Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies pettänyt aikaisemmassa suhteessa

Vierailija
13.12.2023 |

Kuinka moni pystyis oikeasti aidosti luottamaan mieheen/naiseen kuka on aikaisemmassa suhteessaan pettänyt? Tapasin miehen kuka petti suhteensa alussa ja suhteen lopussa meni ihan "päätyyn" saakka. Ei ikinä kertonut tästä exälleen vaan erosi kahen päivän kuluttua. Ovat vielä puheväleissä, jota epäilen jos nainen saisi tietää asiasta.. Tästä on hänellä kolme vuotta ja sanoi, että katuu ja TOIVON MUKAAN tuota ei enää tapahtuisi. Kuulosti mun korvaan vähän siltä, että ei ole varma tapahtuisiko uudelleen. Ja nää tapaukset on hänellä sattunut aina humalassa baarissa.

Itse ajattelen että pettää voi kuka tahansa, oli sitten aiemmin pettänyt vai ei. Mutta tuntuisi todella tyhmältä jos antaisin mahdollisuuden ja päätyisi pettämään muakin samalla kun oon tiedostanut ton historian. Mielipiteitä? Ollaan molemmat alle 30v, mutta mies mua 8 vuotta vanhempi.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en määrittele ihmistä hänen menneisyyden perusteella, eikä ole mitään turvatakuita. Voin valita vain sen onko ihminen riskin arvoinen. 

Juuri näin. Minunkin puolisoni on istunut vankilassa kolme eri keikkaa, mutta hän on muuttunut mies.

Minun mieheni on myös tuomittu parista tap osta, mutta en antanut sen häiritä. Koen, että hän oli riskin arvoinen.

Mun muru on väärin perustein tuomittu sarjarskaaja, mutta on itse kertonut, että naiset valehtelivat, koska mies ei halunnut vakinaistaa suhdetta yhteisesti sovitun seksin jälkeen. Mutta minä olen se paras kaikista ja mulla on ilmeisesti pienin pllu, kun minut valitsi! 

Vierailija
42/59 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapasin päälle parikymppisenä miehen, joka oli avoliitossa. Hän petti avopuolisoaan minun kanssani. Tein siis aivan tietoisen valinnan itse, tiesin avopuolisosta ja lähdin hommaan silti. Suorastaan yllytin miestä.

Päädyin hänen uudeksi avopuolisoksi - ja tulin petetyksi itsekin. Meidän suhteemme alkuaikoina mies kertoi pettäneensä myös aviovaimoaan kerran tai kaksi, mutta naiivina ja suoraan sanottuna aika rikkinäisenä ihmisenä päätin olla välittämättä.

Mies päätyi AVIOliittoon sen naisen kanssa kenen kanssa petti minua ja he saivat lapsenkin. Ja nyt kuulin yhteiseltä tuttavalta, että ovat eronneet. Syytä en tiedä, enkä jaksa lähteä pohtimaan. Mutta tämän miehen kohdalla sanoisin, että luonnevika. On kuin viettien perässä menevä koira joka "ei voi itselleen mitään". 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen suhteesta jatkossa voi tulla, kun nyt jo on tuollaiset epäilyt ja ajatukset? Mies "toivoo, ettei jatkossa pettäisi" :D Siinäpä sitten onkin oikein hyvä uhriutua ja selitellä, kuinka niin vaan taas kävi, että vieraaseen punkkaan päädyin ja anteeksi, mutta kun mä niiin kovasti toivoin, ettei näin tapahtuisi jne. blaa blaa.

Unohda tuollainen haihattelija, joka selvästi jo nyt petaa paikkaa pettämiseen, vaikka teillä on ihan tuore suhde aluillaan. Mieti mitä on tulossa, kun arki astuu kuvioihin ja miehellä menojalka vipattaa sinne baariin. Jo se, että mies juoksee innoissaan yksin baareissa (ja toivoo hartaasti, ettei päätyisi pettämään), on selvä hälytysmerkki.

Ei ole kasvanut aikuiseksi tai on vaan sen luontoinen, ettei naisen kannata tuollaiseen elämäänsä uhrata. Arvosta itseäsi!

Ei meillä vielä minkäänlaista suhdetta oo alkanut, mies on kiinnostunut ja niin olin minäkin, mutta on tuo suuri kiinnostuksen tappaja. En usko, että tuollaisen tiedon jälkeen pystyisin sokeasti luottamaan.

AP

Vierailija
44/59 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kerroin edellisen suhteen pettämisestä nykyiselleni, koska halusin kertoa itsestäni virheine kaikkineni. Aion olla mieheni kanssa loppuelämäni, enkä ymmärrä miksi minun pitäisi jotenkin antaa itsestäni parempi kuva tai siloitella menneisyyttäni. En ymmärrä miten tämä kertominen ajatellaan red flagina?

Petin tosiaan edellisessä suhteessani, ja päätin ettei sama tule enää toistumaan. Sinkkuelelyn jälkeen löysin mieheni ja olen nyt ollut hänen kanssaan kuusi vuotta, häät ensi kesänä. Eipä ole tarvinnut pelätä, että pettäisin enää koskaan uudelleen.

Vierailija
45/59 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo että ikäero noin suuri saa epäilemään että miehellä aina taipumus pettää jos löytää nuoremman naisen jos on siis näitä miehiä joille naisen ikä on tärkeä ja valitettavasti me kaikki vanhetaan niin nuoria naisia kuolaavat miehet herkästi vaihtavat aina nuorempaan kun pystyvät koska nykyinen on jo liian vanha siihen että sytyttäisi miestä riittävästi.

Naisten kannattaisi kiertää tällaiset miehet kaukaa. Koska nämä miehet hylkäävät aina naisen koska nainen ikääntyy. Toki he itsekin ikääntyvät mutta kokevat oikeudekseen saada aina nuorta naista koska haluavat.

Vierailija
46/59 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies oikeasti olisi pahoillaan pettämisestä niin toteaisi että lupaa ettei lähde koskaan baariin ryyppäämään ilman puolisoaan. Eli jos menee kavereiden kanssa baariin niin on kuskina. Tai sitten ottaa puolison mukaan. Jos kerta pettämiset sattuu aina humalassa baarissa.

Jos mies ei ole valmis tekemään mitään konkreettista sen eteen että olisi uskollinen niin ei kannata edes aloittaa suhdetta tuon kanssa. Pelkkä toivon ettei tapahdu enää ei riittäisi minulle. Tuossahan jo oikeastaan oikeuttaa sen että kyllä saatan joskus humalassa pettää mutta kun on puhuttu asiasta ja olen toivonut etten petä niin eihän se oikeastaan haittaa. Kun aina toiveet ei toteudu kuitenkaan.

Vierailija
47/59 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä annoin mahdollisuuden miehelle, joka oli pettänyt kertomansa mukaan nuoruuden hölmöyttään. Pettämisestä aikaa yli 10v, tapahtui noin parikymppisenä.

Ei olisi kannattanut. Mies petti minuakin. Ja on varmasti pettänyt meidän suhteen edeltäjääkin, vaikkei sitä koskaan myöntänyt. Ja tiedän että on pettänyt jo nykyistään. Sama kaava toistuu. En sanoisi, että pettäjä on aina pettäjä, mutta jos ei osaa/halua reflektoida omaa toimintaa ja oppia virheistään, lopputulos on tämä.

Vierailija
48/59 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä annoin mahdollisuuden miehelle, joka oli pettänyt kertomansa mukaan nuoruuden hölmöyttään. Pettämisestä aikaa yli 10v, tapahtui noin parikymppisenä.

Ei olisi kannattanut. Mies petti minuakin. Ja on varmasti pettänyt meidän suhteen edeltäjääkin, vaikkei sitä koskaan myöntänyt. Ja tiedän että on pettänyt jo nykyistään. Sama kaava toistuu. En sanoisi, että pettäjä on aina pettäjä, mutta jos ei osaa/halua reflektoida omaa toimintaa ja oppia virheistään, lopputulos on tämä.

Onhan tuo ilmiö eri tieteellisissä tutkimuksissa todistettu. Pettäjän todennäköisyys pettää uudelleen on todella paljon korkeampi muuhun väestöön verrattuna. Se on pettäjän psyykessä syvällä oleva lähes muuttumaton piirre.

Pahantahtoisimmat pettäjät pyrkivät aktiivisesti somessa ja muualla tekemään pettämisestä yleisesti hyväksyttävää. Eivät vain tule siinä onnistumaan.

Vierailija
49/59 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo tätä mäkin vähän pelkään, että jos ohitan varoitusmerkin alussa, niin löydän sen uudelleen lopussa :(

AP

Vierailija
50/59 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanteessa positiivista, että erosi heti. Negatiivista tuo toivotaan-toivotaan-asenne.

Minä olen sen verran epävarma ihminen että en haluaisi ehdointahdoin hankkiutua suhteeseen jossa joudun jännittämään miten mies käyttäytyy humalassa.

On näissä aina sekin, että vaikka ei tekisi sinulle samaa, haluaisitko kumppanin joka on tehnyt toisellekaan pahasti. Astetta rankempi analogia, mutta haluaisitko seurustella lapsille pahaa tehneen kanssa vaikka omat lapset saisivatkin olla rauhassa.

Mutta tiedän kyllä parikin ystäväni jotka ovat pettäneet exiään mutta eivät aviomiehiään vaikka yhdessä 10-15 vuotta.

Vierailija
51/59 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilanteessa positiivista, että erosi heti. Negatiivista tuo toivotaan-toivotaan-asenne.

Minä olen sen verran epävarma ihminen että en haluaisi ehdointahdoin hankkiutua suhteeseen jossa joudun jännittämään miten mies käyttäytyy humalassa.

On näissä aina sekin, että vaikka ei tekisi sinulle samaa, haluaisitko kumppanin joka on tehnyt toisellekaan pahasti. Astetta rankempi analogia, mutta haluaisitko seurustella lapsille pahaa tehneen kanssa vaikka omat lapset saisivatkin olla rauhassa.

Mutta tiedän kyllä parikin ystäväni jotka ovat pettäneet exiään mutta eivät aviomiehiään vaikka yhdessä 10-15 vuotta.

Jos jo takana selvästi aikuisiällä ilmentynyttä toistuvaa pettämistä useissa eri suhteissa niin ei kenenkään kannata sellaisen kanssa mihinkään edetä.

Vierailija
52/59 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löydät varmasti uuden miehen, jolla ei ole pettämishistoriaa. Tuo mies saa lähteä katselemaan oman ikäisiään tai katsoa jos löytää jonkun toisen nuoren naisen pelattavaksi. 

Vierailija
53/59 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo ilmiö eri tieteellisissä tutkimuksissa todistettu. Pettäjän todennäköisyys pettää uudelleen on todella paljon korkeampi muuhun väestöön verrattuna. Se on pettäjän psyykessä syvällä oleva lähes muuttumaton piirre.

Pahantahtoisimmat pettäjät pyrkivät aktiivisesti somessa ja muualla tekemään pettämisestä yleisesti hyväksyttävää. Eivät vain tule siinä

Selittelevät aina pettämistä niin että se on aina jonkun muun syy kuin pettäjän itsensä. Peiliin eivät osaa katsoa koskaan.

Vierailija
54/59 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainen suhteesta jatkossa voi tulla, kun nyt jo on tuollaiset epäilyt ja ajatukset? Mies "toivoo, ettei jatkossa pettäisi" :D Siinäpä sitten onkin oikein hyvä uhriutua ja selitellä, kuinka niin vaan taas kävi, että vieraaseen punkkaan päädyin ja anteeksi, mutta kun mä niiin kovasti toivoin, ettei näin tapahtuisi jne. blaa blaa.

Unohda tuollainen haihattelija, joka selvästi jo nyt petaa paikkaa pettämiseen, vaikka teillä on ihan tuore suhde aluillaan. Mieti mitä on tulossa, kun arki astuu kuvioihin ja miehellä menojalka vipattaa sinne baariin. Jo se, että mies juoksee innoissaan yksin baareissa (ja toivoo hartaasti, ettei päätyisi pettämään), on selvä hälytysmerkki.

Ei ole kasvanut aikuiseksi tai on vaan sen luontoinen, ettei naisen kannata tuollaiseen elämäänsä uhrata. Arvosta itseäsi!

Ei meillä vielä minkäänlaista suhdetta oo alkanut, mies on kiinnos

No nyt ei sinun tarvitse muuta, kuin tehdä sellainen niin sanottu järkiratkaisu asiaan...

Vierailija
55/59 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos jo takana selvästi aikuisiällä ilmentynyttä toistuvaa pettämistä useissa eri suhteissa niin ei kenenkään kannata sellaisen kanssa mihinkään edetä.

Näiden ystävieni kohdalla en siis tiedä että olisivat pettäneet muita kuin edellistä kumppaniaan nykyisensä kanssa.

Vierailija
56/59 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä petin ekassa liitossani useasti, kun en rakastanut miestäni. Tokassa en ole koskaan pettänyt ja yhdessä jo parikymmentä vuotta.  Jos rakastaa, niin ei petä.

Ja tietenkään et eronnut, te pettäjät olette saastaa

Vierailija
57/59 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin miehelle, etten halua edetä hänen kanssaan :) Parempi näin!

AP

Vierailija
58/59 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kerro meille, kuka petti suhteen alussa. Inhottavaa kirjoittaa pitkä juttu ja jättää vastaamatta omaan kysymykseensä!

Vierailija
59/59 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kerroin edellisen suhteen pettämisestä nykyiselleni, koska halusin kertoa itsestäni virheine kaikkineni. Aion olla mieheni kanssa loppuelämäni, enkä ymmärrä miksi minun pitäisi jotenkin antaa itsestäni parempi kuva tai siloitella menneisyyttäni. En ymmärrä miten tämä kertominen ajatellaan red flagina?

Petin tosiaan edellisessä suhteessani, ja päätin ettei sama tule enää toistumaan. Sinkkuelelyn jälkeen löysin mieheni ja olen nyt ollut hänen kanssaan kuusi vuotta, häät ensi kesänä. Eipä ole tarvinnut pelätä, että pettäisin enää koskaan uudelleen.

Ex-vaimoni petti aikoinaan, joten ajattelin että niin makaa kuin petaa eli samalla mitalla takaisin ennen kuin erottiin. Syykin tuolle vaimon pettämiselle oli niinkin uskomaton kuin uskominen täysin ulkopuolisten ihmisten puheisiin minusta jotka eivät pitäneet millään tavalla paikkaansa. 

Nykyisen kanssa olen ollut onnellisesti yhdessä jo 10 vuotta eikä ole tullut mieleenkään ryhtyä sivusuhteisiin vaikka mahdollisuuksia on matkan varrella ollut. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän