Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka olisi paras pressa, Rehn, Stubb vai Haavisto?

Vierailija
12.12.2023 |

Millä perusteella? 

Kommentit (619)

Vierailija
61/619 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehn. Ei ikinä Stubb

Vierailija
62/619 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan noista!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/619 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Presidentti ei saa olla liian kiihkomielinen, liikaa kallellaan vasemmalle tai oikealle. Pitää olla hillitty ja hallittu kuin diplomaatti. Myös tiettyä ns. fiksuutta on oltava ja että ei ole mikään julkkistyrkky tai minä itse tyyppi. Kyllähän se kaikista ehdokaista paras on Rehn.

Halla-Aho sopii sitten enemmän sinne ministeri- tai kansanedustajapuolelle. Muut ovat pellejä, tai käyttäneet Suomen rahaa tai omaa valta-asemaansa tökerösti. On jaettu rahaa Kreikkaan ym.

Nyt ovat vasemmiston ja vihreiden ehdokkaatkin kuorossa huutamassa rajaa kiinni. Harkimo voi hoidella muuallakin omia bisneksiään ja Aaltola sopii tutkimaan sukkiensa reikiä paremmin. Paavo voi tehdä bisnestä omakuvamukeillaan. En myöskään näe että eräs itkua tv:ssä tuhertava naisehdokas olisi pätevä hommaan.

Pitää olla arvokas, edustaa kansaa ja maatansa myös tiukoissa tilanteissa. Olla hallittu, eikä sellainen joka vaikka hövelisti armahtaa kaikki rikolliset tai elää törsäillen ja spennaillen.

Kyllä se siksi näistä kaikista on Rehn.

Vierailija
64/619 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valintani on Haavisto. Hänellä on sopivaa aiempaa kokemusta presidentin tehtävää ajatellen. On ollut rauhantyössä mukana ja omaa hyviä didlomaattisia taitoja. Lisäksi minulla on käsitys, että hänen työmoraalinsa on erittäin korkealla. Olen itsekin ns. pilkunviilaaja ja tuollainen vetoaa, että tuntee ei vain kokonaisuuden, vaan myös yksityiskohdat. Niiden tunteminen voi osoittautua arvokkaaksi. Haavistolla on myös pitkän kokemuksensa ansiosta hyvä verkosto. Hän tuntee avainhenkilöitä henkilökohtaisella tasolla. Tietynlaista strategista pelisilmää täytyy myös olla. Olen huomannut, että Haavistolla on. Arvopohjaltaan hän on ihmisoikeuksia ja humaaneja arvoja kunnioittava, mutta Suomen etu tulee tärkeimpänä ja ensin. Ainoana hankalana asiana äänestämisen kannalta  minulle on ollut hänen puolisonsa sekä seksuaalinen suuntautuminen. Olen pohtinut, että vaikuttaako tuollainen jollain tavalla maakuvaan tai valtiovierailuilla muiden maiden päämiesten välillä. Olen tullut tulokseen, että ei vaikuta oleellisesti. Tärkeintä on aivan muut asiat. 

Vierailija
65/619 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haavisto.

Vierailija
66/619 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elisabeth Rehn

Vierailija
67/619 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valintani on Haavisto. Hänellä on sopivaa aiempaa kokemusta presidentin tehtävää ajatellen. On ollut rauhantyössä mukana ja omaa hyviä didlomaattisia taitoja. Lisäksi minulla on käsitys, että hänen työmoraalinsa on erittäin korkealla. Olen itsekin ns. pilkunviilaaja ja tuollainen vetoaa, että tuntee ei vain kokonaisuuden, vaan myös yksityiskohdat. Niiden tunteminen voi osoittautua arvokkaaksi. Haavistolla on myös pitkän kokemuksensa ansiosta hyvä verkosto. Hän tuntee avainhenkilöitä henkilökohtaisella tasolla. Tietynlaista strategista pelisilmää täytyy myös olla. Olen huomannut, että Haavistolla on. Arvopohjaltaan hän on ihmisoikeuksia ja humaaneja arvoja kunnioittava, mutta Suomen etu tulee tärkeimpänä ja ensin. Ainoana hankalana asiana äänestämisen kannalta  minulle on ollut hänen puolisonsa sekä seksuaalinen suuntautuminen. Olen pohtinut, että vaikuttaako tuollainen jollain tavalla maakuvaan tai valtiovierailuilla muiden maiden päämies

On ollut niin saamaton, ettei ole edes saanut yliopisto-opintojaan valmiiksi. Muut ovat jopa tehneen väikkäreitä. 

Vierailija
68/619 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.is.fi/politiikka/art-2000006328005.html
Politiikka
Mystinen operaatio: Pekka Haavisto yritti junailla Isis-lapset salaa Suomeen kiistää painostaneensa virkamiestä

https://yle.fi/a/3-11712715
Iltalehti: Puolet haluaa ulkoministeri Pekka Haaviston eroavan
Kysely tehtiin joulukuussa sen jälkeen kun eduskunnan perustuslakivaliokunta totesi Haaviston toimineen lainvastaisesti.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000006331298.html
IS:n saama pöytäkirja todistaa: Haavisto siirtää UM:n virkamiehen toisiin tehtäviin al-Hol-kiistan takia

https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/jukkakleppalahti/pekka-haaviston-tuomi…
Pekka Haaviston tuomitsematta jättämisestä muodostui vaarallinen ennakkotapaus, jolla on arvaamattomia seurauksia virkakunnalle.

https://www.kaleva.fi/ilta-sanomat-ulkoministeri-haavisto-yritti-painos…
Ilta-Sanomat: Ulkoministeri Haavisto yritti painostaa virkamiestä junailemaan "Isis-lapset" Suomeen Haavisto kiistää painostuksen

Vierailija
69/619 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valintani on Haavisto. Hänellä on sopivaa aiempaa kokemusta presidentin tehtävää ajatellen. On ollut rauhantyössä mukana ja omaa hyviä didlomaattisia taitoja. Lisäksi minulla on käsitys, että hänen työmoraalinsa on erittäin korkealla. Olen itsekin ns. pilkunviilaaja ja tuollainen vetoaa, että tuntee ei vain kokonaisuuden, vaan myös yksityiskohdat. Niiden tunteminen voi osoittautua arvokkaaksi. Haavistolla on myös pitkän kokemuksensa ansiosta hyvä verkosto. Hän tuntee avainhenkilöitä henkilökohtaisella tasolla. Tietynlaista strategista pelisilmää täytyy myös olla. Olen huomannut, että Haavistolla on. Arvopohjaltaan hän on ihmisoikeuksia ja humaaneja arvoja kunnioittava, mutta Suomen etu tulee tärkeimpänä ja ensin. Ainoana hankalana asiana äänestämisen kannalta  minulle on ollut hänen puolisonsa sekä seksuaalinen suuntautuminen. Olen pohtinut, että vaikuttaako tuollainen jollain tavalla maak

Saamaton? Haavisto riuhtaistiin poliittisiin tehtäviin kesken opintojen, Sen takia ei saanut opintojaan valmiiksi. Siksi hänellä onkin niin paljon kokemusta vaativista tehtävistä, toisin kuin niillä, jotka jäivät vuosikausiksi apurahojen turvin nysväämään kirkkoslaavin taivutusmuotoja. 

Vierailija
70/619 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutisissa sanottiin, että suomalaiset haluavat, että presidentti ymmärtää suomalaisten arjesta. Alexander Stubb on silloin viimeisin, jota suomalaisten kannattaa äänestää. Stubb on kasvanut ruotsinkielisessä eliittiperheessä Helsingin Lehtisaaressa miljonäärien alueella suurlähetystöjen naapurissa ja myöhemmin ulkomailla. Vaimo on englantilainen ja lapsille puhutaan ruotsia ja englantia.

Hän ei tiedä mitään suomalaisten elämästä kehä kolmosen ulkopuolella.

Vierailija
71/619 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se taitaa Olli Rehn olla seuraava presidentti. Jos äänestäjät älyyvät keskittää äänensä niin Rehn on loppupelissä eli kakkoskierroksella. Jos vastakkain on Haavisto ja Rehn niin Rehn voittaa. Jos Stubb ja Rehn niin aika tasapeli.

Ainakin minä äänestän Rehniä.

Kansainvälistä kokemusta ja suhteita, rauhallinen ja harkitseva ja isänmaallinen mies, joka osaa tarpeen tullen olla myös napakka ja sisukas.þ

Presidentin ei tarvitse olla mikään kansanvillitsijä vaan harmaus on pelkästään eduksi.

Vierailija
72/619 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pekka Haavisto hermostuu aivan liian helposti pienistä asioista ja antaa potkuja päteville virkamiehille.

Voiko hän silti sopia presidentiksi, sitä en osaa sanoa. Onko kukaan aikaisempi presidentti ollut helposti hermostuvaa sorttia?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000006328005.html
Juuri al-Holin tapauksesta Haavisto sai IS:n tietojen mukaan kilarit, eli hän hermostui ja siirsi Tuomisen pois tehtävistään.

Vierailija
73/619 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valintani on Haavisto. Hänellä on sopivaa aiempaa kokemusta presidentin tehtävää ajatellen. On ollut rauhantyössä mukana ja omaa hyviä didlomaattisia taitoja. Lisäksi minulla on käsitys, että hänen työmoraalinsa on erittäin korkealla. Olen itsekin ns. pilkunviilaaja ja tuollainen vetoaa, että tuntee ei vain kokonaisuuden, vaan myös yksityiskohdat. Niiden tunteminen voi osoittautua arvokkaaksi. Haavistolla on myös pitkän kokemuksensa ansiosta hyvä verkosto. Hän tuntee avainhenkilöitä henkilökohtaisella tasolla. Tietynlaista strategista pelisilmää täytyy myös olla. Olen huomannut, että Haavistolla on. Arvopohjaltaan hän on ihmisoikeuksia ja humaaneja arvoja kunnioittava, mutta Suomen etu tulee tärkeimpänä ja ensin. Ainoana hankalana asiana äänestämisen kannalta  minulle on ollut hänen puolisonsa sekä seksuaalinen suuntautuminen. Olen pohtinu

No kyllä olisi kannattanut sen verran satsata, että olisi tutkintonsa saanut valmiiksi. Meillä kaikilla on omat kiireemme, mutta on osattava tehdä asiat tärkeysjärjestyksessä. 

Vierailija
74/619 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehn 

Vierailija
75/619 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: https://www.is.fi/politiikka/art-2000006328005.html Politiikka Mystinen operaatio: Pekka Haavisto yritti junailla Isis-lapset salaa Suomeen kiistää painostaneensa virkamiestä https://yle.fi/a/3-11712715 Iltalehti: Puolet haluaa ulkoministeri Pekka Haaviston eroavan Kysely tehtiin joulukuussa sen jälkeen kun eduskunnan perustuslakivaliokunta totesi Haaviston toimineen lainvastaisesti. https://www.is.fi/politiikka/art-2000006331298.html IS:n saama pöytäkirja todistaa: Haavisto siirtää UM:n virkamiehen toisiin tehtäviin al-Hol-kiistan takia https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/jukkakleppalahti/pekka-haaviston-tuomi… Pekka Haaviston tuomitsematta jättämisestä muodostui vaarallinen ennakkotapaus, jolla on arvaamattomia seurauksia virkakunnalle. https://www.kaleva.fi/ilta-sanomat-ulkoministeri-haavisto-yritti-painos… Ilta-Sanomat: Ulkoministeri

On ollut Suomen etu, että nuo lapset tuotiin takaisin kotimaahansa. Jos heidät olisi vain jätetty oman onnensa nojaan, niin olisivat muodostaneet huomattavasti suuremman turvallisuusuhkan Suomelle myöhemmin. Kun tilanne on ollut tuo, mikä se oli, niin on ollut välttämätöntä, että ratkaisu on viety läpi. Myös presidentiltä tarvitsemme tietynlaista kovuutta hankalissa tilanteissa. Presidenttinä ei voi joka hetki olla kaikkien kaveri. 

Vierailija
76/619 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valintani on Haavisto. Hänellä on sopivaa aiempaa kokemusta presidentin tehtävää ajatellen. On ollut rauhantyössä mukana ja omaa hyviä didlomaattisia taitoja. Lisäksi minulla on käsitys, että hänen työmoraalinsa on erittäin korkealla. Olen itsekin ns. pilkunviilaaja ja tuollainen vetoaa, että tuntee ei vain kokonaisuuden, vaan myös yksityiskohdat. Niiden tunteminen voi osoittautua arvokkaaksi. Haavistolla on myös pitkän kokemuksensa ansiosta hyvä verkosto. Hän tuntee avainhenkilöitä henkilökohtaisella tasolla. Tietynlaista strategista pelisilmää täytyy myös olla. Olen huomannut, että Haavistolla on. Arvopohjaltaan hän on ihmisoikeuksia ja humaaneja arvoja kunnioittava, mutta Suomen etu tulee tärkeimpänä ja ensin. Ainoana hankalana asiana äänestämisen kannalta  minulle on ollut hänen puolisonsa sekä seksuaalinen suuntautuminen. Olen pohtinu

Ehkä kannattaisi olla vähän järkevämpi ja tehdä asiat loppuun. Muutkin ovat pystyneet suorittamaan kaikista haasteista huolimatta opintonsa loppuun.

Vierailija
77/619 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa nähdä, että kallistuuko tietyn ryhmän äänet enemmän Stubbiin vai Rehniin. Se varmaan ratkaisee, että kenestä tulee presidentti. Uskoisin, että toisella kierroksella on joko Haavisto ja Stubb tai Rehn ja Haavisto. 

Vierailija
78/619 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olli Rehn on ainoa noista, jonka näkisin presidenttinä. Rauhallinen ja harkitseva luonne. Ihan päinvastainen, kuin Stubb.  Halla-Aho myös, taitaa olla koko porukan älykkäin?

Olli saa ääneni.

Vierailija
79/619 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas sama kysymys.

Hölmöä Rehnin kehumista, kun kannatus vaan laskee ihan omilla ansioilla.

Vierailija
80/619 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Presidentiksi valitaan hän, kenet Yle, Hesari ja Iltap.lehdet ottavat suosikikseen. Gallupeissa alkaa tippuminen sillä, kenet media haluaa tippuvan. Nyt jo trendi näkyy, ketä nostetaan ja kehutaan joka tentin jälkeen. Valitettavasti media tekee presidentin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi