Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kausityöntekijänä Lapissa voit tienata 2000 euroa kk brutto.

Vierailija
13.12.2023 |

Eipä ihme, että nuorison keskuudessa suosittua. Asuminen tietysti vie palkasta, mutta kimppakämpässä saat uusia kavereita ja vilkkaan sosiaalisen elämän. Ruoka on kallista ja pitkien välimatkojen takia auto on miltei pakollinen, mutta pääset  laskettelemaan ja nauttimaan talvesta. Tekemällä pitempiä päiviä jopa 2500 euroa kuussa.

https://www.is.fi/asuminen/art-2000010027541.html

Kommentit (103)

Vierailija
81/103 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenties voisi tuoda Filippiineiltä kaivattua työ voimaa Lappiin? Haloo hallitus.

Filippiiniläisille liian kylmää lisäksi kova ja tympeä ilmapiiri karkoittavat. 

Kyllähän Lappiin on tuotu filippiinejä töihin.

https://www.lapinkansa.fi/tallaista-on-filippiinilaiskokkien-elama-lapi…

Vierailija
82/103 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka 2000 €kk, siitä verot, 1500 €. Asunto, siis huone kimppakämpässä 600-800 €/kk. Ei mitään järkeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/103 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkka 2000 €kk, siitä verot, 1500 €. Asunto, siis huone kimppakämpässä 600-800 €/kk. Ei mitään järkeä.

No ei kai se vero% ihan noin kova noilla tuloilla ole?

Vierailija
84/103 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huone kimppakämpässä noin kallis?

Vierailija
85/103 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis introvertin painajainen. Seurallinen työ, eikä edes vapaalla saa olla rauhassa.

Vierailija
86/103 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa plus-miinusnollalta aloituksen perusteella.

Täältä etelästä maksaa juna/lentokin varmaan ainakin 100e suuntaansa? En tiedä, korvaisiko työnantaja sekin?

Vierailija
87/103 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan 3700e/kk tekemällä etähommia, ei kiitos.

Vierailija
88/103 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisellä hinta- ja vuokratasolla tuo on ihan todella vähän. Tosi huono palkka, plus miinus nolla, tai voi jopa jäädä tappiolle, jos joutuu maksamaan vakituisen asunnon ja kimppakämpän vuokrat samanaikaisesti. Ja jopa junaliput pohjoiseen VR:llä maksaa nykyään hunajaa. 

Tuo voisi ehkä kannattaa, jos vuokra ilmainen ja työnantaja maksaa liput.

Mutta tässä se taas nähdään: ei ole mitään työvoimapulaa, vaan palkanmaksupula. Palkat ei yksinkertaisesti ole nousseet samaa tahtia, kun kaikki on kallistunut ihan valtavasti vuokrista ruokaan ja sähköön. Eihän kukaan järkevä ihminen tee töitä persnetolla ja tappiolla, eihän siinä ole mitään järkeä. 

Vierailija
89/103 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutun Ronja on jo toista talvea töissä Lapissa. Joten ei niin kovin huono työpaikka.

Vierailija
90/103 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pään pitää kestää sitä hirveetä pimeyttä Lapissa ja pitää jaksaa asua perähikiällä. Vertailun vuoksi Oulun kaupungissa (211 858 henkeä) asuu enemmän ihmisiä kuin koko Lapissa (175 679 henkeä). Pitää saada taisteltua itsensä ylös töihin kaamoksessa ja sietää sikailevia turisteja. Nuoria työntekijöitä saatetaan ahdistella ja ahdistelulle vielä ihanteelliset olosuhteet, jos on syrjäseudulla jumissa. 

Vierailija
91/103 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon puhutaan työttömien työnhaluttomuudesta mutta milloin aletaan puhumaan asioista ihan objektiivisesti ilman tunnelatausta ja puututaan asian ytimeen eli siihen, ettei suomalainen työnantaja halua palkata suomalaista työtöntä ja maksaa asiallista palkkaa? Siis sellaista, jolla elättää itsensä täysin, eikä työpäivän jälkeen tarvitse mennä sossun kautta kotiin?

Vierailija
92/103 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lähteä Lappiin tuolla palkalla? 

Vierailija
93/103 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen Espanjassa call centerissä aspa duunissa ja mun brutto on noin 2400€ ja nettona tulee itelle noin 1900€ Et ihan ei pidä nyt paikkaa tää sun kommentti, toki vaihtelee firmasta, mutta muutamassa ollut ja suht sama palkka ollu aina :) Mä suunnittelen lappiin kausityöntekijäks lähtöö, mut ei kyl vaikuta hyvältä jos palkat on pienemmät kun mulla call centerissä Espanjassa....

Vierailija
94/103 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Espanjaan houkutellaan suomalaisia call center-töihin ja niissä palkka 1500-1600€ brutto.    Ja ei, ne elinkustannukset ei todellakaan ole Suomea halvemmat siellä aurinkorannikolla jos elämiseen tarvii muutakin kuin alkoholia ja tupakkaa.

Mä olen Espanjassa call centerissä aspa duunissa ja mun brutto on noin 2400€ ja nettona tulee itelle noin 1900€ Et ihan ei pidä nyt paikkaa tää sun kommentti, toki vaihtelee firmasta, mutta muutamassa ollut ja suht sama palkka ollu aina :) Mä suunnittelen lappiin kausityöntekijäks lähtöö, mut ei kyl vaikuta hyvältä jos palkat on pienemmät kun mulla call centerissä Espanjassa....

Vierailija
95/103 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa sopivalta nuorelle ulospäinsuuntautuneelle parikymppiselle, joka vielä asuu vanhempien luona ja on kiva lähteä laskettelemaan, hankkimaan kavereita ja pitämään hauskaa. Rahaa tuskin jää säästöön paljoa.

Vierailija
96/103 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Espanjaan houkutellaan suomalaisia call center-töihin ja niissä palkka 1500-1600€ brutto.    Ja ei, ne elinkustannukset ei todellakaan ole Suomea halvemmat siellä aurinkorannikolla jos elämiseen tarvii muutakin kuin alkoholia ja tupakkaa.

Espanjan hinnat on hieman eri kuin Suomen Lapin.

Vierailija
97/103 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lappi on jättimäinen vankila. Ei ole kaltereita, mutta eipä ole mitään muutakaan.

Vierailija
98/103 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylläksellä ainakin kausityöntekijänä 2200-2500 euroa brutto ilman mitään järjettömiä ylityötunteja, huone kimppakämpässä 350 euroa, saa lasketella ilmaiseksi. Eiköhän ne tuonne junalla mene alkutalvesta ja tule keväällä pois, ei tarvitse autoa tms, joulut ja muut paahdetaan töitä. Siellä tehdään töitä ja sitten vapaa-aika lasketaan/käydään salilla ym, joskus varmaan juhlitaan. Ei sitä rahaa siellä hirveästi sitten mihkään kulu, vaikka ruoka kallista onkin. Varmaan kiva kokemus nuorena ja vaikka vanhempanakin, jos kaipaa kunnon talvea ja siihen liittyviä aktiviteetteja. Mutta ei tuossa varmaan mitään hohdokasta kokonaista työuraa saa aikaiseksi.

Vierailija
99/103 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan onneton palkka, ja kimppakämpistä maksetaan usein sikahintoja(työnantajalle toki ), ruoka on mitä on, vapaalla ainoa tekeminen on lähinnä dokaus,(muitaki piristeitä paljon liikkuu duunareiden/turistien  mukana).

Pitäähän sitä kotipaikan kämppäki saaha maksettua yms.  Eli  kallista on mennä lappiin töihin,moni tulee takas miinuksen puolella.

Vierailija
100/103 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylläksellä ainakin kausityöntekijänä 2200-2500 euroa brutto ilman mitään järjettömiä ylityötunteja, huone kimppakämpässä 350 euroa, saa lasketella ilmaiseksi. Eiköhän ne tuonne junalla mene alkutalvesta ja tule keväällä pois, ei tarvitse autoa tms, joulut ja muut paahdetaan töitä. Siellä tehdään töitä ja sitten vapaa-aika lasketaan/käydään salilla ym, joskus varmaan juhlitaan. Ei sitä rahaa siellä hirveästi sitten mihkään kulu, vaikka ruoka kallista onkin. Varmaan kiva kokemus nuorena ja vaikka vanhempanakin, jos kaipaa kunnon talvea ja siihen liittyviä aktiviteetteja. Mutta ei tuossa varmaan mitään hohdokasta kokonaista työuraa saa aikaiseksi.

Toki, ja kuka maksaa vuokran asunnosta varsinaisella paikkakunnalla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän