Salaliittoteorioita, joihin uskotte.
Tämä on ihan minun oma salaliittoteoria: Telia sössii ja katkoo tahallaan halpoja nettiyhteyksiä saadakseen asiakkaat ostamaan kalliimpia sopimuksia.
Minulla oli pitkään Telian nettiliittymä, viimeisimpänä kerrostaloyhtiön tarjoama pikku taloyhtiönetti, joka sisältyi vuokraan. Telia tyrkytteli joka paikassa; taloyhtiön ilmoitustaululla, sähköposteilla, tekstiviesteillä, kirjeinä suoraan postiluukusta; mainoksia siitä, miten maksamalla näin ja näin monta euroa kuukaudessa saisin näin ja näin paljon paremman netin. En tarttunut tarjouksiin.
Netin kanssa oli aina ongelmia, ja varsinkin tuo viimeisin taloyhtiönetti katkeili vähän väliä. Erityisen ikävää se oli perjantaisin, kun aspasta sanoivat, että "mnjoo laitetaan sinne korjaaja, menee varmaan maanantaille jos tänään ei enää ehdi".
No sitten kerran, juuri tällaisena perjantaina klo. 13-15 aikoihin kun netti katkesi, ja aspa sanoi että korjaus menee maanantaille kun ollaan jo näin pitkällä iltapäivän puolella, niin kysyin häneltä: "Katkooko siellä joku tätä minun nettiä tahallaan, jotta minut saataisiin maksamaan enemmän rahaa paremmasta yhteydestä?"
Kysyin tuon ihan normaalisti ja tavallisella äänellä, en huutanut enkä haukkunut niin kuin joillakuilla on tapana, mutta aspa meni aivan paniikkiin. Siis liioittelematta, paniikkiin. "Mitä, ei, *hermostunutta naurua*, eihän me täällä Telialla mitään sellaista voida tehdä, eihän Telia voi mistään edes tietää että millainen nettiliittymä sinulla on ja paljonko siitä maksat, eeei kyllä mitään tuollaista ole meneillään, odotas minä yhdistän sinut tuonne esimiehelle..."
En saanut häneltä suunvuoroa edes kysyäkseni, että miten ihmeessä Telia ei muka tietäisi, millaisia nettiliittymiä heiltä minnekin menee ja paljonko niistä mistäkin maksetaan, kun puhelinyhteys meni pitoon ja lopulta sieltä vastasi joku toinen henkilö:
"Hyvää päivää arvon asiakas, minä vakuutan, että Telia ei todellakaan katko nettiyhteyksiä tahallaan mistään syystä. Vakuutan, että näin ei tapahdu. Kuulkaahan, minäpäs laitan sinne korjaajan tulemaan nyt heti, hän lähtee välittömästi matkaan."
Siitä ei mennyt edes 20 minuuttia, kun nettiyhteyteni alkoi taas toimia. Aina aiemmin korjauksessa oli kestänyt nopeimmillaankin useita tunteja. Ja tämän jälkeen tuo taloyhtiönetti ei katkennut enää kertaakaan niiden vuosien aikana, kun siinä kämpässä asuin, vaikka aiemmin katkoksia oli ollut vähän väliä.
Mutta sieltä muuttaessani vaihdoin netin kuitenkin DNA:n liittymälle, kun Telian toiminnassa oli muuta niin hämyä, että en enää viihtynyt asiakkaana :D
Uskon totuuteen ja en usko epätotuuteen.