaana olevalle), mutta heti positiivisen testin jälkeen olen lopettanut lääkkeet tyystin. Siinä vaiheessa lääkkeet eivät ole alkiota vaurioittaneet koska ei ole edes ollut istukkaakaan vielä olemassa.
Vierailija:
Vai ajatteletteko itsekkäästi vain omaa mukavuuttanne?
Kyse ei ole " mukavuudesta" vaan välttämättömyydestä.
Vierailija:
On muitakin keinoja hoitaa päänsä kuntoon kuin pillereiden popsiminen, tosin ne vaativat vähän enemmmän vaivannäköä kuin pilleripurkkien avaaminen ja tabujen nieleminen ja laiskalle ihmiselle nämä keinot eivät ehkä sitten sovi...
Kerrotko vielä mitä tällaiset keinot ovat? Masennusta hoidetaan myös muilla tavoilla kuin lääkkeillä - ellet sitä tiennyt? - mutta yksi keino ei aina riitä vaan tarvitaan useamman yhdistelmä.
Voi voi sinua ap.... Koskaan et voi tietää jos itsekin joskus sairastut masennukseen. Taitaa sitten ääni kellossa muuttua jos joudut sellaista itse kokemaan. Tule sitten kertomaan miten siitä pääsee eroon, kun itselläsi on kokemusta.
Kannattaisi perehtyä johonkin masennusta käsittelevään artikkeliin niin ymmärtäisit ehkä, että se on aivan todellinen sairaus.
miettikää mitä lapsellenne teette, kun napsitte lääkkeitä raskausaikana?????
Typerä aloitus.
Oon kyllä pitkään masennusta sairastaneena huomannu et moni ihminen ei pidä masennusta sairautena siinä mikä muukin sairaus.
katsos kun esim. paniikkihäiriö ei niin helposti katoa ja siihenkin syödään masennuslääkkeitä..
Joten ap. jos et mitään tiedä niin ole hiljaa. Maennuslääkkeissäkin on muuten ns. turvaliset vaihtoehdot niinkuin päänsärky pillereissäkin.