Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mahdollista säästää about 1000e vuodessa jos elää Kelan tuilla?

Vierailija
12.12.2023 |

Mitä mieltä?

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu, onko toimeentulotuella. Siinä ollaan aika tarkkoja. Jopa edellisen kuun käyttämättä jäänyt tuki katsotaan tuloksi, joten säästäminen käytännössä mahdotonta

Kukaan ei tule katsomaan, kuinka paljon käteistä patjan alla on piilotettuna. Rehelliset ei saa mitään säästöön, mutta huijarit voi vuosien saatossa kerätä itselleen mukavan potin.

Tää on niin per seestä! Mullakin säästöjä niin en saa asumis- tai toimeentulotukea. Kitkuttelen pienellä työttömyyskorvauksella. Ja sit näillä huojarikoijarit saa ja jopa säästää niistä. Onneks ne kaiketi tulee reilusti pienenemään tai mahdollisesti jopa loppumaan.

Valehtelija. Tällä hetkellä omaisuus ei vaikuta asumistukeen lainkaan, paitsi eläkeläisillä, mutta eläke

En ole valehtelija, en todellakaan saa toimeentulo- tai asumistukea! Ootpas sää ystävällinen muita ihmisiä kohtaan kun tuollai alat haukkumaan, not!

Vierailija
62/74 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säästän joka kuukausi 200-300 euroa kelan tuista mutta suurin osa ihmisistä ei pysty. Minua ei vaan kiinnosta ostaa juuri mitään ylimääräistä ja tykkään yksinkertaisesta halvasta ruuasta. 

Aika paljon pystyt säästämään . Itse saan kelan työmarkkinatuen , enkä muuta . Tästä maksan asumisen , ruuat , lääkkeet , matkat , nettiliittymät sun muut . Ei jää juurikaan säästöön vaan välillä menee miinuksen puolelle . 

Miksi valehtet? Maksat toimeentulotuesta saamillasi rahoilla sen 20% mitä jää puuttumaan asumistuestasi. Eli ET maksa asumisestasi yhtään mitään itse!

alkaa jo riittämään tuo " köyhien" valehtelu ja ainainen kitinä siitä että MAKSAN niin ja niin PALJON siitä tästä ja tu

Jep! Hän maksaa 600 euron työmarkkinatuestaan 640 euron vuokransa ihan itse. Mieti joskus edes vähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säästän joka kuukausi 200-300 euroa kelan tuista mutta suurin osa ihmisistä ei pysty. Minua ei vaan kiinnosta ostaa juuri mitään ylimääräistä ja tykkään yksinkertaisesta halvasta ruuasta. 

Ihmiset suuttuu tästä jos joku pystyy säästää kun oikeasti sitä henkilöä pitäisi ihailla. minäkään en juo tai polta tai käy missään niin jää säästöön.

Rikkaat suuttuu, koska jos yksi köyhä pystyy tuistaan säästämään, se tarkoittaa sitä, että kaikkien on pystyttävä, ja kaikki tuet (paitsi yritystuet) on heti lopetettava. 

Vierailija
64/74 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti. Omat tulot 1200e kk josta saan säästöön 1000e kk. Muijan tulot noin 8000e kk ni ei pal omia tartte kulutella.

Vierailija
65/74 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kun joillain on varaa pitää kelan tuilla koiraa tai autookin.

Minulla menee harrastukseeni n. 600-700e vuodessa työmarkkinatuesta. Kalliimpaan ei olisi varaa. Mutta olisi järkyttävän ankeeta jos meinaisin säästää ne ja ne loput jotta saisi tuon summan.

Vierailija
66/74 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavat neljä vuotta kun menettää työmarkkinatuen indeksikorotukset n. 300e vuodessa ja hinnat nousee niin ei enää harrasteta yhtään mitään.

Vierailija
67/74 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset suuttuu tästä jos joku pystyy säästää kun oikeasti sitä henkilöä pitäisi ihailla. minäkään en juo tai polta tai käy missään niin jää säästöön.

Kaksipiippuinen juttu. Alkoa ja tupakkia ei tarvita, mutta ei se ole ihailtavaa, jos ei ole mitään elämää.

Vierailija
68/74 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksipiippuinen juttu. Alkoa ja tupakkia ei tarvita, mutta ei se ole ihailtavaa, jos ei ole mitään elämää.

Siihenhän se hallitus tähtää ettei köyhimmillä ole enää mihinkään muuhun varaa kuin pysyä hengissä ja mitään muuta iloa ei ole.

Vierailija
69/74 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu, onko toimeentulotuella. Siinä ollaan aika tarkkoja. Jopa edellisen kuun käyttämättä jäänyt tuki katsotaan tuloksi, joten säästäminen käytännössä mahdotonta

Mistä ne tietää, että on jäänyt käyttämättä? Pitääkö sinne kuitit kiikuttaa jokaisesta ruokaostoksesta? Jos nostaa rahaa tililtä vaikka 30€ ja laittaa sen sukanvarteen, niin ei kai ne sukanvarsia tule kaivelemaan?

Vierailija
70/74 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Elämä on halpaa jos puputtaa pelkkää kaurapuuroa eikä poistu koskaan kotoaan, mutta ei ole kenenkään etu, jos kaikki köyhät pakotetaan sellaiseen elämään.

Vierailija
71/74 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen säästänyt kelan tuista 15000 euroa 15 vuoden aikana. Halpa vuokra mahdollistaa sen, itsellä vuokra on 340 euroa kk.

Vierailija
72/74 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siihenhän se hallitus tähtää ettei köyhimmillä ole enää mihinkään muuhun varaa kuin pysyä hengissä ja mitään muuta iloa ei ole.

Jos ei mitään muuta iloa keksi kuin viinan ja tupakin, niin joutaakin olla ilman.

Vierailija
73/74 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ja oletetaan nyt tähän että ruokaan menisi 4 euroa päivässä, se tarkoittaisi sitä että 120 euroa kuukaudessa. Tuokin on vähän liikaa jo mutta tarkoituksella laitoin. Laskin tuohon että jos söisi joka päivä padat ja jauhelihaa."

Kiinnostaa kyllä mitä tuolla neljällä eurolla päivässä saa, jauhelihapadan lisäksi.

Xtra Italian pata 1,39e. Kotimaista Sika-nauta jauheliha 400g ~2,75 €

1,39e + 2,75e = 4,14e

Joo aavistuksen olin väärässä, laitetaan panokset koviksi ja herkutellaan. Sanotaan että 8 euroa päivässä. 240 euroa kuukaudessa. Silti jää satoja euroja.

Joo en epäile etteikö rahaa jää, kiinnosti vain tietää.mitä se ruokavalio tarkalleen voisi tuohon hintaan olla. Tuo pata-aines + jauheliha jää alle 2000kcal yhteensä, mutta kyllähän siinä jo melkein päivä

Ja lohta siihen kylkeen.

Vierailija
74/74 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen säästänyt kelan tuista 15000 euroa 15 vuoden aikana. Halpa vuokra mahdollistaa sen, itsellä vuokra on 340 euroa kk.

Millä paikkakunnalla asut, kun noin halpa vuokra? Entä neliöt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän