** ELOKUUN eloisten viikonloppu pe-su **
Linkki torstaihin: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9242685&p=1&tmode=1&smode…
Vilutuksesta. Minua viluttaa silloin tällöin varsinkin iltaisin, mutta esim. öisin voin saada helposti jo hikeäkin pintaan. Selvästi hormonit sekoilee.
Onko tälle päivälle ultrakuulumisia?
Västis rv8
Kommentit (53)
Viesteistä päätellen elokuussa on ruuhkaa synnäreillä, niin paljon täällä on kirjoittajia. Aika ei meinaa mitenkään riittää kaikkien viestien lukemiseen, mutta ehkä pikkuhiljaa. Pikkukakkosta odotellaan ja näillä näkymin la on 15.8, ultraan olen kyllä menossa ja itse asiassa ultra olis jo ollut viime perjantaina, mutta se vaihtuikin umpilisäkkeen tulehdukseen ja leikkaukseen, joten nyt odotellaan lisää. Mutta näkihän tuolla sairaalassakin että elossa sikiö ainakin oli ja oikeassa paikassa, oli vaan niin huono ultralaite. Lisää taas joskus paremmalla ajalla.
niisku 8+5(?)
tulempa mukaan minäkin. :) uusi ja kokematon, kirjotin jo väärälle listalle.. antakaa anteeks, ei anneta sen menoa haitata. mulla ollu 2pv turhuvuotoa, alavatsa kipua vasemmalla puolella ja hartiapistosta.. kävin tänään keskussairaalassa ensiavussa ja epäiltiin, et on kohdun ulkoinen raskaus. ehdin jo itkeä itteni aivan loppuun kunnes gyne tuli viimein hakemaan ja teki tutukimuksen.. (huomenna vasta on eka nla) ... lopputuloksena; kaikki kunnossa, vauva voi hyvin, sydän läpättää ja pää-perämitta oli 23,4mm, vastaa viikkoja 9+0. voiko onnellisempaa tyttöä maa päällään kantaa.. :D jihuu! onnellisin mielin yövuoroon.
terkuin, yopa, rv 9+0
varmistamassa sikiöiden lukumäärän, kun hormonit ovat olleet niin koholla. 1 pikkuinen 11mm vauva siellä köllötti, ja sydän sykki vimmatusti:)
Minuakin viluttaa aina iltaisin, mutta pahoinvointi on kyllä pahempaa kuin palelu.
gekko, muru ja tiitiäinen rv 7+4
Ellottaa...
Keitän juuri pakastemarjoista mehua, ja kyllä tekee pahaa se haju... Vaikka varmasti mehu tulee juotua jossain vaiheessa.
Mulla on ultra vasta tämän kuun lopussa, neuvola viikkoa ennen sitä. Onneksi olen liittynyt työpaikan sairauskassaan niin viisaammat sanoivat että saan sieltä kustannukset takaisin. Vaasassa ei tehdä nevolassa kuin yksi ultra vasta noin viikolla 17.
Mullakin on kylmä välillä, se näköjään kuuluu asiaan.
Nukutteko te hyvin? Mä en saa oikein nukuttua koko yötä, heräilen parin tunnin välein. Väsyttää kyllä kuitenkin niin maan perusteellisesti.
Mä olen ihan hassu tämän raskauden kanssa, täpisen jo tällaisten asioiden kanssa:
1) Olen jo suunnitellut auton vaihtoa, koska näyttää siltä että vaunut ei mahtuisi mun jokseenkin uuteen Poloon (2006 mallia). Täytyy mennä kaverin luokse kokeilemaan vaunuja takaluukkuun, toivon että mahtuvat, ettei tarttisi vaihtaa...
2) Ostin eilen kuminauhaa ja kangaspalan luettuani " Belly Beltistä" , ja ajattelin, että teen itse sellaisen. Onko kokemuksia? Mulla on yhdet farkut tossa jotka myös ajattelin hajoittaa osiin ja tehdä niistä mammahousut. Tuntuu jo ettei viitsisi pitää mitään kovin kiristävää päällä... Osin myös Indiskan alesta pari aluspaitaa kokoa L, ja ajattelin että ne kävisivät sitten kesällä " masutuubeista" . Saa nähdä...
3) Olen jo kertonut melkein kaikille kavereille ja sukulaisille onnestani. En kylläkään ole vielä säikäyttänyt työnantajaa, mutta onneksi pomoni ovat naisia ja ei pitäisi siis olla mitään erikoista vastassa sillä suunnalla.
Anoppi ja käly (eli miehen sisko) parka elää vielä pimennossa, mutta nekin on ajateltu hoitaa tänään. Voi sitä voivotuksen määrää...
4) Meillä täytyy vähän huonejärjestystä muuttaa uuden perhenjäsenen myötä. Isäntä joutuu muuttamaan työhuoneineen alakertaan ja toisesta yläkerran makkarista tehdään siis lastenhuone. En ihmekyllä ole vielä miettinyt sisustusta, mutta sitäkin tekis mieli jo funtsata.
Pitäiskö vähän himmata?
Oletteko te muut yhtä hassuja??? :)
Terkuin Popiina ja TinTin
Varsinkin iltaisin paleltaa, ja on ollu pakko pukea pyjamaa päälle alkuyöksi, mutta eihän sillä koko yötä pysty nukkumaan kun ei ole tottunut.. Ja kun yöllä tuleekin sitten jo aamua kohti kuuma. Että on se jännää aikaa tää odotus.. :)
Ihanat uutiset, gekkokolmonen, onnea vaan siitä! Kateellinen olen kaikille jo pikkuisensa nähneille, kova kiire olis mullakin nähdä, onko masukki ok. Mutta ehkä se riemu on sitten sitäkin suurempi kun oikein odottaa!
Mukavaa perjantaiaamun jatkoa vaan kaikille, täytyypä alkaa keitellä lapsukaisille puurot. Ja mulle kahvia, kun mikään ei vieläkään ällötä...
Heidi_sis ja Nano 6+1
Sorry, unohtui tuosta edellisestä
Täälläkin yksi viluinen. Aamuyöstä tosin voi olla kuumakin. Mutta päivällä ja illalla joutuu usein turvautumaan extravillapaitaan.
Meikäläinen ei kyllä vielä kerro tästä kenellekään. (no, pari kaveria kyllä tietää) Katsotaan nyt ensin tiistain ultra ja vielä np-ultra, sitten varmaan kerrotaan sukulaisille. Kai.. jotenkin on tullut varovaiseksi tän kilpparin vajaatoiminnan takia..
S rv6+4
Aika tuntuu matelevan..
Jäipä eiliseltä tuo kirjoittelu, kun olo oli niin kurja. Nyt tuntuisi olevan parempi päivä jälleen.
Lion76: hcg pitoisuus on huipussaan yleensä tuossa h 10 tietämillä ja sen ajatellaan aiheuttavan tuota pahoinvointia, joten tuon mukaan ehkä pian alkaa helpottaa.
Täplä: Multitabsilla on oma sarjansa raskaanaoleville, josta löytyy juuri noita inkiväärikapseleita, itse olen niitä käyttänyt nyt viikonlopusta lähtien ja tuntuisi olo olevan vähän parempi. Ainakin yön saan nukuttua ilman pahoinvointia.
Västäräkki: ainakin ranteessa on joku oliko neaguan piste 6, josta oli jonkun tutkimuksen mukaan helpotusta pahoinvointiin. En ole kyllä yhtään varma tuon pisteen nimestä, mutta ranteessa oli kämmenen puolella.
Oma napa: Eilen illalla oli meikäläisellä ihana vesiripuli, ilmeisesti pahoinvoinnista johtuen tai ehkä siitä, että alas on mennyt pääasiassa hedelmää, hedelmää, porkkanaa jne. Palelu varsinkin iltaisin on ihan hillitöntä, pitää olla pari fleeceä päällä, villasukat ja paksu peitto ja silti tärisyttää. Eilen ajattelin, että jos ei olisi raskaana vaan kaikki pahoinvointi ja palelu liityisikin johonkin krooniseen sairauteen niin kyllä olisi elämänhalu hukassa, jos tietäisi, että tilanne ei ole mitenkään väliaikainen. Ja kyllä tämä saamattomus ja huono olo saa kyllä helposti mielen apeaksi, no onneksi maanantaina on ultra ja ehkäpä se tuo piristystä mieleen. Toisaalta tämä aamu tuntuu vähän paremmalta pahoinvoinnin suhteen ( koputtaa puuta). Tänään olisi sitten ruoanlaitto edessä, keskimmäinen toivoi eilen, että leipoisin sämpylöitä, joten kai se on kokeiltava miten onnistuu ja ruoaksi ajattelin kokeilla seitistä kalakeittoa, jotenkin tekee mieli sellaista kuivaa vaaleaa kalaa, esim. paistettu kuha ja peruna voisi mennä. Rapuäiti taisi kysyä siitä puurosta ja voista , kyllä se on keittämättä toistaiseksi jäänyt :)
No lastenohjelmat loppuivat, joten aamupalan laittoon lapsille.
wintergirl h 6+4
Olen täällä ensimmäistä kertaa elokuisissa -07, mutta lukenut olen jo ennen plussaamista juttujanne, sillä olin aivan varma, että jotakin on tapahtumassa.
Aivan vasta-alkaja en ole odotuksen kanssa. Tuloksena on ikäväkseni 02/02 vkolla 36+ kuolleena syntynyt enkeli-tyttömme ja ilon pilkkeemme 08/04 poika. Toivottavasti kaikki menee hyvin ja saisimme pikkuisen syliimme elokuun loppupuolella, pessimistisesti viimeistään 10.9.07!
Ihanan aktiivisia olette olleet jo ja kovasti on ollut ultrakuulumisia, joita on mukava lueskella. Onko joukossa vielä yhtään tuplien odottajaa?
(.) ällötystä, etomista, kyökkäilemistä, turvotusta, palelemista...mutta missä on väsymys?
Ilolla olen lukenut, mitä muut uskallatte laittaa suuhunne. Joitakin vinkkejä olenkin saanut. Kummallista, että appelsiineillä olen saanut painoani nousemaan n. 1,5 kg!
Toivottavasti saan liittyä seuraanne, vaikutatte hyviltä tyypeiltä ;-)
Möykky 6+4
ja kyllähän siellä semmonen pieni vesihevosen näköinen tyyppi oli kotona!! =) vahva oli sydämen sykekin, joten nyt uskaltaa jo ainakin uskoa olevansa raskaana! hih. kunpa kaikki jatkuisikin yhtä hienosti.
ja popiina: täällä ainakin ollaan yhtä ' innoissaan' ja aikalailla samoista asioistakin. *naur* mies alkoi heti jo testin jälkeen suunnitella hyvällä ' tekosyyllä' auton vaihtoa, mulla on lastenhuoneen sisustus enää toteutusta vaille valmis, ja onhan noita ihania tarvikkeitakin tullut jo joitain hankittua.. (esim. vauvakirjaa, unisex bodya, yms pientä)
taitaa se olla sallittuakin, kun ensimmäistään odottaa..!? =)
Vieläkö mahtuu keskusteluihin mukaan? Vuosi sitten kirjoittelin kuumeilijoihin, alkuinnon jälkeen kirjoittelu jäi. Ja nyt kun viimeinkin olen onnellisesti raskaana, olen taas alkanut seurata palstojen keskustelua.
Heti alkuun pientä kummastelua oireista¿Joulun aikaan vielä ihmettelin, voinko todella olla raskaana, vaikka kolme positiivista testiä teinkin, kun oireita ei palelua lukuun ottamatta ollut. Nyt voisin mieluusti jo jostain oireesta luopuakin, sillä olo on parin viikon ajan ollut kammottava. Rintoja aristaa niin, ettei vatsallaan voi olla lainkaan. Pahoinvointi on kuitenkin se kaikista pahin, olo on huono 24/7, ainoastaan nukkuessa helpottaa. Onneksi mies kuorii aamuisin mulle sänkyyn appelsiinin, jotta pääsen ylös. Mies on myös luopunut partaveden käytöstä, sillä mä en jostain syytä kestä sitä tuoksua enää lainkaan.
Työpäivän pystyy vielä nippa nappa skarppaamaan, mutta iltaisin ei kykene mihinkään.
Hauska huomata, että ruokavalio noudattelee meillä kaikilla melko samaa linjaa. Mikään lämmin ruoka ei oikein maistu, paitsi keitot. Hedelmät, mehut ja jugurtit onneksi sentään toimivat.
Mitenkäs te olette harrastaneet liikuntaa nyt alkuraskauden aikana?
Itselläni on aiemmin ollut tapana käydä kolmisen kertaa viikossa pilateksessa ja joogassa, mutta en enää ole uskaltanut tehdä vatsalihaksia epämääräisen vatsakivun takia. Ultra mulla on 11.pvä, joten siihen saakka olen ajatellut ottaa liikunnan kanssa iisisti. Jospa siellä sitten selviää, millaista liikuntaa kannattaa välttää/mitä suositellaan.
Oikein mukavaa viikonloppua!
t. Johku ja agentti rv 7+1
minä tein päätöksen noista yhteisöistä,pysyttelen täällä kirjoittelemassa. taisi joku muukin jäädä?!
aikas pikäksi on lista mennyt..... no kiva kun on lueskeltavaa. ;)
täällä voiaan ihan ok. välillä pientä ällötystä ja väsy painaa päivällä. mikä kumma siinä onkaan et illalla kun väsyttää mut sit ei saa unta,ja aluks paleltaa ja yöllä sit hiki et yökkäriäkin joutuu ottamaan pois. ja vessas täytyy käydä usein vaikka en juo illal paljoa nestettä.
onko vaarallista ku näin alussa tulee herpes-rakkuloita muutama tohon nenän alle? mulle tuli tänään ja kävin kyllä katsomassa et voidetta saa käyttää ohjeiden mukaan, mut tietääkö kukaan et tästä herpeksestä ois jotai varaa vauvalle?
en ole suomessa nyt niin neuvvot kalliit ovat!
mukavaa su illan jatkoa!
ankka 8+5