Tam Silkin toimitusjohtajan alatyylistä purkausta koskevat aloitukset katoavat?
Tam Silkin toimarin törkykielisestä lakkoon kohdistuvasta vuodatuksesta ei saa keskustella?
Kommentit (824)
Vierailija kirjoitti:
Lakot eivät koskaan ole kivoja yrittäjälle. Mielestäni ihan asiallinen mielipide.
Kenelle ne ovat "kivoja"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lakot eivät koskaan ole kivoja yrittäjälle. Mielestäni ihan asiallinen mielipide.
Kenelle ne ovat "kivoja"?
Tuskin kenellekään, mutta minkä pienyrittäjä hallitukselle voi. Juuri nyt kuitenkin vuoden kiireisin aika hyvin monessa firmassa.
Raha tulee seinästä, ei kenenkään tarvitse töitä tehdä, puhumattakaan riskin ottamisesta yrittäjänä. Vielä kun saisi verotkin valtion maksettavaksi, niin sitten olisi kaikki hyvin. Jaa, mutta itseasiassa valtio maksaa ne verotkin. Hei! Elämme paratiisissa.
Vierailija kirjoitti:
Konkurssiaalto alkoi jo heinäkuussa Purran vasta aloitellessa kansantalouden tuhoamista. Sijoittajat alkoivat vetää rahojaan maasta pois.
Sitäpä nyt yrittäjät niittävät mitä vaaleissa äänestivät. Ja tämä on vasta alkua.
Putkinäkö muija toimari toki näkee vaan ilkeitä työläisiä.
Linkkari ei ollut oikea kanava avautumiseen.
Muutenkin moni tekee siellä itsestään pellen kirjoittamalla säännöllisin väliajoin mitäänsanomattomia höpöhöpöpostauksia luulleen olevansa sosiaalisen median kärjessä, kun saa palautealgometreiltä dataa.
Data ei tosin kerro, mitä ihmiset postauksista ajattelevat.
Ohoh, nyt loppui TamSilkin tuotteiden tilaaminen. Toi toimari on ääliö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesviha paljastui taas rakenteiden takaa. Yleensä incelnaiset tyytyy keksimään tekaistuja ahdistelusyytöksiä ja hakkaamaan lehmäntattiaan näille fantasioilleen.
Jos mielestäsi toimitusjohtajamies ja sinä sekä miehet yleensä eivät ole edes käytöksestään ja kirjoittelustaan vastuussa, silloinhan itseasiassa vaadit, että miehet asetetaan naisten holhoukseen.
Tuo asenteesi on miesvihaa, Pasi-parka. Sinä vihaat itseäsi ja muita miehiä.
Mies?? Ota edes ensin asioista selvää
Ohis
Ai että hän siellä tienaa palkkoja alamai. . Siis työntekijöille. Säälittävä avautuminen. Konkurssi lienee lähellä.
Vähän koomistakin tuo tuotannon siirtäminen ulkomaille -uhkailu. Nykyään kun kuulee jostakin yrityksestä joka EI ole jo aikoja sitten siirtänyt tuotantoaan Kiinaan niin ihmettelee että mikähän tuotakin vaivaa :D
Alkup. julkaisussa kutsuttiin lakkoon meneviä osapuolia rasvamahoiksi.
Toivottavasti potentiaalisissa asiakkaissa ei ole näitä rasvamahoja, voi muuten kassavirta hiljentyä lakkopäivän ulkopuolellakin.
Itse en kuulu lakkoon meneviin järjestöihin eikä asia kosketa sen kummemmin muutenkaan. Näin asiakkaana olen kuitenkin erittäin pitkämielinen pienyrityksiä kohtaan, ei ole ollut helppoa nousevien energia- ja materiaalikustannusten aikana, ja ymmärrän oikein hyvin jos logistiikka sakkaa tähän aikaan tulevan lakon takia (=en jätä sen takia tekemättä ostoksia). Ja samalla ymmärrän erinomaisesti lakkoilun, koska nämä leikkaukset ovat historiallisia, ne tulevat heikentämään heikoimmassa asemassa olevien toimeentuloa todella voimakkaasti, ja samalla syövät ostovoimaa ja sitä kautta juuri yrittäjien tulevaisuudennäkymiä.
Kyllä itsekin olen karsinut kulutusta, ja katson erityisen tarkasti mihin sen vähentyneen kulutuksen suuntaan. Teen vain ekologisia, yhteiskuntavastuullisia ja mieluiten kotimaisia hankintoja. Tämä varmasti koskee isoa osaa keskiluokasta, ja senkin puoleen on käsittämätöntä, että toimari kusee omiin muroihin tähän tyyliin.
Vierailija kirjoitti:
Miesviha paljastui taas rakenteiden takaa. Yleensä incelnaiset tyytyy keksimään tekaistuja ahdistelusyytöksiä ja hakkaamaan lehmäntattiaan näille fantasioilleen.
Toimari on nainen, voit lakata uhriutumasta.
Vierailija kirjoitti:
Tästäkö puhutaan:
https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:714023219715165388…
Ei tuo ollut mitenkään alatyylinen, vaan ihan totta. Firma ja työntekjänsä joutuvat k*seen, kun toisaalla lakkoillaan lähinnä v**tuillakseen.
Eipä olisi avausmouhotuksen perusteella uskonut. Tuossa linkkaamassasi ulostulossahan on totta joka ikinen sana.
Itse olen osakas pk-firmassa jossa on hyvin samankaltainen tilanne. Inflaatio, lama, ihmisiltä rahat loppu. Meilläkään ei olla yhtään hyvillään siitä, että useampikin asiakas on perunut huomisen käyntinsä, koska Tampereella bussit eivät kulje. Eikä siitä, että huomisen sähkön hinnan määrittää useamman tuotantolaitoksen lakot. En todellakaan ymmärrä, millä helevetin tavalla meitä ja meidän työntekijöitä auttaa se, että meidänKIN yritystämme yritetään kaataa lakon voimin.
Joskus olen ollut eri mieltä, mutta ei ikinä enää penniäkään AY-liikkeille.
Vassarit vaativat työpaikkoja. Kun joku yrittäjä tarjoaa työpaikan, vassari haukkuu työnantajan ja pyrkii kaikin keinoin vaikeuttamaan yrittäjän elämää. Eihän tässä ole mitään logiikkaa.
Kun miettii hetken mitä kaikkea nuo hallituksen kaavailut aiheuttaa Suomelle, sen kulutuskysynnälle ja sitäkin kautta pienyrityksille ja verokertymälle niin ei voi muuhun lopputulokseen tulla kuiin että ideologinen ihmisvihaprojekti on kyseessä. Lieneekö edes EK:n tekemä. Veikkaan seuraavaksi että Nalle W. on kirjoittanut tuon kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Purran kiristys ----> työttömyys räjähtää, sosiaaliturvamenot räjähtävät ja uutta velkaa otetaan enemmän kuin edellisen hallituksen koronatoimiin ja Ukrainan sotaan otettiin.
Miten tää budjettiraamiin merkitty yli 50 miljardin lisävelan otto persujen mielestä "vähentää velkaantumista"?
Kai se jollakin matematiikalla näin on. Ehkä joukko-oppi?
Mutta kun varakkaiden verotusta piti alentaa...
Twitterissä/X.ssä näkyy kuvakaappauksena haulla. Pistää miettimään, mitä työntekijät saa kuulla, jos tuo on toimarin tapa viestiä julkisestikin...
Ilmeisesti myös mm. Weekendbeen toimari oli käynyt tätä julkaisua likettämässä. Tuoltakin olen joitain kertoja tilannut, mutta kyseisen putiikin mainonta on herättänyt minussa vähän oudot fiilikset jo pitkään. Vastuullisuutta hoetaan mainoksissa kyllästymiseen asti, vastuullisia brändejä, vastuullisuus. On jäänyt vähän epäselväksi, että mitä lisävastuuta tuo pulju itse on niille myymilleen tuotteille tuonut, ja nyt kyllä odotan selitystä myös Weekendbeeltä.
En nyt mainitse nimiä tässä, koska en halua että kellekään jää tässä yhteydessä vääriä mielikuvia asiaan liittymättömien firmojen toiminnasta, mutta: esim. jenkeissä oikeasti vastuulliset toimijat antavat työntekijöille palkallisen VAPAAPÄIVÄN äänestyspäivinä. Tarkoituksena mahdollistaa, että työntekijöillä on oikeus ilmaista mielipiteensä ja osallistua vapaaseen demokratiaan, mikä ei usein ole siellä mahdollista minimum wage workereille. Toiset brändit taas pitävät itse kauppansa kiinni black fridayn aikana ja antavat työntekijöille palkallisen vapaan, koska haluavat kiinnittää huomion työn arvoon kerskakulutuksen sijaan.
Tam Silk olisi voinut tehdä sievän tilin tällä keksimällä jonkun nokkelan kampanjan, jossa lakkopäivänä tilatut tuotteet olisi saanut ilman postikuluja tms. Olisi varmasti ollut paljon lakkolaisia vapaana tekemässä jouluostoksia ja mielellään osallistunut asiaansa symppaavaan toimintaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästäkö puhutaan:
https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:714023219715165388…
Ei tuo ollut mitenkään alatyylinen, vaan ihan totta. Firma ja työntekjänsä joutuvat k*seen, kun toisaalla lakkoillaan lähinnä v**tuillakseen.
Jos Tam Silk kaatuu yhden päivän lakkoon, se kaatuisi kohta konkurssiin muutenkin ja työntekijöiden palkat ja eläkkeet sekä ostolaskut ja velat on maksamatta.
Nämä ääliötoimarit pelaa uhkapeliä yritysten maksuvalmiudella ja työntekijöiden palkkasaatavilla. Itseltään tuskin puuttuu uutta työsuhde-Audia.
Näkee ettet ole yrittäjä.
Olen itse PK-yrityksessä osakkaana. Neljättä kuukautta ilman palkkaa, että voidaan maksaa työntekijöille. Huomenna asiakkaita perunut kun Tampereen bussit eivät kulje. Vitutuksen määrää ei voi enää laskea, kun kaikki yritykset stabiloida tilannetta torpdeidaan - eikä muuten hallituksen toimesta.
Ainoa hyvä koko tilanteessa on se, että bensan hinta alkaa lopultakin taas 1.6:lla, mutta se ei yksinään paljoa lämmitä.
Vierailija kirjoitti:
Vassarit vaativat työpaikkoja. Kun joku yrittäjä tarjoaa työpaikan, vassari haukkuu työnantajan ja pyrkii kaikin keinoin vaikeuttamaan yrittäjän elämää. Eihän tässä ole mitään logiikkaa.
Mitä tekemistä "vassareilla" on toimitusjohtajan, on nainen, ulostulon kanssa?
Jos sinulle työntekijään kohdistuvat heikennykset sopivat, niin ole hyvä vain. Sinulle jäävät vain velvollisuudet ja työnantajalla on kaikki oikeudet.
Lisäksi ovat tavattoman hintavia.