Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***Heinäkuun helistimet viikonloppupuoli***

05.01.2007 |

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9213297&p=&mpage=4&tmode=…

tuossa linkki edelliseen keskusteluun...

Ensiksi jonttu: Olen todella pahoillani, on se niin väärin että ensin kerkeää iloita alkaneesta raskaudesta, ja sitten se riistetään pois! Voimahaleja sinulle!

Sitten sinulle,(en muista nickkiä)jolla kohonnut riski saada downin lapsi... Nuo testit eivät ole 100%, tulos voi muuttua suuntaan jos toiseen... Mitä olisit mieltä jos teille syntyisi down lapsi?

Itselle ei kummempia kuulu.. kohtu tuntuu selvästi tuolla.kokoluokka appelsiini/greippi. Vajaan viikon päästä np-ultra, ihanaa nähdä pikkuinen, saas nähdä onko yhtä vilkas menijä kuin isosiskonsa.. Meidän tyttö kun katsottiin np-ultralla, niin piti ottaa kaksi ultraa käyttöön että sai kuvattua,kun oli niin kova liikkumaan, ja on edelleenkin aikasta vilkas tapaus!

t.sadetar , eppu 12+1

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonttu: kunpa voisi jotenkin auttaa. Tippa tuli täälläkin silmään, kun luin viestisi. Elämä kuitenkin on tälläistä ja korjaa omansa välillä pois ja meidän on sitä niiin kovin vaikea ymmärtää. Ystävälläni oli ihan samanlainen tapaus, eli vkon 10 ultrassa todettiin että syke ei lyönyt ja viikkoja oli samoin tuo 8+2 sikiöllä.

Aksu20: miten sinulla tuli alunperin kutsu sinne verikoikeisiin, jossa katsottiin se kohonnut riski? Jo ensimmäisen neuvolan yhteydessä? Tsemppiä!

Itse olen aika laiskasti jaksanut myös kirjoitella viimeaikoina, poden vieläkin tätä pahaa oloa, lähinnä aivan kuvottava maku suussa koko aika. Kävin äsken vihdoin ostamassa sitä tuoretta inkivääriä ja tein siitä teetä hunajan kanssa, kuten joku neuvoi. Toivottavasti auttaa..

sushi, rv 11+2

Vierailija
2/31 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Iloksemme on tulossa 4.lapsemme!!! LA 27.7.07

Olo on ollut alusta sti kurjaakin kurjempi :(

Isommat lapset on 8v, 6v ja 1v2kk... isikin löytyy talostamme.

Olen yli kolmikymppinen äiti Pohjois-Suomesta.

Waimo72

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

LToivottavasti ihan turhaan... Mutta keskiviikkona oli jonkin verran mahakipua, mutta oistin sen kiinalaisen ruuan piikkiin. Sitten eilen alkoi tulla tummaa vuotoa, tosin ihan vähän. Tänään toi tumma vuoto jatkui. Mutta päivällä kun kävin vessassa niin tuli ihan kirkkaan punaista verta. Sanoisin ettei kamalia määriä, muutaman " pyyhkimisen" verran. No, nyt ei vuoda verta. Mutta tuli vaan mieleen että onko tuollainen vuotaminen ihan normaalia. Siis, esikoisen kanssa oli joskus tummaa verta liman kanssa, mutta ei ihan kirkkaan punaista.

Etenkin kun on näitä keskenmenoja meidänkin ryhmässä ollut ihan tähän asti, niin en uskalla ollenkaan hengahtää.

tänään olis viikot sit 11+0. voikun voisi ottaa ihan rauhallisesti eikä stressata.

Vierailija
4/31 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamia viikkoja on kulunut kun viimeksi olen kirjoittanut tänne!

Viime tistaina oli NP-ultra.Kaikki oli hyvin ultran ja verikokeen puolesta. Pikkuinen siellä ojenteli käsiä ja jalkoja, nenäkin näkyi. Useat kuvat sain mukaan.

Kerroin sitten eilen äidilleni että odotan vauvaa. Laitoin tekstarin kun en kestänyt kuunnella sitä jeesustelua että neljäs voi herra jestas jne. Tuli vain viesti takaisin että Onnea vaan!! Tylyä!! Siskolleni oli heti soittanut ja jeesustellut ja varmasti lyönyt käsiään yhteen!! Systeri oli puolustanut minua ja miestäni... Itku pääsi kun kuulin! En voi ymmärtää ihmisiä miksi pitää olla noin kylmä ja vieläpä oma äitini. hänen elämäänsä tämä ei muuta millään lailla kun ei ole mitenkään kiinnostunut meidän kolmesta muustakaan lapsesta. En tiedä miten tässä jaksellaan eteenppäin koska niitä jeesustelijoita on vielä aika usea vastassa!! Toisaalta tämä on meidän elämä ja ollaan jo ihan aikuisia tekemään omat päätökset! Anopille en ole kertonut vielä yhtään mitään.

Hyvät viikonloput kaikille!!

Myytiäinen ja pikkuinen 13+3

Vierailija
5/31 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensiksi: jonttu, olen todella pahoillani puolestasi! Maailma tuntuu niin epäreilulta! Voimia sinulle tähän koettelemukseen ja paljon lohdutushaleja, vaikkei mikään lohdutakaan. Tuolla vauvakuume-puolella on ihana Haahut-ryhmä, joilla on takana keskenmeno ja monella useampikin. Siellä on niin ihanaa porukkaa, että suosittelen sinulle sitä vertaistukena. Sieltä on moni saanut ymmärrystä ja lohdutusta!

Ja heti omaa napaa: Me olimme miehen kanssa juhlistamassa yhteistä taivalta Tampereella ja oli oikein mukava reissu. Vähän iloa laimensi huoli, sillä heräsin hotellissa yöllä ja olin aivan varma että raskauteni on mennyt kesken. Tunne oli niin vahva ettei sitä vaan voi selittää. Valvoskelin siinä pari tuntia ja yritin saada unta. Tänään aamulla sitten pari päivää tätä oloa kärvistellessä sanoin miehelle että nyt sairaalaan. Ottivat minut sitten päivystyspotilaana vastaan ja pääsin ultraan. Siellä sikiö kovasti liikuskeli ja lääkäri sanoi että on vilkas ja vahvaliikkeinen sikiö. Arvatkaa kuinka taas helpotti! Lääkäri oli gynen puolen lääkäri eikä synnytyspoliklinikan, jonka kyllä huomasi. Vaikka oli nuori nainen, oli hän kovin töykeä ja kyseli vain milloin on viimeksi otettu sukupuolitautitestit. Lääkäri sanoi, että tämä minun raskauteni vain nyt on tällainen vuotoinen ja että kannattaa varautua siihen, että saattaa vuotaa koko raskauden ajan. Toisaalta helpotti, mutta lääkärin tökeryys teki pahan mielen. Miksei tilanteita katsota kokonaisuutena, sillä omasta mielestäni en mitenkään ylireagoi kuuden viikon vuotamisen, kahden keskenmenon, neljän vuoden yrittämisen ja lapsettomuushoitojen jälkeen?! Hoitaja oli kyllä todella ymmärtäväisen oloinen ja taputteli olkapäähän rohkaisevasti ja hymyili ymmärtäväisesti. Anteeksi tämä tilitys, mutta ottaa aivoon välillä niin tolkuttomasti! Ihan kuin tässä henkinen kantti olisi parhaimmassa vedossa ja jaksaisi olla positiivinen ja huoleton koko ajan!

beebebeebe: Ihan varmasti kaikki on kunnossa vaikka rauhallinen kaveri siellä ultrassa näkyikin! :) Minunkin tekisi mieli hirveästi vauvalle ostella jo kaikkea, mutta pakko malttaa mieli vielä hetken aikaa.

Liipe: Ihanaa ja toisaalta inhottavaa saada kohtalotoveri näihin vuotoihin! Se on henkisesti niin raskasta. Tosi ihanaa kuulla että sinulla ne ovat jo loppuneet. Neljä viikkoakin on pitkä aika! Ihme juttu ettet päässyt mihinkään tutkimuksiin, kyllähän vuodon alkuperä pitäisi selvittää. Mutta toivotaan nyt parasta ja sitä että sinulla ne ovat kokonaan ohitse. Minäkin muuten löysin tuolta reissun päältä hennesistä itselleni mammahousut, siellä oli hieman kattavampi valikoima kuin meilläpäin. Ostin sellaiset kangashousut, enemmän strecthtyyppiset. Farkut eivät oikein tahtoneet istua, mutta nuo tuntuvat oikein hyviltä. Vatsakin tulee enemmän esille ja siitähän ollaan ylpeitä! :)

KolmenEmo: Kiitos sinullekin rohkaisusta! Toivottavasti saat pian helpotusta uniongelmiisi.

vauvakka: Onnea ihanista ultranäkymistä! Ja kiitos sympatiasta minun tapauksessani. Heh, vaaleanpunainen vaippapaketti, ihanaa! Patehan voi olla myös Pirkko, sitähän ei koskaan tiedä :)

millaste: Minäkin söin eilen salmiakkia, ihan uhallakin. Mikään muu vanha herkku ei oikein enää maistukaan, varsinkin sipsin- ja karkinhimot ovat kokonaan jääneet. Eikä tuota salmiakkiakaan niin varsinaisesti tehnyt mieli, kunhan vain maistoin miltä se maistuu ;)

oasis: Olipa inhottava pomo sinulla kun noin sanoi lääkäriajasta. Meillä työpaikalla on taas ihan erilainen tunnelma, pomo on tosi kannustava ja sympaattinen vaikka onkin yli viisikymppinen mies. Viime kesänä kun sain keskenmenon ja jouduin sairaslomalle, sanoin pomolle että hyvä puoli tässä on se, että ei tarvitse sijaista etsiä, niin hän vain totesi, että " höpöhöpö, perhe on kuitenkin tärkein eikä työ" . Nyt vasta luin vuodostasi, voi kuinka ikävää! Tuo kuulostaa kyllä ihan vaarattomalta, tummaa verta, vähän niinkuin " vanhaa" verta. Eikä kirkas verikään vielä vaarallista ole, minullakin on ollut kaikkia mahdollisia variaatioita. Ota ihmeessä yhteyttä lääkäriin mikäli vuodot jatkuvat. Voimia!

