Ahdistaa olla yksin.
Kommentit (14)
Ymmärrän hyvin, minulla ihan sama tunne tässä nyt eron jälkeen ollut tovin...
Yksin on silti parempi kuin jonkun narsistin uhkailun ja väkivallan alla... Nautin siitä että saan olla kotona yksin rauhassa ja turvassa.
Miksi? - On totta, että yksin oleminen ei aina ole helppoa ja mutkatonta mutta yksin olemista(kin) voi opetella ja oppia jopa nauttimaanin siitä. Esimerkiksi itse en ole noin 40 vuotiaana ollut eläessäni parisuhteessa. Joskus on käynyt mielessä, että onnko yksi syy sinkkuuteni sekin, että vaikka en osaa pitää itseäni erakkona, niin viihdyn ja nautin sinkkuelostani liian paljon, enkö jaksa käyttää aikaani kumppanin (naisen) metsästämiseen ja hakemiseen. Olen kai vähän sinisilmäinen ja hölmö kun kuvittelen, että kohtaan ja löydän hänet (ja hän minut), jos niin on tarkoitettu,. ellei jatkan sinkkuna suunnilleen niinkuin tähänkin asti. Mutta kyllähän sitä taas näin mm-. Joulun alla aattelee, että miten osata taas huomioida ja ylläpitää olemassa olevia ihmissuhteitani; pitäisikö sitä lähettää Joulukortteja(kin). Tai kuinka saatan kokea pienen kateuden piston kun kaverit kertovat perhe Jouluistaan tai Uudenvuoden suunnitelmistaan kumppaninsa kanssa,.
Siihen on 2 vaihtoehtoa: joko pyrkiä sopeutumaan yksinoloon, tai hankkiutua ihmisten seuraan enemmän. Itse yritin nuorempana tuota viimemainittua: aina kun alkoi ahdistaa, menin jonnekin. Jos ei oikein päässyt, niin join kaljaa. Kyllä sekin yksinäisyyttä lievitti. Päälle kolmekymppisenä sitten tuli avioero, ja jäin yksin. Silloin päätin kohdata yksinolon pelkoni ja ahdistukseni, enkä enää juosta karkuun. Ensin totuin siihen, nykyään jo nautin siitä valtavasti. Mutta kumpikin on ihan valideja ratkaisuja, yrittää vähentää yksinoloa, tai tottua siihen.
Kukaan mieskään ei himoitse kiviaikaani...
Ap
Niinpä. Kun saisi nukahtaa viereen..
Täällä myös yksinäinen. Elämä kääntyy loppupuolilleen. Olen miettinyt, olisiko jossain senioritalossa tilaa yhdelle mummolle.
Mikä on pahinta mitä voi tapahtua? Että löydät itsesi? Jos olet joutunut tilanteeseen, jossa olet yksin, mieti mikä tarkoitus tuolla tilanteella voisi olla. Miksi olet siihen päätynyt. Ehkä sinun on tarkoitus löytää itsesi. Selkeästi et ole sitä vielä löytänyt jos/kun kuvittelet että onni tulee toisen ihmisen kautta.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on pahinta mitä voi tapahtua? Että löydät itsesi? Jos olet joutunut tilanteeseen, jossa olet yksin, mieti mikä tarkoitus tuolla tilanteella voisi olla. Miksi olet siihen päätynyt. Ehkä sinun on tarkoitus löytää itsesi. Selkeästi et ole sitä vielä löytänyt jos/kun kuvittelet että onni tulee toisen ihmisen kautta.
En ole Ap vaan edellä kirjoittanut noin 40 vuotias ikisinkkumies. Saanen huomauttaa, että en usko,Ap:n välttämättä ajattelevan,onnensa olevan riippuvainen muista ihmisistä tai toisesta ihmisestä.
Minuta on ihan luonnollinen tunne, että välillä sitä kaipaa ja toivoo, että vierellä olisi joku erityinen, joka huomaisi ja jonka kanssa saattaisi jakaa asioita ja tapahtumia. Joku joka kuutelisi mutta myös haluaisi itse kertoa. Joku, joka koskettaisi ja jota saisi koskettaa....
Siihen tuskin on yhtä oikeaa tuskin väärääkään syytä miksi on yksin, joka toki on eriasia kuin olla ja elää yksinäisenä; vahinko, että nämä asiat (yksin vs. yksinäisenä) vaan tapaavat mennä monelta tahallaan tai tahattomasti ja puhtaasta ymmärtämättömyydestä sekaisin,
Vierailija kirjoitti:
Yksin on silti parempi kuin jonkun narsistin uhkailun ja väkivallan alla... Nautin siitä että saan olla kotona yksin rauhassa ja turvassa.
Ja heti narsistihullu perässä. 🤦🏻
Evvk