Tapailukumppani on jo kyllästynyt seksiimme (minun arkuudestani johtuva vaisu seksi)
Arvostan rehellisyyttä suuresti ja olen iloinen, että mies otti asian puheeksi, varsinkin kun olinkin ihmetellyt miksi seksi on vähentynyt koko ajan ja nopeasti.
Olen itse hyvin varautunut ja arka sängyssä, olen ollut koko 40-vuotisen elämäni ajan, tai siis siitä lähtien kun seksielämän aloitin. Olemme tavallaan puhuneetkin arkuudestani minun aloitteestani, mutta lähinnä mies kerta kaikkiaan aistii arkuuteni makuuhuoneessa.
Mies näyttää kokevan, että hänen täytyy varoa kanssani. Minä taas toivoisin, ettei hän imisi minun energioitani ja lässähtäisi, vaan olisi määrätietoinen, jolloin minä päin vastoin imisin hänen energiaansa.
Kysynkin mielipiteitä ja ajatuksia: olemmeko yksinkertaisesti seksuaalisesti epäyhteensopivia, vai onko tälle tilanteelle tehtävissä jotain? Keskustelua on jo kokeiltu, eikä se seksiä parantanut.
Onko joku päässyt arkuudesta eroon vaikkapa suhteen edetessä ja ajan kuluessa? Vai onko tähän jotain konkreettisempia keinoja?
Kannattaako jäädä ikään kuin odottelemaan että klikkaa, vai onko teillä kokemusta siitä, että jos seksi on alussa syystä tai toisesta vaisua, niin se on sitä aina?
Paljon kiitoksia kaikista vastauksista.
Kommentit (601)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluan maskuliinisen miehen sekä sänkyyn että muihin asioihin. Mutta ei näitä tunnu löytyvän ainakaan Suomesta tämmöisiä miehiä. Jos on muuten maskuliininen niin sitten sängyssä pylly pystyssä odottaa mekko päällä ja kissankorvat päässä että saa sträppäriä.
Huoh kun päällepäin ei näy
Mulla käynyt vähän vastaava. Meillä oli jo pitkä suhde kunnes tunnusti että on pukeutunut naisten vaatteisiin salaa ja on halunnut alusta lähtien että panen häntä juurikin noin tosin ilman noita korvia. Ei päällepäin tietäisi todellakaan, en kyllä tiedä miltä nuo mieltymykset omaava edes näyttää päällepäin. No toteutin hänen toiveensa mutta en nähnyt häntä enää kiihottavana seksuaalisessa mielessä joten suhde meni siinä. Mukava ihminen muuten ja toivon että hän uskaltaa avautua tuosta asiasta tuoreessa suhteessa aikaisin eikä ole piilossa vuosia. Ajanhukkaa
Minullekin on käynyt vähän vastaavaa. Tapailun alussa nainen tykkäsi kun minä tein kaikki aloitteet treffailun osalta ja päätin lähes kaikesta mitä milloinkin tapahtuu. Mutta sitten suhteen edetessä tämä nainen alkoikin haluta tasa-arvoa ja sitä, että päätetään yhdessä asioista. Menetin kaiken kiinnostuksen ja en pystynyt näkemään häntä enää naisellisena, joten suhde meni siinä. Toivoisin että naiset uskaltaisivat olla alusta asti joko tasa-arvoa kannattavia tai sitten pysyä siinä alistuvassa naisen roolissa myös alun jälkeen. Ajanhukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet etuoikeutettu olemalla nainen. Vastaava noin arka mies ei ikinä pääsisi edes harrastamaan seksiä.
"En vapaudu" on vain tekosyy olla menemättä hetkeksi epämukavuusalueelle. Olet kuin lapsi, joka valittaa että uimahallissa vesi on liian kylmää, eikä veteen voi mennä.
Nostata omaa fiilistä lempimusaa kuuntelemalla ja sit vaa teet jotain mikä tuntuu nyt epäluontevalta. Hyppäät vaikka sängyssä miehen päälle. Hyvä tyyppi arvostaa yritystäsi ja on tukena ja messissä.
Toki tiedän, että et kuitenkaa tee mitää asialle. Annat asian olla ja mies enemmin tai myöhemmin jättää sut. Sitten itket muiden kanssa kuinka miehet on sikoja.
Miksi seksin kuuluisi olla epämukavaa? Sori, minulle seksi on yhteistä nautintoa, missä annetaan mennä ja kumpikin tuottaa toiselleen ja itselleen nautintoa. Jos se on jotain muuta, on se mielestäni paskaa seksiä.
Lueppa se aloitus rouva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluan maskuliinisen miehen sekä sänkyyn että muihin asioihin. Mutta ei näitä tunnu löytyvän ainakaan Suomesta tämmöisiä miehiä. Jos on muuten maskuliininen niin sitten sängyssä pylly pystyssä odottaa mekko päällä ja kissankorvat päässä että saa sträppäriä.
Aika erikoiselta kuulostaa. Mulla on ollut kymmeniä seksikumppaneita, miehiä siis, ja kyllä niistä valtaosa on on ollut ihan reipasotteisia, dominoivia ja aktiivisia sängyssä.
Näinhän se menee. Suurin osa miehistä tiedostaa nykyään, että naiset nimenomaan haluavat seksissä sen määrätietoisen ja dominoivan miehen. Eivät nämä jannut välttämättä itse haluaisi olla se aktiivinen viejämies, mutta tietävät ettei jatkoa tule mikäli eivät toimi näin. Vähän sama asia kuin miehet tietää
Naisena olen aktiivinen ja vien tilannetta mielelläni, mutta vaadin samaa myös toiselta (ei tietenkään yhtä aikaa). Alkoi vit**taa, kun mies osoittautui olevan vain laiska vastaanottaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies suhteessa haluaa että pukeudun vaikka koulutyttö asuun se on satavarma merkki siitä etten enää itse ole hänen silmissään kiihottava vaan tuo asu. Sama asia kuin suhde olisi tullut päätökseensä. Ja se ei jää tuohon vaan siihen tulee aina vaan lisää. Jos miestä ei enää kiihota nähdä minua alasti vaan siihen tarvitaan rekvisiittaa niin en lähde sellaiseen.
Kokemusta on. Kinkyt on minun puolestani ok, ja he yleensä kertovatkin mieltymyksistään aika nopeasti mutta pahimpia on nämä jotka vuoden parin päästä näyttävät todellisen luontonsa.
Aika moni nainen ja mies rohkaistuu ehdottamaan seksuaalisten haaveidensa toteuttamista vasta kun heillä on suhteessa turvallinen ja hyvä olo. Minusta tämä on ihan tavallista. Hyvin ikävää, jos kumppani suhtautuu heihin sillä hetkellä pilkallisesti tai vihamielisesti. Ei tarvitse suostua eikä tarvitse edes jatkaa suhd
Minulla on näin. Pystyn harrastamaan estotonta seksiä vain parisuhteessa. Pidän itseasiassa aika kuvottavana ajatusta estottomasta seksistä vieraan miehen kanssa. Mielestäni vieras mies ei ansaitse sitä. Ei hän ansaitse minua.
Tilaatte panokeinun ja remmejä. Jotain yllättävää. Miehestäkin saattaisi avautua uusia puolia, jos kokeilisi anustappia. Insinöörimieheni oli alussa arka, mutta kun hommattiin kunnolliset vehkeet niin johan sexielämä räjähti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet etuoikeutettu olemalla nainen. Vastaava noin arka mies ei ikinä pääsisi edes harrastamaan seksiä.
"En vapaudu" on vain tekosyy olla menemättä hetkeksi epämukavuusalueelle. Olet kuin lapsi, joka valittaa että uimahallissa vesi on liian kylmää, eikä veteen voi mennä.
Nostata omaa fiilistä lempimusaa kuuntelemalla ja sit vaa teet jotain mikä tuntuu nyt epäluontevalta. Hyppäät vaikka sängyssä miehen päälle. Hyvä tyyppi arvostaa yritystäsi ja on tukena ja messissä.
Toki tiedän, että et kuitenkaa tee mitää asialle. Annat asian olla ja mies enemmin tai myöhemmin jättää sut. Sitten itket muiden kanssa kuinka miehet on sikoja.
Miksi seksin kuuluisi olla epämukavaa? Sori, minulle seksi on yhteistä nautintoa, missä annetaan mennä ja kumpikin tuottaa toiselleen ja itselleen nautintoa. Jos se on jot
Lueppa se aloitus rouva.
Mikä kohta siitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies suhteessa haluaa että pukeudun vaikka koulutyttö asuun se on satavarma merkki siitä etten enää itse ole hänen silmissään kiihottava vaan tuo asu. Sama asia kuin suhde olisi tullut päätökseensä. Ja se ei jää tuohon vaan siihen tulee aina vaan lisää. Jos miestä ei enää kiihota nähdä minua alasti vaan siihen tarvitaan rekvisiittaa niin en lähde sellaiseen.
Kokemusta on. Kinkyt on minun puolestani ok, ja he yleensä kertovatkin mieltymyksistään aika nopeasti mutta pahimpia on nämä jotka vuoden parin päästä näyttävät todellisen luontonsa.
Aika moni nainen ja mies rohkaistuu ehdottamaan seksuaalisten haaveidensa toteuttamista vasta kun heillä on suhteessa turvallinen ja hyvä olo. Minusta tämä on ihan tavallista. Hyvin ikävää, jos kumppani suhtautuu heihin sillä hetkellä pilkallisesti tai vihamielisesti.
Minulla on näin. Pystyn harrastamaan estotonta seksiä vain parisuhteessa. Pidän itseasiassa aika kuvottavana ajatusta estottomasta seksistä vieraan miehen kanssa. Mielestäni vieras mies ei ansaitse sitä. Ei hän ansaitse minua.
Estottomuus vaatii turvallisuutta, näin ei joudu näyttelemään mitään epämukavuusalueellaan tai jopa seksuaalisen hyväksikäytön alueella. Pitää edetä suhteessa niin, että molemmilla on turvallinen ja hyvä olo.
Vierailija kirjoitti:
😄 Voi olla harvassa, mutta vielä täällä ainakin yksi on. Onhan ne sänkyhommat paljon intohimoisempia. Kynsien jäljet selässä ja hampaan jäljet solisluussa ei ollut poikkeus. Kyllähän se välillä kipeää teki, mutta oli sen arvoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ei sitä arkuutta sinusta voi poistaa. Kyllä sinun pitää tehdä se ihan itse.
Aloita vaikka miettimällä mikä sinua oikein pidättelee.
Olen miettinyt ja pohtinut, mutta en silti tiedä vastausta. Seksuaaliterapeutti lienee oikea osoite.
ap
Voi v, ttu. Ja yhteiskunnan ko pitäisi maksaa terapiasi. Niinkuin ei tärkeämpää olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika erikoiselta kuulostaa. Mulla on ollut kymmeniä seksikumppaneita, miehiä siis, ja kyllä niistä valtaosa on on ollut ihan reipasotteisia, dominoivia ja aktiivisia sängyssä.
Näinhän se menee. Suurin osa miehistä tiedostaa nykyään, että naiset nimenomaan haluavat seksissä sen määrätietoisen ja dominoivan miehen. Eivät nämä jannut välttämättä itse haluaisi olla se aktiivinen viejämies, mutta tietävät ettei jatkoa tule mikäli eivät
Totta, kyllähän sinunlaisia naisia löytyy, mutta he ovat melkoinen vähemmistö. Uskaltaisin väittää, että noin 1/20 osa.
Vierailija kirjoitti:
Ite taas on switch-mies ja lähes kaikki naiset hakee sitä dominoivaa ja maskuliinista miestä. Dominointi ei minulla tule luonnostaan, mutta sen roolin joudun vetämään ja toki paremmaksi olen siinä oppinut, kun on saanut harjoitella.
Sikäli mitä tiedän, niin miehet joutuu dominoinnin hoitamaan jossain 9-1 suhteessa. Se, että sä et "löydä" maskuliinista miestä, niin johtuu ihan sitten niistä muista kriteereistäsi.
Suhteeni kaatuu aina siihen koska olen liian tylsä sängyn puolella. Anteeksi mutta ei kiinnosta seksi muuten kuin nopea nautinto ja sen jälkeen syömään pitsaa. Tarvitsen miehen joka tulee alle viidessätoista minuutissa. Mikään ei ole kiihottavampaa kuin mies joka heittää mekon pyllyn yli ja ottaa keittiön pöydällä pikaisesti aamuauringon paistaessa kasvoihin.
No, jos pitkä parisuhde solmitaan tyypillisesti 20-30-vuotiaana sinkkuna, ja seksuaalisten kiinnostuksenkohteiden laajeminen kinkyn puolelle tapahtuu tyypillisesti 30-40-vuotiaana pariutuneena, on aika helppo todeta, että useimmiten se kiinnostus tosiaan herää suhteen aikana.
Sivuhuomiona sen verra, että minulle ei tulisi kyllä mieleenkään, että esimerkiksi useimmat pyllyjutut olisivat jotenkin kummallinen tai epätavallinen seksiasia. Eivät ne nyt kinkyä ainakaan enää ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ei sitä arkuutta sinusta voi poistaa. Kyllä sinun pitää tehdä se ihan itse.
Aloita vaikka miettimällä mikä sinua oikein pidättelee.
Olen miettinyt ja pohtinut, mutta en silti tiedä vastausta. Seksuaaliterapeutti lienee oikea osoite.
ap
Voi v, ttu. Ja yhteiskunnan ko pitäisi maksaa terapiasi. Niinkuin ei tärkeämpää olisi.
Nyt on mennyt yhteiskunnan maksama koulutus hukkaan kohdallasi. Seksuaaliterapiassa käydään yksityisellä puolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika moni nainen ja mies rohkaistuu ehdottamaan seksuaalisten haaveidensa toteuttamista vasta kun heillä on suhteessa turvallinen ja hyvä olo. Minusta tämä on ihan tavallista. Hyvin ikävää, jos kumppani suhtautuu heihin sillä hetkellä pilkallisesti tai vihamielisesti.
Sekin on toisen kunnioittamista ettei pakota pukeutumaan tuollaisiin. Itselleni joskus mies suuttui ja alkoi haukkumaan asiasta kun sanoin että tuntuu pahalle roolileikit ja kun hän vielä vaati että vetäisin oikeasti roolia. Huudahti että ei noin vaan ole niin ja näin. Siis oikeasti korotti ääntään. Kiva jos hänellä oli turvallinen olo, minulla ei ollut.
Älkää lähtekö mukaan noihin tilanteisiin. Niissä voi rikkoa omaa seksuaalisuuttaan pitkäksi aikaa. On ihan ok pitää omat rajat. Kannattaa miettiä kaksi kertaa, kannattaako kaikkia toisen ihmisen oikkuja lähteä toteuttamaan. Mitä sillä ostat?
"Suurin osa naisista (ehkä 8/10) haluaa miehen olevan maskuliinisen itsevarma ja enemmän tai vähemmän dominoiva sängyssä. Mutta sitten yhteiskunnan muilla osa-alueilla (paitsi tietysti se tärkein eli maanpuolustus) naiset polkee jalkaa lattiaan ja huutaa tasa-arvoa "yes we can" mentaliteetilla. Uskottavaa? Ei todellakaan!"
Oletko koskaan ajatellut että ihminen voi halua seksissä ja muuss elämässä ihan eri asioita? Se että nainen kokee sängyssä itsevarman miehen kiihottavana ei tarkoita että että nainen haluaisi sen miehen olevan dominoiva myös kun kyse on siivouksesta tai lastenhoidosta.
Ethän sinä vie sitä naistasikaan seksiasussa äitisi luokse näytille. Se mikä toimii makuuhuonessa ei toimi muualla.
Vierailija kirjoitti:
Suhteeni kaatuu aina siihen koska olen liian tylsä sängyn puolella. Anteeksi mutta ei kiinnosta seksi muuten kuin nopea nautinto ja sen jälkeen syömään pitsaa. Tarvitsen miehen joka tulee alle viidessätoista minuutissa. Mikään ei ole kiihottavampaa kuin mies joka heittää mekon pyllyn yli ja ottaa keittiön pöydällä pikaisesti aamuauringon paistaessa kasvoihin.
Musta tuntuu, että täältä voisit saada aika monenkin miehen yhteystiedot naisilta, joiden eksä on tullut kahdessa minuutissa, viisitoista tai edes kymmenen olisi ollut jo ihan liikaa pyydetty.
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä että edellinen kumppanini oikeasti teki näin. En voi kuvailla sitä miten surullista on että sairaus meidät erotti (kuoli) ja edelleen asun tuossa kodissa ja on sama pöytäkin. Itken ja suren sitä kuinka aina juuri niiden oikeiden pitää poistua tästä maailmasta.
Meni vähän ohi aiheen
Mitä pidempää ja monogaamisempaa suhdetta haetaan, sitä tärkeämpää on, että mieltymykset osuvat yksiin. Muutaman kuukauden tai vuoden voi hyvin pärjätä 70 % tyytyväisyydellä, mutta pärjääkö koko loppuelämää?
Sekin on toisen kunnioittamista ettei pakota pukeutumaan tuollaisiin. Itselleni joskus mies suuttui ja alkoi haukkumaan asiasta kun sanoin että tuntuu pahalle roolileikit ja kun hän vielä vaati että vetäisin oikeasti roolia. Huudahti että ei noin vaan ole niin ja näin. Siis oikeasti korotti ääntään. Kiva jos hänellä oli turvallinen olo, minulla ei ollut.