Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mahdollista säästää about 1000e vuodessa jos elää Kelan tuilla?

Vierailija
12.12.2023 |

Mitä mieltä?

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu, onko toimeentulotuella. Siinä ollaan aika tarkkoja. Jopa edellisen kuun käyttämättä jäänyt tuki katsotaan tuloksi, joten säästäminen käytännössä mahdotonta

Kannattaa nostaa joka kuukausi tili tyhjäksi ja laittaa säästyneet rahat lipaston laatikkoon. Näin minä teen. Tosin olen eläkkeellä, saan työeläkettä. Jos  käteinen poistettaisiin tietyn varoajan jälkeen, niin jakaisin rahat lapsilleni, jotka kyllä osaisivat ne nopsaan tuhlata.

Vierailija
42/74 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu, onko toimeentulotuella. Siinä ollaan aika tarkkoja. Jopa edellisen kuun käyttämättä jäänyt tuki katsotaan tuloksi, joten säästäminen käytännössä mahdotonta

Sitäkö ei voi nostaa tililtä Säästöön..? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei tule katsomaan, kuinka paljon käteistä patjan alla on piilotettuna. Rehelliset ei saa mitään säästöön, mutta huijarit voi vuosien saatossa kerätä itselleen mukavan potin.

Tää on niin per seestä! Mullakin säästöjä niin en saa asumis- tai toimeentulotukea. Kitkuttelen pienellä työttömyyskorvauksella. Ja sit näillä huojarikoijarit saa ja jopa säästää niistä. Onneks ne kaiketi tulee reilusti pienenemään tai mahdollisesti jopa loppumaan.

Vierailija
44/74 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuu helposti, eihän se ole kuin 83e kuussa. Itsellä jää säästöön noin 100-200e.

T. Pitkäaikaistyötön joka saa vain työmarkkinatuen 

Vierailija
45/74 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei tule katsomaan, kuinka paljon käteistä patjan alla on piilotettuna. Rehelliset ei saa mitään säästöön, mutta huijarit voi vuosien saatossa kerätä itselleen mukavan potin.

Tää on niin per seestä! Mullakin säästöjä niin en saa asumis- tai toimeentulotukea. Kitkuttelen pienellä työttömyyskorvauksella. Ja sit näillä huojarikoijarit saa ja jopa säästää niistä. Onneks ne kaiketi tulee reilusti pienenemään tai mahdollisesti jopa loppumaan.

Valehtelija. Tällä hetkellä omaisuus ei vaikuta asumistukeen lainkaan, paitsi eläkeläisillä, mutta eläkeläiset ei saa työttömyyskorvauksia.

Vierailija
46/74 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmänkin voi säästää, jos syöt vain ja ainoastaan kaurapuuroa, et polta etkä käytä alkoholia, et käy elokuvissa ym, etkä osta mitään muuta kuin pakolliset jutut.

Samaa mieltä, mutta nämä kelalaiset humputtavat rahojaan joten useimmilla ei jää mitään säästöön.

Vierailija
47/74 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästän joka kuukausi 200-300 euroa kelan tuista mutta suurin osa ihmisistä ei pysty. Minua ei vaan kiinnosta ostaa juuri mitään ylimääräistä ja tykkään yksinkertaisesta halvasta ruuasta. 

Aika paljon pystyt säästämään . Itse saan kelan työmarkkinatuen , enkä muuta . Tästä maksan asumisen , ruuat , lääkkeet , matkat , nettiliittymät sun muut . Ei jää juurikaan säästöön vaan välillä menee miinuksen puolelle . 

Vierailija
48/74 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos voi, niin saa liikaa tukia. Ei kaikilla työssäkäyvilläkään onnistu vaikka miten pihisti elää 

Vierailija
49/74 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnistuu helposti, eihän se ole kuin 83e kuussa. Itsellä jää säästöön noin 100-200e.

Sehän on ihan siitä kiinni, millaisen opetuksen rahan suhteen on kotoa saanut.

Vierailija
50/74 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi mielenkiintoista nähdä laskelmasi menoista jos tulosi on tuo 550 e/kk käteen eikä mitään muuta . 

Vierailija
51/74 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä? Töissä saa rahaa, eikä tarvitse köyhällä 

Vierailija
52/74 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi mielenkiintoista nähdä laskelmasi menoista jos tulosi on tuo 550 e/kk käteen eikä mitään muuta . 

Netto 760e.

Vierailija
53/74 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmänkin voi säästää, jos syöt vain ja ainoastaan kaurapuuroa, et polta etkä käytä alkoholia, et käy elokuvissa ym, etkä osta mitään muuta kuin pakolliset jutut.

Samaa mieltä, mutta nämä kelalaiset humputtavat rahojaan joten useimmilla ei jää mitään säästöön.

Kertoo vain sen, ettet tiedä, mistä puhut. Suu käy silti koko ajan

Vierailija
54/74 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti jos asuu mammasen ja pappasen luona.

Tai ihan vaan puolison kanssa. 

Vierailija
55/74 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi helpostikin. Minulla on kolme lasta ja virallisesti mieheni on kirjoilla muualla ja saamme mm valtion maksaman elatusmaksun kolmesta lapsesta + korotetun lapsilisän ym. Lisäksi mieheni käy välillä epävirallisesti ajamassa serkkunsa taksia 4-5 iltana viikossa ja saa sen päälle työttömyyspäivärahaa.

Kelan tuista pystyy helposti säästämään tuhansiakin vuodessa kun vain osaa olla tarkkana.

Vierailija
56/74 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos voi, niin saa liikaa tukia. Ei kaikilla työssäkäyvilläkään onnistu vaikka miten pihisti elää 

Useat työssäkäyvät nyt törsää rahansa kaikkeen ylimääräiseen. Turha valittaa.

Vierailija
57/74 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi helpostikin. Minulla on kolme lasta ja virallisesti mieheni on kirjoilla muualla ja saamme mm valtion maksaman elatusmaksun kolmesta lapsesta + korotetun lapsilisän ym. Lisäksi mieheni käy välillä epävirallisesti ajamassa serkkunsa taksia 4-5 iltana viikossa ja saa sen päälle työttömyyspäivärahaa.

Kelan tuista pystyy helposti säästämään tuhansiakin vuodessa kun vain osaa olla tarkkana.

Tarkkana oleminen ja osin laittomuuden puolelle lipsuva tukien väärinkäyttö ovat kaksi eri asiaa. Kas kun et ehdottanut että hyvin tuilla pärjää kun käy aina eläkkeenmaksupäivänä lähipankkiautomaatilla jonkun mummon kolkkaamassa.

Vierailija
58/74 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säästän joka kuukausi 200-300 euroa kelan tuista mutta suurin osa ihmisistä ei pysty. Minua ei vaan kiinnosta ostaa juuri mitään ylimääräistä ja tykkään yksinkertaisesta halvasta ruuasta. 

Aika paljon pystyt säästämään . Itse saan kelan työmarkkinatuen , enkä muuta . Tästä maksan asumisen , ruuat , lääkkeet , matkat , nettiliittymät sun muut . Ei jää juurikaan säästöön vaan välillä menee miinuksen puolelle . 

Miksi valehtet? Maksat toimeentulotuesta saamillasi rahoilla sen 20% mitä jää puuttumaan asumistuestasi. Eli ET maksa asumisestasi yhtään mitään itse!

alkaa jo riittämään tuo " köyhien" valehtelu ja ainainen kitinä siitä että MAKSAN niin ja niin PALJON siitä tästä ja tuosta vaikka eivät oikeasti Maksa mitään mistään!

Rahahanat kiinni ja töihin ! 

Nimimerkki, Riikka.

Vierailija
59/74 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi valehtet? Maksat toimeentulotuesta saamillasi rahoilla sen 20% mitä jää puuttumaan asumistuestasi. Eli ET maksa asumisestasi yhtään mitään itse!

alkaa jo riittämään tuo " köyhien" valehtelu ja ainainen kitinä siitä että MAKSAN niin ja niin PALJON siitä tästä ja tuosta vaikka eivät oikeasti Maksa mitään mistään

Etkö osaa lukea? Eihän tuo kirjoittaja saa asumistukea tai toimeentulotukea.

Vierailija
60/74 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkkana oleminen ja osin laittomuuden puolelle lipsuva tukien väärinkäyttö ovat kaksi eri asiaa. Kas kun et ehdottanut että hyvin tuilla pärjää kun käy aina eläkkeenmaksupäivänä lähipankkiautomaatilla jonkun mummon kolkkaamassa.

Ai nytkö on jo laitonta olla köyhä yksinhuoltajakin? Kuvitteletko oikeasti että joku tulee kotiin asti katsomaan kuka missäkin asuu tai mitä tekee? Ei se että hakee ja saa kaikkia mahdollisia tukia ole väärin vaan ihan virallinen järjestelmä. Kyllä ne ihan kelassa päättää kenelle kuuluu mitäkin!

Ärsyttävä ihminen olet !

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi