Oletko varannut kotivaran 3:ksi päiväksi keittiökaappiin?
Oikea aika varata kotivara keittiökaappiin. Oletko varannut kotivaran valmiiksi? Entä oletko pakannut repun ja kassin valmiiksi mikäli tänne hyökätään? Minulla kassi eteisessä valmiina samoin reppu pakattu jossa kaikki tärkeä valmiina. Keittiön kaapissa hätävara (kotivara) valmiina 3:ksi päiväksi.
Kommentit (57)
Olen varautunut selviytymään 3 vuotta.
Kolme päivää elän pelkästään pakastimen sisällöllä. Aloitan nopeimmin pilaantuvista ruoista, jos sähkökatkon takia pakastin alkaa hiljalleen sulamaan . Ruoka-annokset valmiita itsetehtyjä, joten vois syödä vaikka lämmittämättä. On aina myös mm. riisipiirakoita ja leipää.
Minulla oli kuukauden kotivara, mutta ehdin syödä sen pois, koska uhkanäkymät eivät olleet keväällä niin isot kuin nyt. Täytyy taas koota ruokaa kaappiin.
Tosin minulta löytyy jo trangia, kaasukeitin, taskulamput ja varavirtalähteet, makuupussi sekä rinkka kaikkine tykötarpeineen puhumattakaan kynttilöistä, kirveestä, puukosta ja teltasta tms. tykötarpeesta. Patteriradiota unohtamatta.
Käyn kaupassa melkein joka päivä, koska vähävaraisena skitsofreenisena juoppona kyttään tarjouksia, mutta kyllä minulla on ennemminkin kolmen viikon kotivara. Siis kannattaa käydä hakemassa täydennystä joka päivä, koska voi ostaa asioita sen mukaan, mikä on milloinkin edullista ja kulinarismin vuoksi, mutta en minä nälkää näkis kolmeen viikkoon, jos kaupassa en kävisikään. Parin viikon rahattomia kausia on melkein joka kuukausi mutta ei silloinkaan mene yleensä kynsienpureskeluun asti. Mutta se on toki eri asia syödä niin, että voi hyvin, kuin niin että säilyy hengissä. Tai siis pitemmällä tähtäimellä toki säilyy paremmin hengissä (ei sairastu) kun voi hyvin... Tarkoitan vaan, että nälkään nääntyminen on kaukana. Laadullinen nälkä voi tulla toki piankin. vItamiineja on toki, koska äiti on luontaistuotehullu ja itse taas pelkään pillereitä, mutta eihän ne imeydy samalla tavalla pillereistä, kuin ruoasta.
Muuten joo ja jopa spriikeitin löytyy, mutta patteriradiota ei ole. Eikä joditabletteja.
Meidän jääkaapin, pakastimen ja kuivaruokakaapin sisällöllä elettäisiin koko perhe varmaan pari viikkoa. Jonkun vesikanisterin voisi ostaa nurkkaan pölyttymään, voi sitten viedä kesällä mökille ja käyttää pois.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ollut vuosikausia vähintään viikon kotivara, koska käyn kaupassa vain kerran viikossa ruokaostoksilla.
Sama. Nytkin pärjäisin 3 viikkoa ruokien sun muun puolesta. Pari 1,5l vesipulloakin on kaapin perällä mikäli sähkö/vesiverkkoon iskettäisiin, niillä pärjäisi sen 2-3 päivää.
Kolme päivää kyllä selviäisi helposti meidän kaapin sisällöllä koko perhe.
Kassia en ole pakannut mutta kynttilät, stidit ja fikkari on samassa kaapissa, samalla hyllyllä on myös passit ja vähän käteistä.
Lääkkeet on suurimmalti osin yhdessä laukussa mutta osaa joutuisi etsiskelemään ja vähän täydennyksiäkin pitäisi hakea.
Rauhallisin mielin.
No on mulla aina ollut ainakin muutaman päivän kotivara sairastumisen varalle koska asun yksin. Ehkä viikon pärjäisin tällä hetkellä. Mutta en aio tehdä mitään tämän nykyisen hössötyksen takia, pakkaamaan laukkua tms. En vaan jaksa olla niin neuroottinen, mulla on muutenkin liikaa huolenaiheita elämässä.
En.
Jos ja kun kriisi alkaa, otan niiltä joilla jotain on. Näin tämä toimii kansainvälisestikin. Vahvimmat, ovelimmat, härskimmät ja sekopäisimmät selviävät.
Mihin minä kodistani lähtisin? Liha tulee metsästä ja kala merestä.
Meillä on n. 3 viikon kotivara kotona, ja 6+ kk kotivara mökillä jota ollaan juuri nyt kasvattamassa 12 kuukauteen. Kun paska osuu tuulettimeen, siirrymme mökille. Siellä on myös aseet, valvontakamerat, ansat ym. jotta voidaan pitää ulkopuoliset loitolla kun anarkia alkaa. Vaikka mökki onkin niin syrjässä ettei sinne ensimmäisenä ryöstelijät eksy, niin jos joku tulee kokeilemaan niin saattaa käydä hassusti.
Työnnä ne kotivaras nyt ja syvälle!! Edelleen kerrostalossa kylmässä asunnossa kylmästä sapuskasta ei ole apua. Voitte siis lopettaa ton pelottelun,kiitos.
Ollaan ladattu Mirkun Zoe ja katsottu Tinderistä ruotsalaisia miehiä.
Jännä että nyt puhutaan kuin olisi normaalia että sähköt ja vedet poikki. Että uusi normaali, ihmiset on vaan että ok,hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on n. 3 viikon kotivara kotona, ja 6+ kk kotivara mökillä jota ollaan juuri nyt kasvattamassa 12 kuukauteen. Kun paska osuu tuulettimeen, siirrymme mökille. Siellä on myös aseet, valvontakamerat, ansat ym. jotta voidaan pitää ulkopuoliset loitolla kun anarkia alkaa. Vaikka mökki onkin niin syrjässä ettei sinne ensimmäisenä ryöstelijät eksy, niin jos joku tulee kokeilemaan niin saattaa käydä hassusti.
Suloista.
Minulla on ollut vuosikausia vähintään viikon kotivara, koska käyn kaupassa vain kerran viikossa ruokaostoksilla.