uskallanko mennä kauppaan 2,5 vuotiaan ja vauvan 1kk kanssa?
ja tuo esikoinen on todella vilkas...
lisäksi pelkään kaikkia pöpöjä, joita sieltä voi vauvalle tarttua...miten tämä kaikki taas tuntuu niin hankalalta...
Kommentit (18)
Itse käyn joskus kaupassa kolmen lapsen kanssa, joista keskimmäinen 3v on TODELLA vilkas.
Otat ne kärryt, joissa istuin isommalle ja kaukalo vauvalle.
Isompi opettelee pitämään vaunujen aisasta kiinni ja pienempi on siellä vaunuissa. Välillä isompi juoksee karkuun ja pienempi huutaa, ja ihmiset katsovat ja sinua hävettää, mutta hei, se on elämää.
Siis miksi et uskaltaisi? Minulle ei olisi tullut mieleenkään olla menemättä. Mies matkustaa paljon, ja kyllä meiltä olisi ruoka loppunut, ellen minä olisi kaupassa käynyt lasten kanssa. En nyt sentään kaupassakäynnin ajaksi viitsisi hoitajaa palkata ;)
Lapsilla on ikäeroa 1v10kk, mies lähti raskausaikana, ja alusta asti olen käynyt asioilla kahden lapsen kanssa yksinäni. Ei se ole lainkaan vaikeaa mielestäni, varsinkaan kun ei muita vaihtoehtoja ole =)
no enää ei tunnu niin hankalalta, jos sellaset kärryt löytyy, ettei tarvi esikoista laskea vapaall jalalle...
Vierailija:
Välillä isompi juoksee karkuun ja pienempi huutaa, ja ihmiset katsovat ja sinua hävettää, mutta hei, se on elämää.
Ja jos ei ole, laita isompi istumaan ostoskärryihin, ja pienempi kaukalossaan sinne " tavarakoriin" ...
Vierailija:
no enää ei tunnu niin hankalalta, jos sellaset kärryt löytyy, ettei tarvi esikoista laskea vapaall jalalle...
Ymmärtäisin jos kysyisit, uskallatko lähteä Goalle vauvan ja taaperon kanssa, mutta että kauppaan? Ei hyvää päivää.
Mun piti yh:na kyllä käydä lähikaupassa ihan viikon, parin vanhankin kanssa, kun ei näes ole mitään kotiinkuljetuksia noilla elintarvikeliikkeillä. Ja mitä se taaperon vilkkaus siihen liittyy? Kyllä kauppaan saa viedä ihan millä persoonalla tahansa varustettuja lapsia; kehitysvammaisia, adhd-lapsia ja liikuntakyvyttömiäkin. Eikä kaupoissa muuten ole mitään alaikärajaa...
...äiti ja anoppi ole osallistuvaa sortti, siskoja ei ole. Mulla on ollut tasan kaksi vaihtoehtoa, mennä vastasyntyneen ja 2-vuotiaan kanssa kauppaan tai pärjätä ilman kaupan tarjoamia palveluja...
Pakkohan sun on oppia liikkumaan niiden lastesi kanssa! Ja kyllä viimeistään 2,5-vuotiaan on syytä myös alkaa opetella sitä tottelevaisuutta, muutenhan elätte ihan tämän vilkkaan esikoisen talutushihnassa...Kuten joku tuolla jo mainitsikin, joskus tulee show ja se voi hävettää, mutta so what? Et sinä ensimmäinen villin lapsen tai kahden pienen lapsen äiti ole...Tuolla menolla voit kyllä olla kohta aikamoisen tyrannin kotiin eristäytynyt äiti. Ei lapsen vilkkautta/uhmaa yms. tule pelätä, eikä ainakaan sen takia ruveta karsimaan normaaliin elämään kuuluvia toimintoja, vaan sen vilkkauden kanssa pitää oppia elämään ja saada päin vastoin se lapsen käytös toimimaan normaalin elämän tilanteissa.
muiden arvosteltavaksi.
Eilen kävin vauvan kanssa pankissa ja heti oli eräs kommentoimassa että ei noin pientä vielä...
Eikä mitään ongelmia tai tauteja tullut. Pitäähän sitä nyt voida elää normaalisti!!! Ettekö käy missään?
Me lähettiin toisen synnyttyä kättäriltä vaunuilla, bussilla ja junalla kotia. Kaupan kautta käytiin shoppailemassa.. Esikoinen oli sillon 1v5kk. Ikää vauvalla sillon 2vrk!
ja vauva on sit jommankumman kanssa kotona, tai että molemmat lapset on kotona ja toinen käy kaupassa.
sen ymmärrän että ihan pienen kanssa menee kauppaan kun on pakko mutta on äärimmäisen tyhmää raahata viikon ikäinen vauva jonnekin itikseen shoppaileen. haloo! on sitä vauvaa kiva näytellä ja shoppaan pakko päästä. viikon ikänen on siihen liian pieni. ostoskeskuksissa on kuuma ja melua ja pöpöjä. ne ei ole vastasyntyneen paikkoja todellakaan
Aina löytyy joku, jonka mielestä noin pientä ei pitäisi vielä viedä kauppoihin. Toisaalta löytyy niitä, joiden mielestä lapsen voi viedä ostarille heti laitokselta suoraan.
Mieti siis vain, jaksatko ja haluatko itse lähteä, onko se ihan tarpeellinen reissu vai voitko lykätä sitä. Sitten teet päätöksesi ja viis veisaat muiden mielipiteistä.
Minä kiersin ostoskeskuksia jo viikon ikäisen vauvan ja vilkkaan kaksivuotiaan esikoisen kanssa, ilman suurempia ongelmia. Ei ole pöpöjäkään saatu, kun nuorempi täytti jo vuoden eikä ole vielä kertaakaan ollut kipeänä.
Rohkeasti vaan liikenteeseen, kotona ollessa tulee helposti araksi.