Miesystävän eksä toivoo että en olisi paikalla kun lapset tulee
Siinäpä se on otsikossa. Tympeää. Nyt on tulossa myös syntymäpäiväjuhlat johon en ole toivottu vieras. Mikä ihme siinä on, että vielä kahden vuoden jälkeen hän ei ole sopeutunut siihen asiaan, että hänen entisellä miehellään on uusi? En ole edes tavannut kyseistä naista, ei hän voi tietää minkälainen ihminen minä olen.
Kommentit (61)
Mitä meille itket, itke puolisollesi.
Kuka sulle kertoi ajatuksensa, kun ette edes ole tavannut?
Onko se asunto siis sinun kotisi, mihin ne lapset tulevat? Ei kukaan voi sellaisesta käskeä pois
Niinhän se menee. Paras oli kun miehen exällä ei toiminut tietokone ja joku juttu oli pakko tehdä sillä ja halusi (tai oli pakko, en muista) tulla sen siis meille tekemään. Käski minun lähteä asunnosta pois siksi aikaa, että voi tulla tekemään sen homman. Ja täällä siis kaikki lapset paikalla eli ei mitään "sellaisia" toiveita hänellä ollut.
Oli kuitenkin ollut minun kotini jo yli 10v. Ja en tietenkään lähtenyt mihinkään.
Mitä miehesi sanoo asiasta? Kai ne yhtälailla ovat hänenkin lapsia ja hän saa esittää omat mielipiteensä exälle? Vai onko niin, että mies onkin exän kanssa samaa mieltä, ettei sinun tarvitse lastensa juhlissa näyttäytyä?
Lapset kertoi. Nuorin ei ole vielä koulussakaan ja joutuu tämmöiseen ristiriitatilanteeseen.
Minä olet itse se uusi ja ymmärrän antaa isälle ja lapsille tilaa ja pysyn ihan vapaaehtoisesti poissa. Toki tilanne on eri, jos lapset on vuoroviikoin eikä joka toista viikonloppua kuten meillä. Minä valitsin miehen, en hänen lapsiaan ja he erillinen yksikkö.
Ole vain kiva lapsille. Kertovat äidilleen että olet ihan mukava, joten jos lasten parasta äiti haluaa niin olisi vain tyytyväinen tilanteeseen. Ja ehkä jossain vaiheessa haluaakin nähdä kenen seurassa hänen lapsensa välillä aikaa viettävät ja voitte ystävällisesti moikata. Siis kunhan tietää että olet pitempiaikainen tuttavuus miehellesi etkä vaihdu kuukauden päästä johonkin toiseen. Voihan olla että lasten isälläsi kenties ehtinyt olla eron jälkeen muitakin ja äiti haluaa ettei lapsille näitä vaihtuvia kumppaneita esiteltäisi...
Näin eroperheen lapsena sanoisin, että kuulostaa oudolta. Onneksi omat vanhempani eivät riidelleet eron jälkeen ja olivat toistensa kanssa hyvissä väleissä. Olisi ollut kamalaa joutua katselemaan sivusta vanhemman kiukuttelua siitä, että toinen vanhempi on löytänyt elämäänsä uuden kumppanin.
"Mitä miehesi sanoo asiasta? Kai ne yhtälailla ovat hänenkin lapsia ja hän saa esittää omat mielipiteensä exälle? Vai onko niin, että mies onkin exän kanssa samaa mieltä, ettei sinun tarvitse lastensa juhlissa näyttäytyä?" - Mies ei sano lasten näitä puhuessa mitään, se mietityttää kyllä. Mutta haluaa että olen paikalla ja touhuan heidän kanssaan kun hänen lapsensa tulevat. Lapset tulevat miehen asunnolle eivät saa tulla minun asunnolleni.
Vierailija kirjoitti:
"Mitä miehesi sanoo asiasta? Kai ne yhtälailla ovat hänenkin lapsia ja hän saa esittää omat mielipiteensä exälle? Vai onko niin, että mies onkin exän kanssa samaa mieltä, ettei sinun tarvitse lastensa juhlissa näyttäytyä?" - Mies ei sano lasten näitä puhuessa mitään, se mietityttää kyllä. Mutta haluaa että olen paikalla ja touhuan heidän kanssaan kun hänen lapsensa tulevat. Lapset tulevat miehen asunnolle eivät saa tulla minun asunnolleni.
Lasten äiti on laittanut lahnamiehen pihalle toiveena että mies ottautuisi lasten asioihin jatkossa edes joka toinen viikonloppu, eikä kestä sitä että mies yrittää nytkin ulkoistaa lasten hoidon ja viihdytyksen jonkun naiselle harteille?
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut mieheni kanssa yli 10 vuotta enkä ole koskaan ollut hänen lasten toisessa kodissa syntymäpäivillä. Miksi minä itseäni tuputtausin joka paikkaan? Ärsyttää suunnattomasti nämä yliaktiiviset äitipuolet, jotka filmaavat joka paikassa kuinka hyvin tulevat toimeen lasten kanssa ja ovat saaneet itselleen miehen, josta tämä ex nyt jää paitsi.
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa ikävästi siltä, että mies on edelleen tiukasti eksänsä komennossa. Tosiasiassahan eksällä ei pitäisi olla mitään sanottavaa siihen, kenen luona lapset saavat käydä isävuorolla tai kuka saa vierailla isän luona.
Vierailija kirjoitti:
Lapset kertoi. Nuorin ei ole vielä koulussakaan ja joutuu tämmöiseen ristiriitatilanteeseen.
Oletko varma, ettei lapset manipuloi sinua?
"hän ei ole sopeutunut siihen asiaan, että hänen entisellä miehellään on uusi?"
No miehellä on uusi, mutta ei kai lapsilla tarvitse olla. Etäisä ilmeisesti muutenkin, keskittyisi lapsiinsa sen ajan mitä heitä pääsee tapaamaan..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut mieheni kanssa yli 10 vuotta enkä ole koskaan ollut hänen lasten toisessa kodissa syntymäpäivillä. Miksi minä itseäni tuputtausin joka paikkaan? Ärsyttää suunnattomasti nämä yliaktiiviset äitipuolet, jotka filmaavat joka paikassa kuinka hyvin tulevat toimeen lasten kanssa ja ovat saaneet itselleen miehen, josta tämä ex nyt jää paitsi.
Erikoinen tulkinta tilanteesta. Minusta siinä ei ole mitään ihmeellistä, että joku haluaa osallistua puolisonsa lasten synttäreille. Olettaisin, että se merkitsee sitä, että aloittaja pitää miehen lapsista. Eikö se ole hyvä juttu?
Ota pari askelta taakse päin. Ei sinun tarvitse koko aikaa olla joka paikassa läsnä. Olemassa olosi on rekisteröity, eikä siitä tarvitse joka paikassa korostaa. Edes syntymäpäivän verran voisi sitä puolison entistä rakasta kunnioittaa. Mitä sinä siellä edes tekisit? Voit muistaa lasta ihan omassa kodissasi kuten me muutkin joilla on entisistä suhteista lapsia.
Minä olen tuo ex, joka toivoo ettei exän uusi olisi paikalla isän tavatessa lastaan. Syy on selvä. Isä ei huomioi lasta juuri ollenkaan ja tapaamiset ovat isän aloitteesta 1x kuukaudessa. Tämän vuoksi olen ikävä ihminen ja toivon, että isä keskittyisi tuona aikana lapseensa. Lapsi ei myöskään hyväksy uutta naisystävää, koska kokee tämän vievän huomion isältä. Ja minä olen ystävällisesti puhunut uudesta naisystävästä.
Ydin on se, että uusi naisystävä ei välttämättä vielä kahdenkaan vuoden jälkeen ymmärrä kaikkea mitä taustalla voi olla. Se ex ei välttämättä myöskään pyyntöään esitä kovin heppoisesti.
Nro 8: "Minä valitsin miehen, en hänen lapsiaan ja he ovat erillinen yksikkö."
Ei se noin mene. Lapset ovat eronkin jälkeen isänsä lapsia ja isä lapsilleen eli yksi kokonainen yksikkö. Onko todella niin, että haluat riistää lapsilta heidän ainoan isänsä? Olet tosi kylmä ihminen.
No totahan se aina on, mitäs otit miehen jolla lapsia.