Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko toinen lapsi temperamentiltaan samanlainen kuin ensimmäinen?

Vierailija
05.01.2007 |

Meillä esikoinen ollut tosi rauhallinen ja lupsakka tapaus. Syö ja nukkuu säännöllisesti, muutenkin joustava ja hyväntuulinen ollut pienestä pitäen. Nyt on kova vauvakuume, mutta jotenkin pelottaa, että tulisikohan sieltä tällä kertaa ihan erilainen tyyppi? Kyllä kai temperamentti on pitkälti periytyvää, joten jos (ja kun) minä ja mieheni ollaan kummatkin tosi rauhallisia luonteeltamme, niin ei kai lapsi voi aivan toista maata ollakaan? Kokemuksia?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mahdoton sanoa millainen sieltä tulisi. Meillä ei ainakaan kaksi lasta ole samanlaisia. Harvalla on.

Vierailija
2/17 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas kun lapset ovat kaikki omia persooniaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei tietenkään ole takuuvarmaa mutta aika yllättävää olisi jos jonkun hyperaktiivisen jälkeläisen onnistuisitte saamaan.

Vierailija
4/17 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tämän otoksen perusteella vain yhdellä tutulla on kaksi rauhallista lasta. Kaikilla muilla on toinen lapsista hyvinkin pippurinen.

Vierailija
5/17 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä äiti olen myös rauhallinen, mutta mieheni kaikkea muuta...

Vierailija
6/17 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin temperamentikkaita, esikoinen on kuin me ja kuopus viilipytty.

Vierailija
7/17 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin minä, siis temperamentissa ei huomattavaa eroa, vaikka eri sukupuolikin.

Vierailija
8/17 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä kysyt tollasta! Tottakai jokaisella vauvalla on mahollisuus saada minkälainen geeniperimä vaan sekoittuu mammasta ja isukista. Eli ehkä yks miljoonasosa todennäköstä että tulee just samanlainen..

Vierailija
9/17 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli vaikka jokainen lapsi on yksilö, se ei tarkoita automaattisesti sitä, että kun esikoinen on rauhallinen, kakkosesta täytyy tulla vilpertti.

Vierailija
10/17 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilaiset sekoitukset ovat tietenkin MAHDOLLISIA, mutta todennäköisempää on, että rauhallinen tulee, jos kaksi rauhallista tekee. Temperamentti ON kuitenkin pitkälti periytyvää.

Vierailija
11/17 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 3 lasta 2 tyttöö ja poika me vanhemmat olemme rauhallisia tapauksia. Tytöt on kuin tulta ja tappuraa poika(keskimäinen)rauhallisuuden perikuva.

Vierailija
12/17 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat keskenään kuin yö ja päivä. Esikoinen tosi rauhallinen ja helppo ollut aina mutta kakkonen ja kolmonen mahdottomia tulisieluja!!

Vierailija
13/17 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hirmu temperamentikkaita, sellaisia italialaisia. Meitä lapsia on viisi. Minä ja yksi siskoni ollaan yhtä kiihkeitä, kaksi siskoa ja veljeni ovat umpirauhallisia, eivätkä suutu tai hikeenny mistään eivätkä koskaan.

Vierailija
14/17 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen on usein rauhallisempi kuin kakkonen, ihan sen esikoisasemansa takia. Toinen lapsi ei saa nauttia samanlaisesta jakamattomasta huomiosta ensi vuosiaan kuin esikoinen, samoin toinen lapsi kapinoi enemmän kuin esikoinen jne.

Ja tämäkin pitää paikkaansa vain raa' asti yleistäen.

Vierailija
15/17 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

isä rauhallinen ja äiti temperamenttinen. vauvojen luonne tuli selväksi jo kohdussa, meuhkaava - ei meuhkaava.

Vierailija
16/17 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi oli mahassa todellinen hyrrä, joskus laskin liikkeitä telkkaria katsellessani ja sain 10 minuutissa toista sataa yksittäistä liikettä. Nykyisen 2-vuotias on rauhallinen ja järkevä (ikäisekseen), mutta edelleen erittäin touhukas ja koko ajan puuhaamassa jotakin.

Vierailija
17/17 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

isä rauhallinen ja äiti temperamenttinen. vauvojen luonne tuli selväksi jo kohdussa, meuhkaava - ei meuhkaava.