Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

13-vuotiaalla pojallani on alkanut murrosikä ja elämästä on tullut aika raskasta

Vierailija
13.12.2023 |

Joka aamu saan pakottaa hänet kouluun. Monesti alan huutamaan. Lopulta joudun uhkailemaan poliiseilla, ja sitten hän lähtee. Hän kyllä pärjää koulussa, mutta aamuisin keksii erilaisia syitä miksi ei lähtisi.

Lähes joka ilta puhutaan tunteja. Meillä on hyvä keskusteluyhteys, joka on tietenkin hyvä asia.

Mutta sitten hän juuttuu ja jumittuu asioihin. Saattaa jankuttaa asioita koko illan. Asiat pyörivät kehää. Kysyy saman kysymyksen tuhat kertaa. 

Meillä on myös tullut politiikasta väittelyä. Hän on nyt ihan äärivasemmalla eikä kestä, jos esimerkiksi seuraan jotain kokoomuslaisia somessa. (Kannatan itsekin vasemmistoa, mutta tiedostan ettei asiat ole niin mustavalkoisia. En tietenkään salli sitä, että poikani päättää, ketä seuraan somessa.)

Plääh

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä panettaa lähes koko ajan. Ja sitä jatkuu 25 v asti. Äityli saa pestä spermaiset lakanat

Vierailija
22/27 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä taas ylitunnollinen teini. Siivoaa iltakaudet, imuroi ja nalkuttaa mennessään. Suu vaan vaahtoaa.

Nämä "siivousneuroosit" kertoo usein  teini-iän paineista, kaikki ympärillä oltava kunnossa kun mieli on kaaoksessa, kokemusta on. Olisiko keskustelujen paikka. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

13v teinipoika ja vasuri,ei mene läpi.

ohjaa miestenjuttuijin.

Vierailija
24/27 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on ollut tosi vaikeaa, kun lapsi huutaa vihaavansa mua. Ei halua jutella, ei olla missään tekemisissä. Makaa huoneessa tai on kavereilla/harrastuksissa.

Entinen, hyvä puheyhteys katosi.

Kuitenkin itse rakastan lasta yhtä paljon kuin ennenkin ja kärsin. Itkeskelen usein yms.

Kannattaisi varmaan kasvaa aikuiseksi pikkuhiljaa? Ei ole normaalia itkeskellä, kun teini ei olekaan enää ihana pikku mini-me, vaan yrittää saada napanuoran poikki ja kehittyä omaksi itsekseen.

Olet ollut liian takertuva äiti, siitä ne kaikkein rajuimmat purkaukset tulee. Se "läheinen, hyvä puheyhteys" on usein sitä vain äidin mielestä. Äiti sekaantuu liikaa, ei kunnioita toisen yksityisyyttä ja sitten nuori ei voi muuta tehdä kuin paiskoi ovia ja häipyä pihalle.

Oikeasti teidän äitien pitäisi oppia pitämään suunne kiinni. Olette läsnä, jos toinen tarvitsee, ja valmiita kuuntelemaan, jos toinen tahtoo puhua. Mutta lopettakaa se jatkuva uteleminen ja kyseleminen ja lässyttäminen. On ihan mahdotonta pitää keskusteluyhteyttä yllä ihmiseen, joka itse on koko ajan äänessä. Aika usein kun se kuuntelukin on sitä, että vaan odottaa pääsevänsä neuvomaan.

Joten suu kiinni ja hanki itsellesi oma elämä.

Ja missäs sinkun teinisi isä on? Lyön vetoa, että olet pitänyt sitä teiniä miehen korvikkeena ja oman yksinäisyytesi torjujana.

Vierailija
25/27 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummi tädin tehtäviin kuuluu opettaa poika naimaan. parempi kuin roska huoneessa jonkun maksullisen talojen yhteisen pikku pil... nusasu joka kuuluttaisi kalun kokoa ja jo housujen riisumis vaiheessa laukeamista. kummi kylään

Vierailija
26/27 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle on ollut tosi vaikeaa, kun lapsi huutaa vihaavansa mua. Ei halua jutella, ei olla missään tekemisissä. Makaa huoneessa tai on kavereilla/harrastuksissa.

Entinen, hyvä puheyhteys katosi.

Kuitenkin itse rakastan lasta yhtä paljon kuin ennenkin ja kärsin. Itkeskelen usein yms.

Kannattaisi varmaan kasvaa aikuiseksi pikkuhiljaa? Ei ole normaalia itkeskellä, kun teini ei olekaan enää ihana pikku mini-me, vaan yrittää saada napanuoran poikki ja kehittyä omaksi itsekseen.

Olet ollut liian takertuva äiti, siitä ne kaikkein rajuimmat purkaukset tulee. Se "läheinen, hyvä puheyhteys" on usein sitä vain äidin mielestä. Äiti sekaantuu liikaa, ei kunnioita toisen yksityisyyttä ja sitten nuori ei voi muuta tehdä kuin paiskoi ovia ja häipyä pihalle.

Oikeasti teidän äitien pitäisi oppia pitämään suunne kiinni. Olette läsnä, jos toinen tarvitsee, ja

Aika kärjistetty kommentti, mutta osittain oikeassa. Ei ole hyvä, jos äiti liikaa takertuu lapsiinsa, vaikka sitä hyväksi äitiydeksi kuvitteleekin. Ihmislapset on suunniteltu kasvamaan aika isossa laumassa, nämä nykyiset perhemallit joissa on 1-2 lasta eikä välttämättä toista vanhempaa, on todella epätervettä. Jokainen lapsi on aivan liikaa siinä äidin silmän alla ja kytättävänä, usein jopa äidin emotionaalisten tarpeiden tyydyttäjänä.

Ei ole ihan normaalin äidin puhetta tuo. Tottakai sitä lasta rakastaa edelleen, mutta välillä tekisi myös mieli iskeä sen pää seinään. Eikä sen teinin kanssa normaali äiti koe, että KÄRSII, koska ihqulaa puheyhteys on katkolla. Normaali äiti tietää, että teinit on rasittavia, ja tottakai se väsyttää, rassaa ja v-i-tuttaa, mutta ei se herätä mitään tarvetta vakuutella omaa rakkautta tai kärsiä tai itkeskellä -paitsi ehkä kiukusta.

Vierailija
27/27 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Uhkailemaan poliiseilla". Siis kuinka tyhmä se 13-vuotias poikasi on, jos hän uskoo, että poliisit tulevat hakemaan hänet kotoa kouluun, kun mamma käskee? Olisin enemmän huolissani pojan vajaaälyisyydestä kuin murrosiästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan