Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asumistuesta

Vierailija
12.12.2023 |

En itse sitä saa, joten asia ei minua sinänsä kosketa.

Olen aikuisopiskelija ja olen huomannut, että varakkaiden lapset asuvat vanhempiensa ostamassa asunnoissa, yksiöissä jopa kaksioissa ja nostavat asumistukia. Joku on jopa sitten perimässä tämän asunnon myöhemmin. Tokihan lapselleen asunnon saa ostaa. Mutta tässähän yhteiskunta tukee varakkaan asunnon hankkimista.

Ei muuten kiinnostaisi, mutta jos köyhimmistä leikataan, tämäkin olisi huomioitava.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olipa kirjoitusvirheitä. Sori.

T. ap

Vierailija
2/17 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka maksaisi vuokraa vieraalle, perii tämänkin jälkeläinen asunnon.

Asia ei muutu miksikään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Mutta jos omille vanhemmille, täytyisi käsitellä eri tavoin asumistuki. Rinnastettaisiin omaan asuntoon.

Vierailija
4/17 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä olisi kätevä ratkaisu tilanteeseen, se että köyhä mielummin asuisi tässä ja maksaisi saman verran?

Perii se jälkeläinen edelleen sen kämpän, asui siinä itse tai ei.

Vierailija
5/17 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan olisi helppo kiertää. Sepon lapset menee vuokralle Pekan asuntoon ja Pekan lapset vuokralle Sepon asuntoon. Näin se menisi taas pykälien mukaan, mutta kukaan ei säästänyt mitään.

Vierailija
6/17 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, itselleni on isä ostanut kalliin asunnon. Olen tarkoituksella osa-aikatyössä. Tämä on mahdollista, koska saan asumistuen. Ja vuokra on tietty halvempi. Perin tämän asunnon myöhemmin. Ilman tätä tukea ei ois mahiksia näin kivaan kämppään. Tai sit pitäis olla kokopäivätöissä. Tällä hetkellä en halua koska pienet lapset.

Vierailija
7/17 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuon asumistuen saisi poistaa kokonaan kun ei sitä tasapuolisesti kaikille anneta.

Vierailija
8/17 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periminen ei ollut se pointti, vaan se että yhteiskunta kerryttää asumisukien muodossa sun omaa varallisuutta. 

Ja en nyt ihan vastaankaan oo. Kunhan näitä välillä pohdin.

Ap

Vierailija
9/17 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Periminen ei ollut se pointti, vaan se että yhteiskunta kerryttää asumisukien muodossa sun omaa varallisuutta. 

Ap

Kenen varallisuutta? Eikö se ole sama, kuka siinä on vuokralla? Voihan sitä mennä jollekin toiselle vuokralaiseksi, jos niin ahdistaa. Kunnatkin rakentaa vuokrataloja lainarahalla ja aika paljon niidenkin asukkaat saa asumistukea. Eli asumistukea valuu kuntien kassaan.

Vierailija
10/17 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuota mallia muutetaan niin sitten vuokraavat tuttavaperheen kanssa ristiin. Ennemmin opiskelijoille pitäisi palauttaa se opiskelijan asumistuki ja soluasunnot. Töitä voi tehdä jos haluaa omillaan asua tai sitten pappa maksaa...

Vierailija
11/17 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tuota mallia muutetaan niin sitten vuokraavat tuttavaperheen kanssa ristiin. Ennemmin opiskelijoille pitäisi palauttaa se opiskelijan asumistuki ja soluasunnot. Töitä voi tehdä jos haluaa omillaan asua tai sitten pappa maksaa...

Kaikki opiskelijat eivät ole parikymppisiä, suoraan lukiosta korkeakouluun siirtyneitä. Itse olen kolmekymppinen kahden alle kouluikäisen lapsen yh, enkä usko että solussa olisimme lasten kanssa kaikkein halutuimpia seuralaisia. Plus nyt asumme pienellä paikkakunnalla 60km päässä opiskelukaupungistani (opiskelen monimuotona), joten kaksio täällä tulee halvemmaksi kuin muutto opiskelupaikkakunnalle.

Vierailija
12/17 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako joku selventää, miten tulevaisuudessa määräytyy opiskelijan, joka tekee koulun ohella osa-aikatöitä, tuet? Jos työttömältä lähtee suojaosuus niin päteekö sama opiskelijaan, eli ei ole enää kannattavaa käydä töissä senkään vertaa kuin tähän asti?

Vierailija
13/17 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, itselleni on isä ostanut kalliin asunnon. Olen tarkoituksella osa-aikatyössä. Tämä on mahdollista, koska saan asumistuen. Ja vuokra on tietty halvempi. Perin tämän asunnon myöhemmin. Ilman tätä tukea ei ois mahiksia näin kivaan kämppään. Tai sit pitäis olla kokopäivätöissä. Tällä hetkellä en halua koska pienet lapset.

No nythän se loppuu tämäkin hyysääminen kun ei voi saada asumistukea jos vanhemmat omistaa asunnon 

Vierailija
14/17 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntosijoittajalla on kymmenen vuokra-asuntoa, joiden korkeaan vuokraan jokainen vuokralainen saa asumistukea. Iso perintö odottaa sijoittajan jälkeläisiä ja se on pääosin maksettu vuokrilla.

Vierailija
15/17 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaako joku selventää, miten tulevaisuudessa määräytyy opiskelijan, joka tekee koulun ohella osa-aikatöitä, tuet? Jos työttömältä lähtee suojaosuus niin päteekö sama opiskelijaan, eli ei ole enää kannattavaa käydä töissä senkään vertaa kuin tähän asti?

Tietysti se lähtee kaikilta. Olen minäkin työkyvyttömyyseläkkeellä ja lapsen takia saan asumistukea. Suojaosa lähtee minultakin vaikka kuntoutumisen kannalta olisi hyväksi että edes sitä vähää mitä jaksan tehdä töitä tuettaisiin niin kauan, että pystyn tekemään töitä sen verran etten enää asumistukea tarvitse.

Vierailija
16/17 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti se lähtee kaikilta. Olen minäkin työkyvyttömyyseläkkeellä ja lapsen takia saan asumistukea. Suojaosa lähtee minultakin vaikka kuntoutumisen kannalta olisi hyväksi että edes sitä vähää mitä jaksan tehdä töitä tuettaisiin niin kauan, että pystyn tekemään töitä sen verran etten enää asumistukea tarvitse.

Mäkin teen osa-aikatöitä ja kun suojaosuus poistu niin sit ei enää kannata. Näin se hallitus työllistää. Enkä usko että firmoihin kokoaikaistakaan palkataan kun tähänkään mennessä ei ole ollut rahaa. Työt jaetaan vaan sitte muitten kesken vaikka niitä nykyselläänkin on ihan liikaa.

Vierailija
17/17 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Niinhän se kerryttää jokaisen vuokranantajan omaisuutta jolla on asumistukia saava vuokralainen. Tästä vääryydestä on mahdollista päästä eroon vain lopettamalla asumistuki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi