Mies pettänyt aikaisemmassa suhteessa
Kuinka moni pystyis oikeasti aidosti luottamaan mieheen/naiseen kuka on aikaisemmassa suhteessaan pettänyt? Tapasin miehen kuka petti suhteensa alussa ja suhteen lopussa meni ihan "päätyyn" saakka. Ei ikinä kertonut tästä exälleen vaan erosi kahen päivän kuluttua. Ovat vielä puheväleissä, jota epäilen jos nainen saisi tietää asiasta.. Tästä on hänellä kolme vuotta ja sanoi, että katuu ja TOIVON MUKAAN tuota ei enää tapahtuisi. Kuulosti mun korvaan vähän siltä, että ei ole varma tapahtuisiko uudelleen. Ja nää tapaukset on hänellä sattunut aina humalassa baarissa.
Itse ajattelen että pettää voi kuka tahansa, oli sitten aiemmin pettänyt vai ei. Mutta tuntuisi todella tyhmältä jos antaisin mahdollisuuden ja päätyisi pettämään muakin samalla kun oon tiedostanut ton historian. Mielipiteitä? Ollaan molemmat alle 30v, mutta mies mua 8 vuotta vanhempi.
Kommentit (59)
Ei se sua petä, kun olet uniikki lumihiutale.
Tällä palstalla on vallalla käsitys, että kerran varas - aina varas. Mitään ei elämässä voi saada koskaan anteeksi, ihminen ei voi ikinä muuttua, ongelmat seuraa aina läpi elämän ja niin edelleen. Mutta se johtuu vain siitä, että palstan enemmistö on elämäänsä katkeroituneita, vastakkaiseen sukupuoleen pettyneitä ja muutenkin elämässään päähän potkittuja. Palstalaiset tekevät stereotyyppisia oletuksia kaikesta, ovat kyynisiä ja uskonsa elämään menettäneitä.
En siksi kysyisi täällä koskaan mitään sellaista, että kun on ollut näin, niin voiko koskaan olla eri tavalla. Ja ihan sama mistä asiasta on kyse. Vastaus on joka kerran se, että älä luota, älä usko, älä toivo mitään. Että mene tai pysy yksin kellarissasi ja älä luota ihmisiin.
Että tältä pohjalta voit sitten ajatella, että mitä palstalaiset ovat tilanteestasi mieltä.
Mietiskelen sitä, kun pettäminen tapahtunut humalassa kaksi kertaa. Mun mielestä alkoholi vaikuttaa suhun aina samalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en määrittele ihmistä hänen menneisyyden perusteella, eikä ole mitään turvatakuita. Voin valita vain sen onko ihminen riskin arvoinen.
Menneet teot ja elämänvalinnat yleensä toistuvat. Jos toimintatapa mennyt tavanomaisten normien ulkopuolelle niin ihminen on ylittänyt rajan jonka takaa ei ole paluuta normaaliksi. Ei kykenevä aidosti sitoutuneeseen rakkaussuhteeseen. Hyväksikäyttäjä.
Oletko sinä se sama ihminen kuin 10 vuotta sitten? Oletko sinä kyennyt oman toiminnan itsearvointiin vai onko vika aina muissa?
Normaali terve ihminen kykenee itsereflektioon ja tuomitsemaan pettämisen ja pettäjät. Eipä tuossa mitään ihmeellistä ole. Ihminen taas joka ei kykene tuomitsemaan suoraan pettämistä ilman venkoilua on ylee
Ihmisen ydin syntyy siellä lapsuudessa. Kun itsetunto ja tunnetaidot eivät pääse kehittymään niitä on vaikea korjata myöhemmin. Missä vika on silloin kun ihminen ei ymmärrä, että hyväksyminen ja ymmärtäminen on kaksi eri asiaa? Hyväksymme heikon itsetunnon silloin kun joku on uhri, mutta emme edes ymmärrä sitä silloin kun joku on se tekijä.
Vierailija kirjoitti:
Tällä palstalla on vallalla käsitys, että kerran varas - aina varas. Mitään ei elämässä voi saada koskaan anteeksi, ihminen ei voi ikinä muuttua, ongelmat seuraa aina läpi elämän ja niin edelleen. Mutta se johtuu vain siitä, että palstan enemmistö on elämäänsä katkeroituneita, vastakkaiseen sukupuoleen pettyneitä ja muutenkin elämässään päähän potkittuja. Palstalaiset tekevät stereotyyppisia oletuksia kaikesta, ovat kyynisiä ja uskonsa elämään menettäneitä.
En siksi kysyisi täällä koskaan mitään sellaista, että kun on ollut näin, niin voiko koskaan olla eri tavalla. Ja ihan sama mistä asiasta on kyse. Vastaus on joka kerran se, että älä luota, älä usko, älä toivo mitään. Että mene tai pysy yksin kellarissasi ja älä luota ihmisiin.
Että tältä pohjalta voit sitten ajatella, että mitä palstalaiset ovat tilanteestasi mieltä.
Jos pettää esimerkiksi 16 vuotiaana niin voi hyvinkin oppia. Sen sijaan jos pettämällä rikkoo vaikkapa useamman kuin yhden avioliiton jossa lapsia niin lost case joka ei ole kelvollinen hyvään normaaliin parisuhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että tältä pohjalta voit sitten ajatella, että mitä palstalaiset ovat tilanteestasi
tää mies oli sillon suunnilleen 23-25
AP
Ole pettänyt jokaisessa suhteessa, mutta olen silti ihana. Naiset lankeaa aina.
M45
Vierailija kirjoitti:
Totuus on, että harva aikuinen muuttuu merkittävästi elämänsä aikana. Perustemperamentti ja -luonteenpiirteet pysyvät samoina, älykkyys myös, ja näiden mukaan ihminen sitten reagoi ja toimii. Toki humanisti-idealistin maailmankuvassa kuka tahansa voi olla mitä tahansa, sukupuolikaan ei ole mikään este tai pysyvä piirre, ja kenestä tahansa saadaan oikeanlaisella uudelleenkoulutuksella "hyvis".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en määrittele ihmistä hänen menneisyyden perusteella, eikä ole mitään turvatakuita. Voin valita vain sen onko ihminen riskin arvoinen.
Juuri näin. Minunkin puolisoni on istunut vankilassa kolme eri keikkaa, mutta hän on muuttunut mies.
Minun mieheni on myös tuomittu parista tap osta, mutta en antanut sen häiritä. Koen, että hän oli riskin arvoinen.
Vierailija kirjoitti:
Asiasta kertominen sinulle on red flag. Tuosta asiasta olisi voinut olla vain hiljaa sen sijaan, että tahallaan herättää sinussa epäilyn siemenen. Manipuloiva tyyppi tai sarjapettäjä tai molempia. Pahempaa on kuitenkin vielä tulossa ja tällä testailee sua alkuun.
Mikä tuosta tyypistä kommunistin tekee?
Vierailija kirjoitti:
Pettäjä on aina pettäjä. Ei ihmiset muutu.
Mä olen ainakin muuttunut ihan helvetisti siitä mitä olin parikymppisenä. Ja niiltä vuosilta kuin join vielä viinaan. Nykyisellä kumppanillani on hyvinkin erilainen ihminen elämässään kuin aiemmilla.
Vierailija kirjoitti:
Yksi mielenkiintoisimmista kysymyksistä mitä pettäminen minussa herättää on se, että päättääkö joku vaan sen, että nyt minä lähden pettämään puolisoani?
Ei vaan kiusaus kasvaa liian suureksi ja se vain tapahtuu. Osa pystyy vastustamaan houkutusta, osa ei. Tuosta ap:n miehestä tietää, ettei hän pysty. Kyse on vain siitä tuleeko hänelle eteen riittävän suurta houkutusta. Kerran petturi, aina petturi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Minunkin puolisoni on istunut vankilassa kolme eri keikkaa, mutta hän on muuttunut mies.
Minun mieheni on myös tuomittu parista tap osta, mutta en antanut sen häiritä. Koen, että hän oli riskin arvoinen.
Mitä taas opimme tästä keskustelusta? Sen ettei jotkut kasva koskaan aikuisiksi.
Minä petin ensimmäisessä vakavassa suhteessani. Olimme yhdessä ikävuodet 17-28, ja petin sekä suhteen alussa että lopussa, loppuvaiheessa siksi etten enää rakastanut miestä.
Nykyisessä suhteessa olen ollut 14 vuotta eikä kertaakaan ole käynyt mielessä, että mitä jos hyppäisin väärään sänkyyn.
Se on varmin älykkyyden merkki, että yksilö kykenee punnitsemaan tekojensa potentiaalisia seurauksia ennen kuin toteuttaa niitä. Tunteidensa vietävissä menevät ja pettävät.
Komea mies pettää aivan varmana. Naiset niin tyhmiä että aina ne lankee komeaan mieheen joka lurittelee naiselle kaikkea ja lupaavat ettei petä. Komea mies pettää koska se on helppoa ja annatte niille aina pillua.
Ei mies petä jos on luvannut ettei petä.
Vierailija kirjoitti:
Se on varmin älykkyyden merkki, että yksilö kykenee punnitsemaan tekojensa potentiaalisia seurauksia ennen kuin toteuttaa niitä. Tunteidensa vietävissä menevät ja pettävät.
Niin. Rakkaus kun on myös valinta ja osin myös tahtotilaa kun ollaan sitoutuneessa parisuhteessa. Valintaa toimia siten kuin toivoisi itseään kohdeltavan. Pettäjät eivät kykene siihen.
Millainen suhteesta jatkossa voi tulla, kun nyt jo on tuollaiset epäilyt ja ajatukset? Mies "toivoo, ettei jatkossa pettäisi" :D Siinäpä sitten onkin oikein hyvä uhriutua ja selitellä, kuinka niin vaan taas kävi, että vieraaseen punkkaan päädyin ja anteeksi, mutta kun mä niiin kovasti toivoin, ettei näin tapahtuisi jne. blaa blaa.
Unohda tuollainen haihattelija, joka selvästi jo nyt petaa paikkaa pettämiseen, vaikka teillä on ihan tuore suhde aluillaan. Mieti mitä on tulossa, kun arki astuu kuvioihin ja miehellä menojalka vipattaa sinne baariin. Jo se, että mies juoksee innoissaan yksin baareissa (ja toivoo hartaasti, ettei päätyisi pettämään), on selvä hälytysmerkki.
Ei ole kasvanut aikuiseksi tai on vaan sen luontoinen, ettei naisen kannata tuollaiseen elämäänsä uhrata. Arvosta itseäsi!