Olen miettinyt nyt liukkailla että pitäisi ottaa turvaranneke käyttöön. Olen 47-vuotias nainen. Yksikin kaatuminen voi olla kohtalokas!
Jos kaatuu jäällä se voi olla menoa, enkä välillä maaseudulla tiedä miten tulee ohikulkijoita vastaan että saisi ajoissa apua. Siksi olen pohtinut turvarannekkeen hankintaa. Vaikka tuleekin vähän vanhusolo, ei se haittaa kun tietää että on turvassa!
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Puhelin?
Jos puhelin lipeää kädestä tai akku loppuu liukkailla, niin se on menoa se! Turvaranneke sentään pysyy ranteessa.
ap
Kotihoidon ranneke ei toimi kun omassa asunnossa, tiedoksi.
Kannattaa kännykkä ottaa mukaan jos sellainen on.
Bussikuskit ei tajua, että matkustajat pitää jättää jalkakäytävälle eikä liukkaalle ajoväylälle.
Siinä ei puhelin auta jos lyö päänsä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhelin?
Jos puhelin lipeää kädestä tai akku loppuu liukkailla, niin se on menoa se! Turvaranneke sentään pysyy ranteessa.
ap
Laita kaulaan roikkumaan
Mulla on nastat kenkien pohjissa. Esim.
https://www.clasohlson.com/fi/Vapaa-aika/Urheilu-&-harjoittelu/Liukuest…
Vierailija kirjoitti:
Bussikuskit ei tajua, että matkustajat pitää jättää jalkakäytävälle eikä liukkaalle ajoväylälle.
Siinä ei puhelin auta jos lyö päänsä
Ei kai sitten rannekekaan.
Paras keino on pitää lihaksensa ja keskivartalon hallinnan kunnossa, niin ei horjahda kumoon samantien.
Vierailija kirjoitti:
Kotihoidon ranneke ei toimi kun omassa asunnossa, tiedoksi.
Kannattaa kännykkä ottaa mukaan jos sellainen on.
Apua, onko sellaisia rannekkeita jotka toimivat kodin ulkopuolella? Puhelin ei ole ratkaisu minun tilanteessani, turvallisuushakuiselle ihmiselle.
ap
Minäkin olin liukkailla, mutta ei käynyt turvaranneke mielessä.
Käy mieluummin jonkun judoseuran kaatumiskurssi, suojaa loppuelämän.
Applen älykello hälyttää itsekin apua esim. kaatumistapauksissa
Älykello. Niissä on joissain ominaisuus, että tunnistaa kaatumisen, ja laittamiesi asetusten mukaan soittaa tai lähettää tekstarin esim. läheiselle tai suoraan hätänumeroon.
Ei kai se mitään haittaa, senkun laitat vain rannekkeen ja tietenki kengät sään mukaan.
nastaremmin kenkiin, maksaa alta kahden kympin, ja kun ottaa isoilla hampailla, pysyy jäälläkin pystyssä, ja kauppaan yms sisälle mennessä remmit on helppo nykäistä pois.
Nyt on kyllä kehnoin provo aikoihin. Ap tarvitsee psykiatrista hoitoa, ei muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhelin?
ap
Iphonessa se on automaattiominaisuus. Ei sen tarvitse kädessä olla ja sinä voit olla tajuton. Iphone hälyyttää apua paikalle. Liukkaus ei millään tavalla enemmän kuluta puhelimen akkua.
Ap, muista AINA MASKI. Ja heijastinvaljaat sillä luultavasti tuuperrut johonkin hankeen jossa monsteritruck ajaa päälle.
Mistähän tällaisen turvarannekkeen saa ja kuka siellä on mahdollisia hälytyksiä päivystämässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhelin?
ap
Olet ehta hysteerikko. Muistathan tarkistaa SEITSEMÄN kertaa kotoa lähtiessä ettei hella ole päällä ja pesukone varmasti sammuksissa!!!!
Puhelin?