annim: Ihania ultrakuulumisia teilläkin! Ja ihanaa että np-mitta oli ihan normaaleissa rajoissa :)

liskolisbet: Voi että minkä työn olette tehneet että olette saaneet np-mitan! Ihan naurattaa tuo teidän " jumppaus" . Näkyikö teillä sukupuolikin jo noin tarkasti?! Vautsivau! Toisaalta näillä viikoillahan niin tytöillä kuin pojilla se sukupuolielin on vain sellainen nyppylä, joka alkaa muovautua. Mutta jospa se jo teillä näkyikin, ihanaa!

Nuksuli: Kiitos sinullekin sympatioista! Nyt taas helpottaa kun tietää kaiken olevan kunnossa. Hyvä että hait sairaslomaa jos siltä tuntuu. Varmasti kaksi pikkuista vie voimat. Tosi mahtavaa että täältä palstalta löytyi muitakin tuplaodottajia, olit saanut monta vastausta aloitukseesi :)

Jennu: Tutulta kuulostaa minttujäätelöhimo! Minä en normaalisti syö jäätelöä ollenkaan enkä kesälläkään syö kuin yhden tai kaksi. Mutta ihan alkuraskaudessa oli pari päivää ihan hirveä minuttujäätelökaipuu, mies meilläkin sitä sitten lähti hakemaan ;)

Carita: Toivottavasti teillä on kaikki hyvin vaikkei sydänääniä vielä kuulunutkaan! Minun th:ni sanoi, ettei edes yritä kuunnella ääniä ennen 12 viikkoa, koska ohjesäännössä lukee että vasta viikosta 12 eteenpäin on ääney havaittavissa. Tämän vuoksi meillä ei niitä edes kuunnella aiemmin. Herättää vaan turhaa huolta. Pidetään peukkuja että äänet sieltä vielä kuuluvat ja pääset ultraan katsomaan pikkuista.

Aksu: Toivotaan että mitään kromosomipoikkeavuuksia ei löydy! Voi kuinka ikäviä tuollaiset kirjeet. Kyllähän monet ovat riskistä huolimatta odottaneet loppuun asti ja terve lapsi on syntynyt. Mutta ultrassa varmasti selviää enemmän. Voimia sinulle huolesi keskellä!

marrasfantti: Onnea ultrakuulumisista! Onneksi puuhailitte miehenne kanssa silloin syksyllä :D Meillä tilanne on taas päinvastainen kuin teillä, kahdestaan kun miehen kanssa elellään ja vielä kaukosuhteessa, niin kammarihaluja kyllä olisi vaikka muille jakaa. Nyt vain meiltä on puuhastelu kielletty näiden vuotojen vuoksi :( Mies on suhtautunut tosi kivasti, vaikka yleensä on kovin viriili tapaus. Osaa hänkin laittaa asiat tärkeysjärjestykseen ja pitää vauvaa nyt ykkössijalla.

waimo72: Tervetuloa helistimiin! Laittaisitko itsestäsi esittelyä tuonne Helistimien esittelypinoon, niin päivitän sinut sitten listalle?

Myytiäinen: Ikävää että äitisi suhtautuminen oli tuollainen! Tuli ihan paha mieli. Siihen on varmasti jokin syvemmällä oleva syy miksi hän noin suhtautui. Oletteko koskaan keskustelleet siitä miksi hän suhtautuu noin perheeseenne? Oletko tehnyt hänen mielestään jotenkin " vääriä" valintoja? Ei sinun tarvitse näitä alkaa purkamaan täällä palstalla ellet halua, nämä vain tulivat mieleeni. Ihmissuhdealan ammattilaisena alkaa vain heti miettimään mitä asioissa on taustalla ja miksi ihmiset toimivat kuten toimivat. Ammattivika, heh ;D

Kiitos kaikille esittelyä laittaneille, meitä onkin listalla jo hyvää vauhtia yli sata. Jee, Suomi nousuun ja väkiluku! :D

Mukavaa viikonloppua ja jaksamista teille heinikset!

DreamOne ja nappula rv 11+2

Vierailija
6/31 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ainakin kahdesti tällä viikolla päässyt hyvään vauhtiin tänne kirjoittamisessa, ja sitten kone on jumittanut. Jospa nyt olis parempi tuuri!

Jonttu,

Suuret osanotot suruusi. Ei voi ihminen ymmärtää, miksi pitää kärsiä niin monta kertaa sama tuska :( toivottavasti syy keskenmenoihinne löydetään ja pääsisit taas tänne puolelle joku päivä, tuloksellisesti.

marrasfantti,

ole onnellinen jos nykyisessä raskaudessasi se paljon kohuttu ihana keskiraskaus on lähestymässä edes jollain tasolla :) täällä sitä vain edelleen oksennetaan ja inistään pahaa oloa 24/7, joskin tuo ensiksi mainittu on vähentynyt todella paljon verraten alkuraskauteen. Kyselit tuosta aiotaanko selvittää sukupuoli. Me emme ainakaan erikseen lähde ultraan sen vuoksi (opiskelijabudjetti..), mutta rakenneultrassa ehkä saatan kysyä. Olisihan siinä tietysti oma jännittävyytensä jos loppuun asti pysyis sukupuoli salaisuutena :)

jennu:

Ole onnellinen, että painonousu on pysynyt noissa mitoissa :) minä olin ensimmäisellä neuvolakerralla lihonut jo 4kg ja meinasin kupsahtaa järkytyksestä maahan. Meillä ei ole puntaria, ja tiesin että vähän on tullut lisää (veikkasin 2kg) mutta tuo neljä oli jo järkytys. Ja viime kerralla neuvolakorttiin merkattiin taas painnonnousu 300g/vko (yht 1 kilo). Huoh! En edes syö huonosti verraten ennen raskautta vallinneeseen suklaalevy/päivä- ilmiöön. :S

Sushi,

paljon jaksamista pahoinvoinnin kanssa! Täällä kohtalotoveri ilmoittautuu :o)

Waimo72,

tervetuloa joukkoon! Rohkeasti vain kirjoittelemaan tänne meidän muiden helistimien kanssa :)

Oasis,

voimia ja pitkähermoisuutta sinne tuon vuodon vuoksi! On kyllä todella inhottavaa ja hermoja rassaavaa varmasti pelätä jatkuvasti.

myytiäinen,

Ompa inhottava tuo äitisi suhtautuminen uuteen raskauteesi. En voi edes kuvitella, kuinka pahalta tuollainen tuntuu! Tuntemattomien/puolituttujenkin kommentit koulujen keskenmenosta ja lapsen saannin järjettömyydestä sattuvat, niin ei voi kuin miettiä miten oman äidin sanomiset loukkaa. Jaksamisia!

DreamOne:

Sinä rauhoittelit mua jossain aikaisemmassa ketjussa, kun olin varma että vauva on jo kuollut ;) olen vähän hermoheikko, syynä varmasti mm. ultrien vähyys. Tässä kaupungissa kun np-ja rakenneultrat ovat haavetta vain, alkuraskauden ultra on ainut joka tarjotaan ilmaiseksi. Eli tällä hetkellä tiedän sen, että vauva elää+sillä on ainakin yksi käsi :) Yksityiselle pitää kai mennä rakenneultraan, vaikka opiskelijabudjetista 70e on hirveä summa. Ja p.s: kun niistä sydänäänistä hermoilin, kuuluvatko nuo.. lääkäri kerkesi laittaa dopplerin mahan päälle, ja vahva jytinä alkoi ;) joten se siitä kuolleesta vauvasta.

Olipa vain tökerö lääkäri sinulla! Viimeisen päälle fiksua lääkärinä nakkoa joitain olettamuksia että tämä nyt vain on näin, ja se siitä. Vaikka olis kuinka kiire lääkärillä, niin empatian osoittaminen olisi ihan jees juttu. Ihme sällejä tuolta terveydenhuollon puolelta löytyykin.

ON:

Eilen oli tosiaan neuvolalääkäri, tuntui kyllä todella epämiellyttävältä se kohdun koon tunnustelu. Sydänäänet pompottelivat hienosti, kerran vauva karkasi dopplerin alta. Saa nähdä millainen sätkyttelijä sieltä tulee, ultrassa oli ihan villinä ja äänistä päätellen kohdussa oli eilenkin kuperekeikkaharjoittelut ;)

Paino on noussut ihan hirveästi, omien laskujen mukaan varmaan 5kg. Tosin raskautta edeltävä mässäily on saattanut kerryttää noista kiloista 2-3kg, en tiedä kun ei ole puntaria. Nyt on kyllä niin askeettinen ruokavalio, että ei kyllä pitäis lihoa kun vertaa aiempaan syömistyyliin.. ärsyttää kuitenkin, kun miettii millaisten läskien kanssa joutuu taistelemaan sitten synnytyksen jälkeen!

Pahoinvointi jatkuu " lievempänä" , eli oksennan noin joka toinen päivä ja olo on etova 24/7. Minä kuikuilisin sitä ihanaa keskiraskautta tällä hetkellä kovasti!

Hyvää viikonloppua kaikille!

-Weatherby 12+6

Vierailija
7/31 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonttu: Otan osaa!! Paljon voimia teille molemmille.

Myytiäinen: Pisti oikein vihaksi tuo äitisi suhtautuminen! Toivottavasti olisi kuitenkin loppujen lopuksi iloinen vauvastasi.

Töissä on ollut aivan järjetön kiire, kun yritämme uudistaa ohjelmistoamme. Lisäksi tuntuu siltä, että radion kuuntelijat ovat oikein kunnolla terästäytyneet näin vuoden alusta, sillä en ole koskaan saanut niin paljon palautetta, kun tämän parin päivän aikana! Ei mitään törkeätä, mutta vähän sinne päin... Vaikea yrittää selittää kuuntelijoille, että me soitetaan musiikkia joka makuun, ei vain yhden tai parin ihmisen makuun... murr... Jotenkin haluaisi miellyttää kaikkia, mutta se on kuitenkin täysin mahdotonta!!!

