Oletko varannut kotivaran 3:ksi päiväksi keittiökaappiin?
Oikea aika varata kotivara keittiökaappiin. Oletko varannut kotivaran valmiiksi? Entä oletko pakannut repun ja kassin valmiiksi mikäli tänne hyökätään? Minulla kassi eteisessä valmiina samoin reppu pakattu jossa kaikki tärkeä valmiina. Keittiön kaapissa hätävara (kotivara) valmiina 3:ksi päiväksi.
Kommentit (57)
Joo. Kuivaruokakaapissa on 20 litraa jäätelöä.
Ap:lle, mitä ajattelit tehdä sen oven pieleen pakatun reppusi kanssa, jos pahin pelkosi toteutuu? Lähteä vaeltamaan päämäärättömästi Walking Dead malliin? Vaikkapa Suomen sydäntalvella?
Koti varaa on, mutta ilman sähköä suurimpaa osaa mahdotonta käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on n. 3 viikon kotivara kotona, ja 6+ kk kotivara mökillä jota ollaan juuri nyt kasvattamassa 12 kuukauteen. Kun paska osuu tuulettimeen, siirrymme mökille. Siellä on myös aseet, valvontakamerat, ansat ym. jotta voidaan pitää ulkopuoliset loitolla kun anarkia alkaa. Vaikka mökki onkin niin syrjässä ettei sinne ensimmäisenä ryöstelijät eksy, niin jos joku tulee kokeilemaan niin saattaa käydä hassusti.
Suloista.
Eikö olekin. Sinun kolmen päivän kotivarasi on kolmessa päivässä syöty. Jos viranomaiset eivät sen jälkeen kykene auttamaan, eikä ruoanjakelu ym. toimi, olet omillasi. Ja mikään ei ole yksinkertaisempaa kuin viedä aseettomalta kotivara. Jos sinulla on ruokaa ja tarvikkeita muttei kykyä puolustaa itseäsi, anarkiassa joku muu vie ne sinulta.
Ihminen pärjää ilman ruokaa viikkokaupalla. Ei tarvetta kotivaraan enkä ole mikään himoläski.
Ps. Ei :ksi.
Etpä tietenkään. Niin kestääkin. Olen sitten ainoa, jolla alkaa päänsärky ja toimintakyky laskee, jollei keho saa energiaa, perusruokaa ihan.
Strategiahan se tuokin on. Osa luottaa taas yhteistyöhön ja avunantoon. Kun on itse luotettava, rehellinen ja auttaa voi luottaa toistenkin auttavan.
Penskat häiriköi meidän rapussa ja lähdin perään. Kolme juoksi pakoon, mutta neljäs jäi odottamaan minua ja vastasi totuudenmukaisesti kysymyksiini ja johdatti näiden kolmen pakoonjuosseen kotiin kertomaan heidän vanhemmilleen (koska penskat eivät itse halunneet selvitellä tekemisiään.
Mikä oli tuon poikkeavasti käyttäyttyvän pennun strategia? Pesikö hän itsensä pois syyllisyydestä paljastamalla muut, vai eikö oikeasti ollut mukana kiusanteossa? Joka tapauksessa ei saanut sanktioita, ellei sitten noiden kolmen muun kiusaamisen muodossa, kun on "vasikka". No, rike pieni... Tuskin ne muutkaan paljoa sai kotiarestia...
Nyt ei ole ollut häiriöitä.
Vierailija kirjoitti:
Työnnä ne kotivaras nyt ja syvälle!! Edelleen kerrostalossa kylmässä asunnossa kylmästä sapuskasta ei ole apua. Voitte siis lopettaa ton pelottelun,kiitos.
Kysytäänpä sinulta uudelleen kun sinulta on jäänyt kolme lämmintä ateriaa väliin. Viimeistään parin päivän syömättömyyden jälkeen sinulla muuttuu mieli todella nopeasti ja syöt vaikka kylmiä kaurahiutaleita tai kaakaojauhetta suoraan kaapista.
Useamman kuukauden ruoat on pakastimessa, oman maan satoa ja mehut ja hillot sekä perunat ym. Kellarissa. Asutaan maalla ja kasvatan itse muut paitsi lihan. Kalaa saa läheltä ongittua tarvittaessa ja pihasta löytyy kaivo. En tosin kotivaran takia laita vaan on elämäntapa. Kuiva-aineita on usean kuukauden tarpeet, ei täältä joka asian takia kauppaan lähdetä. Puuhella löytyy myös.
Vierailija kirjoitti:
Muuten joo ja jopa spriikeitin löytyy, mutta patteriradiota ei ole. Eikä joditabletteja.
Minä en tarvitse edes joditabletteja, koska minulla ei ole enää kilpirauhasta.
Suunnitelmissa on ollut ja olen jotakin hankkinutkin. Pitäisi varata viidelle hengelle, joten se määrä vie tilaa jonkin verran.
Meil on ollut kotivara viimeiset 30 vuotta. Ruokaa riittää noin 3 kuukaudeksi. Jatkuvassa kierrossa on, eli koko ajan käytetään ja täydennetään tarvittaessa. Kotivaran ylläpitäminen helpottaa kummasti normiarkea kun ei tarvi kaupassa käydä kuin kerran viikossa ja silloinkin ostaa vain tuoretuotteet. Kuivatuotteita täydennetään tarpeen mukaan, kun kaappi niistä tyhjenee.
Vierailija kirjoitti:
Työnnä ne kotivaras nyt ja syvälle!! Edelleen kerrostalossa kylmässä asunnossa kylmästä sapuskasta ei ole apua. Voitte siis lopettaa ton pelottelun,kiitos.
Jos vaihtoehtona on kylmä hernekeitto, tai ei ruokaa ollenkaan, niin valitsisin sen hernarin. Se spriikeitin toimii myös kerrostalossa ja siinä voi lämmittää ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ei ole apua? 🤦🏼 Kylmä ruokako ei ravitse?
Vaikka tässä on pari vuotta mainostettu niin ei ole. Parin päivän päästä pitää puuropaketti hakea ja maitoa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on n. 3 viikon kotivara kotona, ja 6+ kk kotivara mökillä jota ollaan juuri nyt kasvattamassa 12 kuukauteen. Kun paska osuu tuulettimeen, siirrymme mökille. Siellä on myös aseet, valvontakamerat, ansat ym. jotta voidaan pitää ulkopuoliset loitolla kun anarkia alkaa. Vaikka mökki onkin niin syrjässä ettei sinne ensimmäisenä ryöstelijät eksy, niin jos joku tulee kokeilemaan niin saattaa käydä hassusti.
Kannattaa miettiä uudestaan tuota aseiden säilytystä tai saattaa alkaa lupaharkintaprosessi.
Ei nyt ole mitään hätätilaa. Mutta kai nyt jokainen järkevä ihminen pitää kotivaraa? Minulla ainakin on, pärjäisin sillä lapsen kanss varmaan 2-4 viikkoa riippuen siitä kuinka säästeliäästi sitä söisimme. Minulla on myös trangia.
Minulla on kotivaraa vyötäröllä ja persuuksissa, kyllä sillä energiavarastolla pärjää.
Viinaa löytyy ainakin kahdeksi kuukaudeksi.