Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tam Silkin toimitusjohtajan alatyylistä purkausta koskevat aloitukset katoavat?

Vierailija
13.12.2023 |

Tam Silkin toimarin törkykielisestä lakkoon kohdistuvasta vuodatuksesta ei saa keskustella?

Kommentit (824)

Vierailija
361/824 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just kävin palauttamassa ison tilauksen, oli sopivia ja menossa vanhemmille sukulaisille lahjaksi mutta toimarin räyhääminen innosti palauttamaan. Onneksi palautusaika oli vielä neljä päivää jäljellä. Tilauksen loppusumma oli yli 400 €, lahjat oli tarkoitettu vanhemmille, appivanhemmille ja kolmelle tädille. ostan jotain muuta. Pitäköön akka ryysynsä. 

Saman teen minä, tulin just töistä ja katsoin lehtiä, huomasin uutisen, tavarat lähtee saman tien takaisin, ei tilaus ollut kuin n. 200 €, mutta periaatteesta en tuon läskiakan firmasta osta. 

Mä taas tilaan. Täyttä asiaa kirjoitti. 

Maksa visalla, voi olla, että löskiakan firma kaatuu, jää tuottee saamatta. Mutta tokihan voit löskiakkaa tukea, hieno ihminen kun olet, oikea rasvamaha. 

Vierailija
362/824 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ymmärrän täysin tuon toimarin purkausta, varmaan vuoden paras myyntiaika ja siihen kajotaan. 

Sehän se helkutin pointti on, että lakko vaikuttaa asioihin, sillä tavalla että on hankalaa. Olen itse pienyrittäjä, mutta ymmärrän täysin lakkoilijoita. Ja ihan itse olen valinnut tämän hankalan tien, joten en valita. En uhriudu nyt (tai varsinkaan kaada mitään työntekijöiden niskaan), ja jos joskus yritykseni kasvaa isommaksi, en aio sitten myöskään muuttua yhtäkkiä ahneeksi, mikä tuntuu olevan kehityskulku monilla yrittäjillä. 

No et kyllä ole mikään yrittäjä, vaan vassari. Tuo että väität yrittäjiä ahneiksi paljasti sinut tyypilliseksi vassuksi 

Tiiätkö, yrittäminen ei estä ajattelemasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/824 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimitusjohtajan ja hallitusammattilaisen tulisi tänä päivänä hallita myös perustason someviestintä. Vaikka tässä taustalla on sentään jotain perusteltua asiaakin, on ulostulo täysin ala-arvoinen ja kuin angstisen teinin kirjoittama. Jos olisin kyseisen yrityksen osakkeenomistaja, vaatisin välittömiä toimia jotta tällaista ei enää tapahdu. 

Mitäpä jos hankkisit ensin työn, tai edes harrastuksen. Varsinainen liike-elämän asiantuntija siinä :D

Saanko kuitenkin jatkaa eläkkeellä oloa kun tämä on niin mukavaa, ja eläkekin ihan kiva, nettona himpun alle 3000 €. Tein töitä 40 v, tee sinä samoin ja tule sitten ulisemaan. Jookos? 

Hieno mielenterveyskuntoutujan voimafantasia äidin kellarista.

Vierailija
364/824 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä kukaan teistä viitsinyt lukea loppuun asti. Rouva tuohtui lakon ajankohdasta juuri joulumyyntiin. Ehdotti että oisitte nyt edes tammikuulle järjestäneet sen.

Ja nyt kaikilla on muka ollut virtuaaliset ostoskorit täynnä tamsilkiä jotka protestina tyhjennetty. Joopajoo.

No ei ole virtuaalinen ostoskori täynnä, kun kerkesin ostaa jo. Eniten nyt harmittaa, että menin vielä kehumaan tuotteita nettisivuillaan (jonne kommentit tuli sivumennen sanottuna hyvin hitaasti). Toimari voi katua omaa viestiään, minä omaani. 

