Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paniikkihäiriö ja ajokortti/autolla ajaminen

Vierailija
12.12.2023 |

Olin suht uuden tuttavan kyydissä ja hänelle iski ajaessa paniikki moottoritiellä. Oli hyvin vaarallinen tilanne. Kun kysyin miten se nyt noin niin hän sanoi että välillä näitä tulee. Siis välillä paniikissa ajelee, eikö tuo ole vaarallista?? En hänen kyytiinsä enää mene. Jouduin nytkin ratista pitelemään ja itse ajamaan loppumatkan.

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille voi tulla paniikkihäiriö missä vaan ja milloin vaan, myös ap lle

Vierailija
2/73 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää kuulla. Itselleni taas sabotointiin silmät joidenkin rikollispaskiaisten toimesta. Ihmisillä on loppujen lopuksi todella sairas ja kiero mieli kun käyvät "auttelemaan" muita ilman pyyntöjä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävää kuulla. Itselleni taas sabotointiin silmät joidenkin rikollispaskiaisten toimesta. Ihmisillä on loppujen lopuksi todella sairas ja kiero mieli kun käyvät "auttelemaan" muita ilman pyyntöjä. 

Miten tämä liittyy aiheeseen 

Vierailija
4/73 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama on masentuneet, jos on diagnosoitu niin ei auton rattiin, iso riski että tekevät im

Vierailija
5/73 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama on masentuneet, jos on diagnosoitu niin ei auton rattiin, iso riski että tekevät im

Sen voi tehdä ilman ajokorttiakin. Ei sitä autoa kukaan pois ota.

Vierailija
6/73 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mullekin tulee paniikki oireita autolla ajaessa, mutta osaan varautua niihin. En mielellään ota ketään kyytiin. 

Vierailija
7/73 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mullekin tulee paniikki oireita autolla ajaessa, mutta osaan varautua niihin. En mielellään ota ketään kyytiin. 

Miksi koet oikeutena olla riskinä liikenteessä?

Vierailija
8/73 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaita ei saa syrjiä 

Vierailija
9/73 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni on ihan hirveä autonratissa. Kädet tärisee jännityksestä ja tarvitsee aina hetken happea kun pysähdytään. Ajanut autoa kuusi vuotta ja neljä kolaria. En tiedä onko tuo paljon mutta omaan korvaan kuulostaa paljolta. On taustalla kaikennäköistä ja sanoin hänelle että älä hanki korttia ihan itsesi ja muiden vuoksi. Aina on hyvä kun ihminen haluaa yrittää mutta joskus voisi luovuttaa.

Vierailija
10/73 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ajanut autoa, mutta paniikkikohtauksia on ollut. En ymmärrä miten se estäisi autolla ajamisen, kun se ei estä kadulla kävelemistäkään. Onhan sitä paitsi mahdollista pysähtyä hetkeksi, jos on syystä tai toisesta ihan pakko.

Vierailija
11/73 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ajanut autoa, mutta paniikkikohtauksia on ollut. En ymmärrä miten se estäisi autolla ajamisen, kun se ei estä kadulla kävelemistäkään. Onhan sitä paitsi mahdollista pysähtyä hetkeksi, jos on syystä tai toisesta ihan pakko.

Ei aina voi pysähtyä 

Vierailija
12/73 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama vika täällä, autolla ajaminen ruuhkassa ja motarilla kovissa nopeuksissa aiheuttaa yli 20 v ajohistorian jälkeen paniikkikohtauksen. Lääkkeet lääkkeet nykyään mukana... Pakko se on joskus ajaa kuitenkin siellä motarillakin. 

Vierailija
13/73 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olishan noita tehokkaita lääkkeitä paniikkihäiriöön mutta koska niitä ei saa niin näillä mennään, jos tulee sanomista niin sanon vain ettei minulla ole paniikkihäiriötä, tämä menee helposti läpi koska lääkärit muuttaa diagnoosia joka käynnillä koska lääkärit ei kestä toisten lääkärien tekemiä diagnooseja.

Eri

Vierailija
14/73 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olishan noita tehokkaita lääkkeitä paniikkihäiriöön mutta koska niitä ei saa niin näillä mennään, jos tulee sanomista niin sanon vain ettei minulla ole paniikkihäiriötä, tämä menee helposti läpi koska lääkärit muuttaa diagnoosia joka käynnillä koska lääkärit ei kestä toisten lääkärien tekemiä diagnooseja.

Eri

Tiesitkö että on myös mahdollisuus olla ajamatta. Ei pidä syyttää lääkäreitä siitä ettei saa lääkkeitä. Olet kuitenkin itse se joka tietoisesti rattiin menee ja tiedät olevasi vaaraksi. 

Vierailija
15/73 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään jo sähkövatkainta joten en hanki ikinä ajokorttia, koska pelkään myös ihmisiä ja autoja muutenkin. Saanko mitalin?

Harmittaa koska haaveilen syrjässä asumisesta mutta ahdistaa jo auton kyydissä ja kun pitää ajaessa kiinnittää miljoonaan asiaan huomiota. Voisipa ajokokeen suorittaa maaseudulla ja luvata etten kaupungilla ajele ikinä:D

Vierailija
16/73 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki jotka oikeasti tuntevat paniikkia liikenteessä niin älkää pliis menkö bussikuskiksi, koululaisia kuljettamaan, rekkakuskiksi tai edes taksiksi. Auto ei ole lelu ja sillä saa paljon tuhoa aikaan 

Kiitos 

Vierailija
17/73 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkään jo sähkövatkainta joten en hanki ikinä ajokorttia, koska pelkään myös ihmisiä ja autoja muutenkin. Saanko mitalin?

Harmittaa koska haaveilen syrjässä asumisesta mutta ahdistaa jo auton kyydissä ja kun pitää ajaessa kiinnittää miljoonaan asiaan huomiota. Voisipa ajokokeen suorittaa maaseudulla ja luvata etten kaupungilla ajele ikinä:D

Asumme mieheni kanssa Jumalan selän takana. Miehellä on kortti ja minulla ei. Olen opetellut ajamaan autolla ja tänne ei eksy poliisit joten käyn joskus itse autolla kaupassa. En ikinä oppisi liikennesääntöjä, mutta jos on suunnilleen suora matka eikä edes suojateitä missään niin ei korttia tarvitse. Ja kallishan se on kuin mikäkin. 

Vierailija
18/73 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asumme mieheni kanssa Jumalan selän takana. Miehellä on kortti ja minulla ei. Olen opetellut ajamaan autolla ja tänne ei eksy poliisit joten käyn joskus itse autolla kaupassa. En ikinä oppisi liikennesääntöjä, mutta jos on suunnilleen suora matka eikä edes suojateitä missään niin ei korttia tarvitse. Ja kallishan se on kuin mikäkin. 

Maaseudulla usein opitaan ajamaan autolla ja kun menee autokouluun niin on aika simppeliä saada hyväksytty kun on vain se teoriaosuus eikä tarvitse erikseen opetella autolla ajamista. Itsellä oli vaikeuksia oppia auton käyttö mutta teoria jäi hyvin muistiin. Kaverillani tuotti teoria päänvaivaa vaikka autolla osasi ajaa ennestään vaikka unissaan kun auton rattiin meni jo penskasta lähtien 

Vierailija
19/73 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritäpä pysähtyä motarilla kun kohtaus päällänsä

Vierailija
20/73 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

Tiesitkö että on myös mahdollisuus olla ajamatta. Ei pidä syyttää lääkäreitä siitä ettei saa lääkkeitä. Olet kuitenkin itse se joka tietoisesti rattiin menee ja tiedät olevasi vaaraksi. 

Kuvittele tilanne jossa tarvitset silmälaseja ajamiseen mutta sinulta kielletään niiden käyttö etkä saa ajaa, samaan aikaan osa muista samassa tilanteessa saa ja näin ollen saa ajaa, tuntuisi reilulta ja kivalta, eikö.