Piti hammaslääkärikin peruuttaa työkiireiden vuoksi. Jos sinne ehtisi sitten vauvan synnyttyä.

Joku kirjoitti siitä, että oli onni, että olivat miehensä kanssa yrittäneet vauvaa juuri oikeassa kierrossa (anteeksi, jos en ihan tarkkaan muista juttua....). Heh, tuli vähän saman suuntaisia ajatuksia mieleen.

Meinaan meidän kohdalla me ei edes YRITETTY vauvaa, vaan periaatteena oli, että tulee jos on tullakseen.

Esikoista kun oikeasti YRITETTIIN se 1,5v, niin en olisi ikinä uskonut, että tulen luomusti raskaaksi. Viimeksi kun clomit piti ottaa käyttöön.

Ja tämä pikkuinen on kyllä melkein neitseellisesti alkunsa saanut, nimittäin meidän makkarissa on lähinnä nukuttu siitä lähtien, kun minäkin palasin töihin (syyskuu).

Nyt on pakko päästä saunaaaan!!!

Mukavaa viikonloppua kaikille!

heather ja mötkö tänään tasan 14

Vierailija
8/31 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

DreamOne: Luulempa että äitini suhtautuminen juontaa juurensa omaan nuoruuteen. En ole koskaan pystynyt asiasta keskustelemaan enkä taida pystyä. Toinen raskauteni alkoi esikoisen ollessa 5kk ja syntymän jälkeen äitini tuumasi että kyllähän nämä kaksi jo riittää! Kolmannen raskauden alkajaisiksi siis kun kerroin niin jeesustelu alkoi saman tien, että miten ihmeessä sinä jaksat jne. Nyt tämän neljännen raskauden myötä äitini oli ihmetellyt että miten ihmeessä minä jaksan jne, synnytys pelottaa. Ilmeisesti silloin 70 luvulla ei ole ollut hyviä puudutuksia? en tiedä näin olen miettinyt siskoni kanssa.

Äitini on joutunut yksin hoitamaan minut ja siskoni, kun isä on ollu reissuhommissa. Sitäkin hän pelkää että joudun yksin hoitamaan näitä lapsia. Mieheni on suuremmoinen isä ja en pelkää ollenkaan etteikö hän minua auttaisi onhan tämä " meidän projekti" !!!

Äitini ja isäni , siskoni ja hänen miehensä on eronneet ja tietysti pelkää ettei meille kävisi samoin.

Yhteinen aika mieheni kanssa on kortilla muttei meille apua kukaan tarjoa enkä jaksa sitä aina olla kinuamassa ,jos ymmärrät mitä tarkoitan. Eihän se mitenkään tämä arki muutu, meitä vaan on yksi ihminen enemmän.

Sanotaan että lapsien myötä välit vanhempiin tulevat paremmiksi, minulle on käynyt päinvastoin.

Juu tämmöistähän tämä on mutten lannistu. Olen ylpeä tästä raskausestani..

Vierailija
9/31 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on jo paljon parempi olo kuin eilen. Lähisukulaisille (eli lähinnä äidille) oli pakko kertoa, kun oli niin paha olo eilen illalla. Nyt ajattelen vain huomisen juhlia, olin niitä tänään taas jo järjestelemässä. Ja olen välillä unohtanut keskenmenon (jos periaatteessa on edessä vasta maanantaina), mutta kipeät rinnat (raskaushormonia veressä) muistuttavat siitä koko ajan..

Oasis: Tässä raskaudessa minulla ei ollut (eikä ole vieläkään) mitään vuotoja. Ensimmäinen raskaus, joka päättyi sekin siis keskenmenoon, niin keskenmeno alkoi niin, että pyyhkiessä tuli kirkasta verta paperiin. Sitä ei tullut siis muuten housuihin, vain ja ainoastaan pyyhkiessä. Illalla hakeuduin paikalliseen sairaalaan päivystykseen, jossa ultrasivat ja totesivat sikiön kuolleen. Viikkoja piti olla kasassa tuolloin 9+6 mutta sikiö vastasi viikkoja 7+jotain. Toinen keskenmeno (rv8+0) alkoi sitten suoraan vuodolla, ja siitä en hakeutunutkaan heti lääkäriin, koska vuoto oli aika runsasta ja selvisin kotosallakin. Mut nyt tosiaan tässä raskaudessa ei ollut mitään vuotoja, ei mitään mikä ois viitannu sikiön kuolleen..

Joten jos sinulla on mahdollisuus, niin suosittelen että käyt tarkistuttamassa tilanteesi päivystyksessä. Siitä ei kuitenkaan ole mitään haittaa ja saat itsellesi mielenrauhan, jos ja kun kaikki on sikiöllä kuitenkin hyvin.

TOIVON TEILLE KAIKILLE HYVÄÄ ODOTUSAIKAA JA TOIVOTTAVASTI ASUKIT PYSYY MUKANA LOPPUUN ASTI!

Itse elättelen toiveita, että keskenmenojen syy olisi joku sellainen, joka olisi korjattavissa syömällä jotain tabletteja (esim. aspiriini).. =] mutta tuomion kuulee vasta joskus helmikuussa...

jonttu

Vierailija
10/31 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonttu: Kiitos sinulle kauniista sanoistasi ja voimia kovasti surun keskellä. Tiedän miltä sinusta tuntuu. Meille on sanottu, että keskenmenomme (kaksi) ovat huonoa tuuria ja varmasti jollain kerralla vielä onnistuu. Vaikka tuo olisikin totta, se ei paljoa lohduta surun hetkellä. Helpottavaahan se olisi, jos kyseessä olisi vain huonosta tuurista. Toisaalta mikäli jokin vika löytyisi, siihen todennäköisesti olisi olemassa jokin hoito, esim. juuri se aspiriini. Epätietoisuus on kaikista ikävintä. Toivottavasti miehesi tukee sinua ja tukea saat tosiaankin tuolta Haahuista, mikäli et ole jo siihen joukkoon tutustunut.

Weatherby: Ihanaa kun olet päässyt kuuntelemaan jo sydänääniä. Ymmärrän täysin huolesi, kamalaa ettei teille tarjota ultria tuon enempää! Missä ihmeessä oikein asut :D Kyllähän se olisi jo suhteen luomiseksi vauvaan tärkeää nähdä millainen olio siellä vatsassa myllertää. Pääset varmaan ainakin kuuntelemaan sydänääniä aina silloin kuin haluat ja siltä tuntuu. Ja sitten kun liikkeet alkavat tuntumaan, niin pystyy itsekin seuraamaan vauvan vointia. Nyt siellä kuitenkin on kaikki hyvin ja teillä on liikkuvainen pikkuinen masussa :)

heather: Voi kun sinulla on mielenkiintoinen työ! Mukavaa lueskella kun itseäni on aina kiinnostanut lehti- ja radiotyö. Olen freelancerin hommia tehnytkin kymmenisen vuotta eri lehtiin päätyöni ohella. Tulee mieleen, kun tunnen tämän legendaarisen radioäänen Tapani Ripatin ja hän sanoi kerran minulle " Sinulla on aivan radioääni" :D Älä välitä niistä ikävistä palautteista, ei koskaan voi miellyttää kaikkia. Ja radion kuuntelukin on valintakysymys, jokaiselle varmasti löytyy jotakin.

myytiäinen: Kertomasi perusteella tulee mieleen juuri tuo mitä itsekin epäilit, eli äitisi varmaan purkaa jotain ikäviä kokemuksia ja patoutumia omasta äitiydestään nyt sinun kauttasi. Ehkä hänellä on juuri pelko siitä miten sinä jaksat ja pysyykö perheenne koossa. Kyllähän lapsiperheet ovat aika kovilla ja parisuhteelle ei juurikaan jää aikaa. Ehkä äitisi ajattelee että vieraannutte miehenne kanssa toisistanne kun teidän perheenne kasvaa lisää. Toisaalta tuntuisi, että äidilläsi kyse on vain siitä, että hän on huolissaan ja välittää sinusta niin paljon. Mutta ehkä hänellä ei ole taitoa osoittaa sitä muulla tavalla. Hänen tulisi tietenkin kannustaa ja tukea sinua, koska nämä ovat sinun valintojasi. Joskus vain ihmiset ovat niin lukossa ja mitä enemmän aikaa kuluu, sen vaikeampi on muuttaa omaa käyttäytymistään. Jos on ollut välinpitämätön lapsenlapsia kohtaan, on hyvin vaikeaa irroittautua siitä ja alkaakin rakastavaksi isoäidiksi. Ja jotta tämä onnistuisi, tulisi tietenkin tajuta miten on toiminut ja ennenkaikkea mikä siihen on johtanut. Omat solmut pitää ensin aukaista ennenkuin voi alkaa tukemaan muita. Ymmärrän että tilanne on vaikea ja siitä puhuminen äitisi kanssa tuntuu ylitsepääsemättömältä. Joskus on vain annettava periksi ja ajateltava, että se on toisen tappio, ei minun. Onko teillä mitään muuta tukiverkostoa kuin äitisi? Voisitteko saada joskus lastenkaitsimisapua muilta, ystäviltä tai siskoltasi, jotta pääsisitte miehesi kanssa joskus viettämään kahdestaan aikaa? Ja muista, kun potuttaa, niin täällä voi anonyymisti purkaa tuntojaan. Täällä on monta korvaa! :)

Nyt aamupalan kimppuun :)

DreamOne ja nappula rv 11+3

Vierailija
11/31 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenia vaan kaikille Helistimille!

Ainakin olette kovia kirjoittelemaan :) Itse olen (valitettavasti) kausiluontoinen kirjoittelija.Syy löytyy ruudun täältä puolelta touhuamasta... meidän 1v pikku neiti pitää koko perhettä toiminnassa mukana! Juuri äskettäin alkoi asentelemaan isänsä konetta ;)

Perheessämme on kaksi isompaa lasta , tyttö on tokaluokkalainen ja poika eskarissa.

Vuosien varrella olemma eläneen puolisoni kanssa niin lapsettomuuden kuin keskemenon surut sekä lapsen syntymän ilot. Kaksi vanhempaa lasta on tehty hoidoilla ja nämät kaksi nuorempaa (joista toinen vasta tuloillaan) on ihan luomuja... ihania lapsia joita meille ei lapsettomuuslääkärien mukaan pitäisi olla ollenkaan ;)

Ja nyt alkoi aamupalan haluamiset ja nuorimmaisen äänet kaikkosivat aivan liian kauas!!

*Waimo72 & mahhuli 11+2*

Vierailija
12/31 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö heräsi jo 9 tänään, vaikka yleensä vetelee viikonloppuisin sikeitä ainakin 10... Noh, ylös ja aamupuuron keittoon.

Heti aamusta huomasin, että tänään on tosi paha migreenipäivä... Mulla ei koskaan ole migreeniä - paitsi viime raskaudessa! Ja näköjään se alkaa taas...

Pakko mennä sohvalle pötköttämään, kirkas näyttöruutu sattuu!

Kirjoittelen iltapäivällä enemmälti, jos vain kykenen...

heather, neiti-nessukka 1v4kk ja mötkö 14+1

Vierailija
13/31 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka pyhäpäivä onkin niin silti on pitänyt imuroida jo tälle aamua...nimim.miksi meillä onkin koiria, joista lähtee tolkuttomasti karvaa ;/ ...

Täälä on tosiaan kovasti pulistu, valitettavasti myös minä olen aika laiska siinä, mutta yritän nyt kuitenkin välillä tulla esille.. Pyydän anteeksi myös sitä etten osaa huomioida aina kaikkien kirjoituksia erikseen, mutta kyllä minä ne luen, jokaisen!! Tämä minun pulina on vähän tällaista yleisluontoista, ja välillä vähän omaa napaa.

Tervetuloa joukkoon vaimo72, olemme samanikäisiä ja molemmat vielä pohjoisesta suomesta, minä oulun eteläpuolelta. Meillä ei ole vielä lapsia, vain niitä keskenmenoja, mutta nyt olisi toiveissa että tämä pysyisi matkassa loppuun asti.

Olen usein viimeaikoina miettinyt näitä lapsen saamiseen liittyviä asioita. Myös minulla on ystäväpiirissä lapsettomia, joille se on todella kipeä asia, sitten on taas sellaisia joille se käy kuin ajatus, lapsen saaminen. Minä siinä välissä sitten keskenmenojeni kanssa... Välillä elämä on todella epäoikeudenmukainen... Mutta olen yrittänyt ajatella että ehkä kaikelle on syynsä..

Joops, mutta nyt täytyy mennä syömään, yritän jatkaa myöhemmin.

Vauvakka ja pate 13+5

Vierailija
14/31 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on senverran kiire, että lukasin vain pinon läpi ja puran tänne tuntojani..

Olen ollut lomalla muutaman viikon ja tällä viikolla jatkuivat työt, teen töitä pääosin kotoa käsin eli teen samalla töitä, kun hoidan 3 lasta ja kodin, usein sitten illalla vielä ihan oikeasti lähden töihin..

Mies tottui hyvään palveluun loman aikana, nyt olen aivan puhki,, kun ei ukko laita tikkua ristiin kotona, minä teen kaiken, töitä aamusta iltaan, illalla kun tulen kotiin, ei ukko ole edes tiskikonetta saanut päälle ja kämppä on pommin jäljiltä, auta siinä sitten vielä lapset nukkumaan, siivoa koti, valvo yöllä, kun ei saa unta ja aamulla sama rumba alusta.

Lapset on olleet sisällä melkein koko viikon, kun ei olkoilu oikein houkuta ja ovat tosi kiukkuisia. Sitten mies kaipaa sääliä, kun lapset on kuulemma illalla kiukutelleet kovasti, kun on äitiä ikävä (olen iltaisin poissa n. 3h, n, 4 iltaa viikossa, muuten aina lasten kanssa).

En tiedä millä saisin taas rakkaan puolisoni kaaliin, että alkaa taas osallistua kotitöihin (on kyllä ihan tekevä mies, osaa laittaa ruokaakin)ilman että sieltä tulee vaan taas puolustelua.

Tänäänkin olen ollut aamusta yksin lasten kanssa, siivonnut kodin, ruoka on hellalla ja mies kohta palaa harrastuksistaan suoraan ruokapöytään..

Raskaus tekee sen, että pillahtaa heti itkuun, eikä saa asioita puhuttua. Jotenkin sitä odottais, että toinen osallistuis enemmän, kun kuitenkin odotan tässä neljättä lastamme ja neljäs odotus on jo ihan erilaista kuin eka ja toka, tarkoitan siis, että vaivat alkavat aiemmin, kun elimistö on jo niin " venähtänyt" vaikka nuori olenkin.

Anteeksi tämä paasaus, pistää vaan vihaksi!

Kolmen " yksinhuoltaja" ja neljännen kantaja rv 13+4

Vierailija
15/31 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku jo tosiaan tässä ekassa ultrassa (NP) nähnyt lapsen sukupuolen? Itse en ainakaan vielä osannut lainkaan sellaista katsoa. Kyllä kätilö jonkun mustan pisteen kertoi olevan virtsarakko. Luulin ettei sukupuolta vielä tässä vaiheessa näy.

Miten muuten kaikki työssäkäyvät meinaatte pitää tämän kesän kesälomat? Ennen äitiyslomaa vai siirrättekö ne vasta ensi vuodelle? Mulla sellainen tilanne että olen pienessä yrityksessä töissä ja olen ensimmäinen äitiyslomalle jäävä siellä koskaan. Pomolla kyllä on lapsi, mutta hän oli ihna synnytykseen asti töissä, eikä kauaa pois sen jälkeenkään. Eli siellä ei juuri tiedetä mitään käytäntöä tälläiseen asiaan. Vähän olivat sitä mieltä että loma pitäisi pitää ennen äitiyslomalle jäämistä. Toisaalta en välttämättä jaksaisinkaan olla 9 tuntia jalkojen päällä ja olla pirteenä asiakaspalvelussa. Kun selkä vihoittelee jo nyt, saatika kun maha kasvaa. Mutta siksi tietysti on sairasloma mahdollisuus. Olen ollut 10 vuotta tuolla töissä ja vain 2 päivää pois, joten varaa sairaslomallekin pitäisi olla. Kertokaapa miten itse meinaatte tehdä?

Hyvää viikonloppua kaikille heiniskavereille!

viikko 14 lähtee käyntiin..

Vierailija
16/31 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastausta kun kyselyä tullut meidän ultrasta :)

Eli meillä siis katsottiin kätilön kanssa sukupuolta ;) Kysyin kätilöltä, että miltähän asukas mahtaa näyttää tässä vaiheessa niin rupesimme katsomaan (ja vain siksi kun oli aikaa syynätäkkin, oltiin ultrassa ikuisuus, lue edellinen meidän ketju ultrastamme ;) ) Saimme tosi hyvin kuvakulman jälleen jalkoväliin ja saimme viitteen kuka mahdollisesti masussa asustaa, sitä tässe sen enempää kommentoimatta :) Meillä aikoinaan esikosta ja kuopuksestakin katsottu jo np-ultrassa ja rakenteessa myös ja samaa näkynyt rakenteessa kuin np:ssä. Meillä tallessa esikon ja kuopuksen ultrakuvat ja niissä kuvat myöskin sieltä jalkovälistä ja nytkin saatiin 3 eri kappaletta jalkovälikuvia ja niitä verratenkin ehkä tiedämme kuka siellä asustaa, saas nähdä menikö jälleen kätilöllä ja meillä oikein :)

Mutta kätilö ei siihen ottanut linjaa: Kyllä se on tätä sukupuolta vaan kommentoi miten näkyy tytöllä tässä vaiheessa ja miten pojalla ;)

Napanuora ei ollut lainkaan edessä pyörimässä vaan tykkäsi napanuoraansa pitää niskansa takana ja sitä päällä paukutella.

' Mutta edelleen siis 50% tyttö 50% poika, kun voihan turvotuksia olla kummalla vaan jne... Mutta hauska itsestä katsoa onko jälleen nähty oikein ;) Vaikka itsellä odotuksen suhteen vastakkaisen sukupuolen olo masussa, mitä siis veikattu olevan :)

Lisää jutuistahan tarkemmin voi aina lukee tuolta meidän omalta palstalta, msn puolelta ;)

Sinne kaivattaisiinkin säpinää,hop hop sinne turisee joka päivä!!

....turhan hiljaista siellä on ????

Täällä puhutaan " pintapuolisesti" asioista ja siellä voisi puhua vähän syvemmin ja tarkemmin ?

Täällä näitä meidän juttuja lukee " miljoona" muutakin ;)

RV: 13+6, poika -01 ja tyttö -03

Vierailija
17/31 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tässä innostuis hakemaan? Vaatiiko se hirveästi nörtin taitoja :) ?

Vierailija
18/31 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaadi nörtin taitoja, riittää että osaa kirjoittaa..vaikka: Olen vauva palstalta se ja se ja heinäkuussa la jne.. niin saa sit takaisin meilin jossa varmentuu jäsenyytesi jne... :)

Tässä osoite sinne jos laitan vaan oikean :)

http://groups.msn.com/Heinahelistimet

jos ei tuolla onnistu niin laita suoraan modelle viestiä suoraan:

heinahelistimet@groups.msn.fi

kertoa siihen ne asiat ja oman meilinsä, tai sehän näkyy tietysti kun laittaa meiliä ;)

Kaikki vaan mukaan sinne ja yhteisö kunnolla aktiiviseksi, eikä satunnaiseen turinointiin...msn sivulla vähän korvais tätä palstaa jne....

Vierailija
19/31 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun menen tuohon osoitteeseen, siihen tulee suoraan se kirjautumisruutu?

Vierailija
20/31 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvakka07... koetas laittaa meiliä menee siihen toiseen osoitteeseen.. Mulla nyt meinaan muisti pätkii :) ...muistin mukaan oli kyseinen linkki, mut voi käääääks!