Ihan kuin sulla olisi varaa TamSilkin tuotteisiin. Kela Goldissakin on rajansa.

Vierailija
365/824 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkäs se väki niissä ammattiliitoissa,  AKTn työntekijät (liiton toimiston) marssi juuri perjantaina pihalle, koska AKTn johtaja (sd) on heidän mielestään kuspää. 

Kusipäisyyttä osoittaa myös järjestää tavalliselle kansalle kusiset olot ja kylmä kämppä nostattamalla pörssisähkön hintaa lakolla. Kenen etua tämä ajaa, vai onko automaattisesti oletettu, että omakotiasuja on kuitenkin joku persujen äänestäjä, niin ansaitseekin istua kylmässä torpassa sähkön hinnan takia 

Kyllä kansan pitäisi ymmärtää että ek ajaa heidänkin etujaan! Kiittämättömät vassarit. 

Vierailija
366/824 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi tällä maailman menolla jo pienyrittäjienkin lakoilla. Kyllä minulta loppui nyt TamSilkin tilaukset tähän.

Vierailija
367/824 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmittaa ettei johtaja ymmärrä olevansa vastuussa myös työntekijäistä ja brändistään.

Nyt Tam Silk uudistui "yrittäjien vittuilubrändiksi". 

Tää tais olla firman loppu, ellei rouva johtaja mene katkolle tms 

Tai hanki hormonikorvaushoitoa, lopettaa kilahtelut.

Vierailija
368/824 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli haluat yrittäjäriskin hyödyt, mutta et haittoja? Sinä olet itse valinnut, että  joudut tekemään pitkää päivää vähillä tuloilla siinä toivossa, että firmaa tuottaa riittävästi, että saat siitä elannon itsellesi tai jopa kasvaa niin, että voit palkata työntekijöitä. Tai ainakin toivon, että ymmärsit miettiä firman liikeidean ja laskeskella firman kannattavuutta etukäteen, etkä lähtenyt soitellen sotaan.

Ennen kaikkea haluan reilua kohtelua pienyrittäjille, joita ei tällä hetkellä Suomen politiikassa huomioida mitenkään. Poliittinen vääntö keskittyy pörssiyrityksien ja AY-liikkeen välille, vaikka 66% Suomen työpaikoista on ihan muualla (pk-sektorilla). Tuon väännön haitatkin osuvat usein kipeämmin pk-sektorille kuin sinne minne ne on oikeasti tarkoitettu. Pk-sektori on paljon haavoittuvampi, ja sama

Vieläkö teidän peppukipu jatkuu vaalituloksen takia? Ay-liike ei ole hallitustyöskentelyn osapuoli.

Vierailija
369/824 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla matamilla ei ole mitään varaa haukkua ketään läskiksi

Sitä minäkin ihmettelin. Kyllä jollakin on pokkaa. 

Moikka Turja!

Vierailija
370/824 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tam silk tj puhui asiaa.

Kyseessä on turha, POLIITTINEN LAKKO.

Ei siis rehti, aito lakko.

Sak ja sdp masinoi näitä katkeruuslakkoja.

Kysymyksessä on rehti, aito poliittinen lakko. 

Vierailija
371/824 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just kävin palauttamassa ison tilauksen, oli sopivia ja menossa vanhemmille sukulaisille lahjaksi mutta toimarin räyhääminen innosti palauttamaan. Onneksi palautusaika oli vielä neljä päivää jäljellä. Tilauksen loppusumma oli yli 400 €, lahjat oli tarkoitettu vanhemmille, appivanhemmille ja kolmelle tädille. ostan jotain muuta. Pitäköön akka ryysynsä. 

Ja sitten sinä heräsitkin päiväunilta.

Vierailija
372/824 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

I am here to help you in all questions related to your company strategy and success.

Together we will define your winning strategy: build a healthy company culture, find the best way to sell, earn the best reputation, and ensure your profitability today and in the future.

I base my problem solving and the way of thinking on my real life experience in running businesses big and small. I am passionate about how corporations work properly, and how they tell their story. For the outside world, this means building a strong brand, for the people in your company, this means a defined, living and inspiring culture.

All audiences are important for your future; internal audience is the key for a long lasting success, but outside engagement drives your profitability. Let's build together a plan for you.

https://fi.linkedin.com/in/katisaari?trk=public_post_follow-view-profile

Sori nyt Kati, voi olla vähän vaikeampaa jatkossa uskottavuuden kanssa jos tämä on käsitys vahvan brändin rakentamisesta, parhaan maineen ansaitsemisesta ja oman tarinan kertomisesta! All audiences really are important...

Vierailija
373/824 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh, hyvin alatyylinenhän tuo teksti oli, ja varsin epäsympaattiselta vaikuttava ihminen.

Mutta... yritysten veloista ja johtamisesta vastuussa olevien kärsimyksillä ilakointi on ihan yhtä sivistymätöntä ja katkeran typerää. Siitä vaan itse toimitusjohtajaksi vapaassa maassa, jos ei toisten johtajuus kelpaa. Kokeilkaa, miten helppoa ja mukavaa on olla johtaja yritysmaailmassa. Huipulla tuulee ja velat voivat kaatua niskaan - syyllisyys ainakin kaatuu, jos firma ei menesty ja palkkoihin ei ole rahaa.

Ja turha väittää "no sitten on väärät tuotteet", kun 99 % kansasta ostaa Kiina-kamaa, kun on niin mukavan halpaa. Suomalainen ei osta suomalaista, ellei ole Marimekkoa, ja niitä ei montaa näin pieneen maahan mahdu.

Toiset ovat aina valittamassa ja vaatimassa, mutta itse eivät ota vetovastuuta, vaikka mahdollisuutta tarjottaisiin kämmenellä.

Minä en ole ainoa suomalainen, joka haluaisi ostaa suomalaisia laatutuotteita. Olen kaupassa myyjän kanssa jutellessa kuullut, että aivan vastaavia tuotteita ovat etsineet muutkin, mutta yksikään firma ei tee asiakkaiden toivomaa tuotetta. Minä en enää jaksa lähettää firmoille kehitysehdotuksia ja tuotetoiveita, koska vastaukset ovat yhä uudelleen samoja ympäripyöreitä "Otamme asiakkaiden toiveet huomioon..." tai "Olemme pahoillamme, että tuotevalikoimamme ei tyydytä, mutta asiakkaamme ovat olleet tyytyväisiä...".

Olen vastannut aika moneen selvästikin jonkun yrityksen tilaamaan kyselyyn, jossa minut on pudotettu pois vastaajista, jos en ole ostanut jotain tiettyä tuotetta. Kannattaisiko joskus kysyä, miksi asiakas ei ole ostanut tuotetta sen sijaan, että kysytään tuotteen ostaneilta, miksi he ovat tuotteen ostaneet? Eikö firman pitäisi yrittää saada uusia asiakkaita, eikä tyytyä pelkästään vanhojen mielipiteisiin? Jos olisin yrittäjä ja maksan kyselystä, jolla yritän selvittää, millaisia tuotteita firmalta halutaan, kysyisin nimenomaan niiltä, jotka eivät ole tuotetta ostaneet, jotta saisin selville, miksi tuotteet eivät kelpaa. Ehkä asiakas ei tarvitse tuotetta? Ehkä hän on ostanut kilpailijan tuotteen? Ehkä minun tuotteeni eivät vastaa asiakkaan tarpeita? Kysymättä en voi tietää, eikä missään tapauksessa pidä olettaa.

Vierailija
374/824 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa Ruskovilla saada runsaasti lisää asiakkaita. Itse ostan mieluiten kotimaista, tässä parempi vaihtoehto 

www.ruskovilla.fi

Vierailija
375/824 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemus ko. firmasta on useamman vuoden takaa. Tilasin tuotteen, sovitin kotona ja huomasin, että tuote on liian suuri. Palautin tuotteen. 

Seuraavaksi sähköpostiin kilahti muistaakseni 14 euron lasku, siitä että palauttamani tuotetta ei voinut laittaa suoraan uudestaan myyntiin. Reklamoin, mutta en saanut selvitystä siihen, miksi heidän mielestään tuote oli yhdestä sovituksesta turmeltunut ja vaati kunnostamista.

Mutta ihan hyvä lypsylehmä tuollainen palautusmaksu ajatuksen tasolla. Harmi, että toimii vain kerran.

En lähtenyt enempää taistelemaan asiasta, mutta olen heidän tuotteitaan vältellyt siitä saakka.

Vierailija
376/824 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjät ovat itse tätä politiikkaa EK:lta tilanneet. Turha nyt kitistä jos sillä on seurauksia.

Eikä tää lakko vielä mitään, mutta sitten kun duunareilta loppuu rahat, loppuu yrityksiltä asiakkaat ja verovaroista maksetut yritystuet. Se on sitten loppu, slut.

Vierailija
377/824 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä lista minun oikeuksistani pienyrittäjänä.

Ei palkallista lomaa.

Ei palkallisia sairauspäiviä.

Ei mahdollisuutta jättää tekemättä töitä jos on sairaana. (Rästityöt tehdään joko sairaana ollessa tai ylitöinä jälkikäteen.)

Ei vapaita viikonloppuja. Työpäiviä on 7 päivää viikossa.

Jos haluan lapsen, yritys menee konkurssiin.

Palkkani on köyhyysrajan tuntumassa, ja tämä ei johdu siitä että "keinottelen osingoilla". Osinkoja en ole koskaan voinut maksattaa firmasta ulos.

Eläkemaksut eivät jousta alaspäin sen mukaan, minkä verran pystyn oikeasti maksamaan itselleni palkkaa. Siis huonoimpina aikoina voi maksaa pelkän sen eläkemaksun eikä palkkaa ollenkaan.

Tiedoksi teille, jotka tähän tulette huomauttelemaan että yritys ei ole elinkelpoinen: MIKÄÄN yritys ei ole alusta asti elinkelpoinen. Jos tällä logiikalla mentäisiin niin Suomessa ei olisi

Mee töihin, kun se on näköjään niin helppoa. 

Vierailija
378/824 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä suomalaisten firmojen pitäisi alkaa tehdä kunnollisia tuotteita?

Minä teen kunnollisia tuotteita, mutta eivät suomalaiset niitä osta. Myyntiä on ollut lähes yksinomaan ulkomaille, jossa ihmiset arvostavat laatua sen verran että ovat valmiita maksamaan sen hinnan, joka tuotteelle tulee kun se tehdään hyvistä materiaaleista ja kunnon laadulla länsimaissa asuvien ihmisten voimin.

Miten olet kertonut tuotteistasi? Tietävätkö suomalaiset potentiaaliset asiakkaat tuotteistasi?

Minä olen törmännyt aika usein siihenkin, että suomalaisesta laadukkaasta tuotteesta ei löydy tietoa helposti. Joskus edes tuotteen olemassaolosta ei vaivauduta kertomaan, kun luotetaan siihen, että "hyvä tuote myy itse itsensä". Pitää paikkansa, jos on vuosia aikaa odottaa.

Vierailija
379/824 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tam silk tj puhui asiaa.

Kyseessä on turha, POLIITTINEN LAKKO.

Ei siis rehti, aito lakko.

Sak ja sdp masinoi näitä katkeruuslakkoja.

Kysymyksessä on rehti, aito poliittinen lakko. 

Poliittisessa lakkoilussa ei ole mitään järkeä. Onneksi hallitus aikoo kieltää tämän pelleilyn.

Vierailija
380/824 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin on sattumaa, että toisten rahoilla loiselävät rasvamahat lakkoilevat juurikin joulunpyhinä... Ymmärrän pk-yrittäjien tuskan.