Mikä olisi helppo ja nopea kakku, josta tykkäisi sekä lapset että aikuiset?
Synttärikakku siis. Pitää olla sekä lasten että aikuisten makuun eli ei alkoholia mutta ei ällömakea karkkipläjäys (suklaa on ok tosin). Kermavaahdosta synttärisankari ei tykkää eli perinteinen täytekakku ei nyt ole vaihtoehto.
Kommentit (16)
Mokkapalakakku. Väleihin vanukasta.
Mutakakku on meillä kolmen vakikakun joukossa. Kinuski-kermakakku on ykkönen, mutakakku kakkonen ja juustokakku kolmonen. Lasten mielestä, itse ehkä äänestäisin juustokakun ykköseksi (marjajuustokakku, ja sellainen hyydytettävä, ei paistettu).
Juustokakut ovat helppoja. Sellaiset, joissa vain keksipohja ja hyydyteään jääkaapissa. Maistuu kaikille.
En tekisi lainkaan kakkua, vaan esim. kuppikakkuja. Uppoavat paremmin kuin kakku.
Olin aikeissa ehdottaa keksijuustokakkua, mutta onkohan liian kermainen maku. Siis sellainen juustokakku jossa on oreokeksejä murskattuna mascarponetäytteen seassa.
Nigellan kolmen suklaan browniereseptillä tehty kakku? Ei sitä tarvitse leikata brownieiksi. On parasta mahdollista brownieta.
Itse olen ostanut valmiin pohjan väliin suklaamoussea ja päälle kermavaahtoa, koristeeksi sitten milloin mitäkin. Kaikki ovat tykänneet, olen kostuttanut kakun kaakaolla. Ja kyllä laiska olen niin moussen olen tehnyt pusseista
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ostanut valmiin pohjan väliin suklaamoussea ja päälle kermavaahtoa, koristeeksi sitten milloin mitäkin. Kaikki ovat tykänneet, olen kostuttanut kakun kaakaolla. Ja kyllä laiska olen niin moussen olen tehnyt pusseista
Et kuitenkaan osannut lukea. Ap kertoi, että kermavaahdosta ei tykätä.
Nakukakku eli täytekakku, jossa ei ole kermakuorrutusta.
Mikäli mousse maistuu, laita sitä täytekakkuun. Itse en käytä liivatetta vaan oikeaa suklaataa.
Kinuskikakku.