Miksi ihmiset eivät käytä enemmän intuitiota parinvalinnassa?
Eläinmaailmassa ei puhuta mitään kun eläimet etsivät kumppania. Ihmisen pitäisi toimia samoin. Ensihetkien intuitio kertoo enemmän kuin tuhat tapaamista. Minulle riittää, että nainen miellyttää silmää ja intuitio kertoo tuon olevan sopiva minulle. Mitään muuta ei tarvita.
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
"Intuitio kertoo kaikki nämä asiat, jos on hyvä ihmistuntemus ja elämänkokemusta."
Kyllä. Itse olen pariutunut aina ensisijassa intuitiolla enkä ole koskaan valinnut täysin mahdotonta tyyppiä. Kaikki ovat olleet kivoja omalla tavallaan. Vasta arki on sitten paljastanut että sopivatko he lopulta minulle myös pidemmällä tähtäimellä. Etukäteen sitä ei millään määrällä pähkäilyä olisi voinut päätellä.
Toki jos on ihminen jolla ei ole minkäänlaista silmää tai varoituskelloja ei kannata mennä intuitiolla.
Ihmissuhde on aina uskonloikka. Vaikka kuinka olisi tietoa, intuitiota ja elämänkokemusta. Se, miten asiat lopulta sujuvat selviää vasta käytännön kautta.
Silti tämä kauramaitokeissi opettaa, että ihan mitä tahansa voi tulla vastaan. Kyllähän normaali ihminen ymmärtää, että maailmassa on rikollisia, mutta kuinka moni olettaa että tulee omalle kohdalle?
Rikosrekisterit julkisiksi.
Sitähän naiset käyttää alvariinsa. Meinaan millä ilveellä noi pössyttelevät persaukiset jänn nämiehet muuten saisi naisia?
Tyypillisessä talitiaisen pesässä on 2-3 eri koiraan siittämiä munia. Siinä sinulle eläinmaailman intuitiota kumppaninvalinnassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös tuo kauramiljönääri-Kukkonen mennyt aika lailla intuitiolla ja vielä supernopealla, ja kuinkas sitten kävikään?
Kannattaa pitää se järki mukana pariutumisessakin.
No kuinka kävi? Koettiin kaikenlaista, myös varmaan paljon hyvää. Ja samaan aikaan moni ultravarovainen valittaa kun "koskaan ei löydy ketään" ja mitään ei koskaan tapahdu.
Kokeilemalla rohkeasti kymmentä ihmistä löydät todennäköisemmin se oikean kuin sillä että et varmuuden vuoksi kokeile ketään.
Aika uskomattomia kommentteja jotkut tänne kirjoittavat. Varmaan Kukkonen on onnellinen kokeiltuaan rohkeasti ja koettuaan paljon hyvää. Kilohinta vaan oli aika kova, kun varainhoitajakin puuttui asiaan. Miksiköhän nyt hakee eroa? Miksei vaan jatkanut hyvän ja kaikenlaisen kokemista niin kauan, että
No järjellä ei voi valita jos ei ole kokemusta ja ymmärrystä mikä itselle sopii. Eikä se kokemus kartu vain sillä että istuu kotona ja odottaa prinssiä. Useimpien pitää tehdä ne omat virheensä ennen kuin tietää mikä ihan oikeasti itselle sopii.
Ne jotka osaavat valita heti oikein ovat useimmiten vain onnekkaita, eivät mitään suuria synnynnäisiä ihmistuntijoita.
Vierailija kirjoitti:
Tyypillisessä talitiaisen pesässä on 2-3 eri koiraan siittämiä munia. Siinä sinulle eläinmaailman intuitiota kumppaninvalinnassa.
Kaipa tässä oli pointtina, että ei kannata valita puolisokseen tyypillistä talitiaista, ellei ole itse sellainen.
"Ihmissuhde on aina uskonloikka. Vaikka kuinka olisi tietoa, intuitiota ja elämänkokemusta. Se, miten asiat lopulta sujuvat selviää vasta käytännön kautta."
Tästä voi siirtyä sujuvasti siihen faktaan jota ei juurikaan pariutumiskeskusteluissa haluta mainita. Eli että monesti kyse on silkasta tuurista. Joillekin se sopiva tyyppi vain sattuu tulemaan vastaan helposti ja nuorena, joku toinen joutuu metsästämään sitä vuosia yrityksen ja erehdyksen kautta. Välttämättä tuo ensimmäinen ei ole mitenkään sen tarkkanäköisempi mutta kuvittelee omaavansa jonkun tarkan intuition koska onnistui niin hyvin. Toinen taas kokee olevansa todella huono ihmissuhdeasioissa vaikka olisi oikeasti ihan yhtä hyvä kuin se ensimmäinen.
Väittäisin että pariutumisessa vähintää puolet on tuuria.
Jos valitsisi pelkästään intuitiolla, tunteella ja alapäällä, koukkuun tarttuisi hyvin paljon enemmän hurmaavia narsisteja ja psykoja yms. muita ihanuuksia.
Eiköhän se mene intuitiolla suurimmalla osalla.
Ne, jotka tekevät listan kriteereistä, jäävätkin usein sinkuiksi.
Puolet on tuuria, toinen puoli mitä on mallista lapsuudenkotinsa tunnemaailmasta oppinut jo ennen kuin niitä osasi tietoisesti arvioida.
Intuitiolla en voi valita ketään, koska olen huono ihmistuntija enkä myöskään kiinnostu kenestäkään ilman tutustumista. Sitten kun tutustuu, ratkaisevaan asemaan nousee ihmisen tuoksu. Joidenkin hiki haisee hyvältä ja joidenkin hiki haisee vastenmieliseltä. Feromonien vaikutusta voisi ehkä pitää intuitiona. Tuskin hienhaju silti korreloi arvojen ja elämäntyylin kanssa, joten hajulla nyt varmistuu vain siitä että intiimielämä onnistuu.
Manipulaatio sekä raha ja tärkeily pilaavat luonnollista parivalintaa. Kaikki hyötyminen lisäksi pilaa kaiken. Rakkaudesta tai aidosta välittämisestä ei ole välttämättä tietoakaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos valitsisi pelkästään intuitiolla, tunteella ja alapäällä, koukkuun tarttuisi hyvin paljon enemmän hurmaavia narsisteja ja psykoja yms. muita ihanuuksia.
Ei kaikille mutta heille jotka tuntevat vetoa sellaisiin. Eikös sellaisia ihanuuksia kohti kannata sitten mennä? Sehän se vain vetoaa kuitenkin.
Sain 2 rivisellä excelillä isot tissit ja pienen pimpan.
miksi luottaisin intuboiintiin?
Mä nimenomaan luotan siihen. Silti ei oo vielä kumppania löytynyt, en tosin hakemalla haekaan. Ja jos sellaista tunnetta (molemmonpuolista) ei koskaan tule, oon onnellisesti sinkku. Mut kyllä mun tarvii saada käsitys toisesta keskustelun avulla, sanat on mun rakkauden kieli :D
N32
Sen kuuluisi olla ihmisellekin luonnollista mutta narsismi sekä raha päättää liian usein nykyisin. Älä kyttää papereita vaan sitä ihmistä.