Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Annatko hämähäkin olla rauhassa kotona, jos se on tehnyt verkon johonkin nurkkaukseen?

Vierailija
11.12.2023 |

Minä annan sen olla rauhassa.

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin olla jos niitä tulisi. Syystä ne kämppään tulevat, eli löytyy ruokaa ja pitävät näinollen asuntoani puhtaampana. Nykyisessä asunnossa en ole nähnyt yhtäkään hymyä kolmen vuoden aikana, eikä niille kyllä ruokaakaan riittäisi. Edellisessä oli peräti kolme nimettyä kahdeksanjalkaista, jotka pitivät kurissa niin sokeritoukkia kuin syksyistä kuoriaisten hakeutumista asunnon lämpöön. Asuin tuolloin maantasossa omalla minipihalla :)

Vierailija
22/60 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on oma hämähäkkini haarovälissäni. Sen ravinnoksi riittää miehen sperma. Muita hämähäkkejä ei talouteen kaivata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan hämähäkin verkkoja! Vanha sanonta:' jos tapat hämähäkin, isäs tai äitis kuolee', joten olen pyrkinyt tappamaan niitä mahdollisimman paljon... nyt ei enää tarvisi hämähäkkejä tappaa, jos vain olisivat verkkoja kutomatta.

Vierailija
24/60 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan olla, ei se mun elämää häiritse.

Vierailija
25/60 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En anna olla. Imuroin sen seittineen. Kuten muutkin ötökät. 

Jossain muualla kuin asunnossani se saisi kyllä olla ja tehdä tehtävänsä. 

Vierailija
26/60 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen kun minulla alkoi kerran tulla banaanikärpäsiä, aloin tykkäämään hämiksistä. Vaikka en kyllä tiedä saako ne noita banaanikärpäsiä syötyä. Hävitin ärsyttävät banaanikärpäset muulla tavalla. Hämähäkit eivät ole ärsyttäviä.

Vierailija
27/60 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä vien pihalle, mutta talvella annan olla. Meillä on vieraillut myös melko kookas Viherhämähäkki. 

Vierailija
28/60 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri eilen hämähäkki laskeutui kylpyhuoneessa kasvojeni ohi kohteena pesuallas. Laitoin vettä valumaan ikään kuin tiedoksi, mitä odotettavissa on. Hämähäkki pysähtyi hetkeksi ja mietittyään asiaa tarkemmin, kiipesi takaisin yläilmoihin. Siellä se on jossain piilossa odottelemassa. 

Vierailija
29/60 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, ne syö muita ötököitä ja hyönteisiä.

tämä

Vierailija
30/60 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on jo pitkään asunut olohuoneen nurkassa hämähäkki. Ilman muuta annan sen olla ja toivotan sille saalistusonnea.

Vierailija
31/60 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On vastuutonta kasvattaa hyönteispopulaatiota kotonaan. Koska Seuraava Asukas ei saa pesiä pois koloista välttämättä ja on araknofobia, joutuu tilamaan hyönteistorjujan pahimmillaan. Mieti poikasten määrää. Taloyhtiön kellarin hämis sai olla rauhassa, Kalle tai Kirsti.

Hämähäkki ei ole hyönteinen.

Vierailija
32/60 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämähäkit lähtee jos pois siellä ei ole mitään syötävää. Tietenkin annan olla rauhassa tai voin korkeintaan siirtää sen hämähäkin kädessä toiseen paikkaan esim. jos se löytyy suihkunlattialta. Jos lähden kesällä telttailemaan metsään niin sieltä löytyy aina hämähäkki joka haluaa sisälle telttaan. Ihmiset eivät tajua, että hämähäkit on luonnon raidia.

Vierailija
33/60 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti. Mukavia veijareita ovat ja olen saanut vaaksiaishämähäkkikannan asunnossani jopa lisäänthymään perin pienellä vaivannäöllä.

Vierailija
34/60 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muualla saa olla muttei makuuhuoneessa.

Vierailija
35/60 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhassa saa olla.Yleensä ovat hyödyllisiä huonehämiksiä,jotka syö sokeritoukkia,hyttysiä ym.

Kerran myös oli napannut inhan juoksujalkaisen:)

Vierailija
36/60 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä seikkaili pieni musta hämis veskissä. Harvensi sokeritoukkia tehokkaasti. Kun mä rupesin imuroimaan veskissä otti jalat alleen ja kiipesi seinälle. Sieltä katteli mua. No ilmeisesti on muuttanut jonnekin muualle kämpässä kun veskissä ei oo enää näkynyt. Kait se tajusi että voi joutua hirveeseen masiinaan sisälle, jos jää samoille mestoille. 

Vierailija
37/60 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän. Ovat hyödyllisiä.

Loppukesästä heittelen ulos jos on liikaa hämiksiä nurkissa.

Vierailija
38/60 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on useampaa eri lajia. Niitä on kiva seurailla. Vanhat pölyset verkot poistan,muuten saavat elää elämäänsä.

Vierailija
39/60 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En imuroi niitä , heitän ulos jos kesä. Hämähäkin murksaamisesta saa huonoa onnea.

Vierailija
40/60 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saavat olla minulta muuten rauhassa, mutta jos tulevat tietokonepöydälle ni lähtö tulee ja sukkelaan. Kissa ei oo vielä ymmärtäny antaa hämiksien olla. Se nitistää ne jos näkee hämiksien hiippailevan paikasta a paikkaan b.

Ne hämpit ilmeisesti purevat aika kipeästi, koska meidän kissa rääkäisee aina kun se leikkii hämähäkillä. Arvaa vaan oppiiko se siitä mitään 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä