Missä vaiheessa menet lääkäriin? Kun vaiva on jo niin paha että merkittävästi haittaa elämää vai jo ennemmin?
Mulla on ollut olkapää enemmän ja vähemmän kipeä jo vuoden verran. Ei nyt vielä ihan kauhean paljon haittaa, mutta sen verran että varon tiettyjä liikkeitä. Välillä otan särkylääkettä ja silloin. Mietin että pitäisikö mennä lääkäriin asiasta vai onko turhaa kaikken ajan tuhlaamista.
Kommentit (26)
Miksi ihmeessä et menisi? Sitä paitsi jos julkiselle varaat ajan, niin siinähän menee kuukausikaupalla aikaa että pääset sinne. Sitten lääkäri ohjaa fysioterapeutille ja taas pääset odottelemaan. Älä nyt ihmeessä kerro, että pärjäät sen kanssa jotenkuten ja olet jo vuoden vitkutellut. Sitä kiirettömämpänä ne sitä pitää.
Vierailija kirjoitti:
Ja se lääkäri tekee vaivallesi mitä?
Niin no sitähän tässä pohdin että onko käynti kaikkien ajan tuhlaamista.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoittaa burana reseptin ja kaivaa monisteet vuodelta -84 miten olkapäätä tulee jumpata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoittaa burana reseptin ja kaivaa monisteet vuodelta -84 miten olkapäätä tulee jumpata.
Sen jumppaamisen asiantuntija lienee fysioterapeutti.
Sitten kun pelkään että kuolen tai seuraa ehkä amputaatio...
Jalkani loukkasin jokunen viikko sitten, ja mua on peloteltu ja käsketty lääkäriin usealta taholta kun on mustankirjava.
No, päivä kerrallaan, ehkä tämä nyt kuitenkin paranee itsekseen. Pääsen kuitenkin jotenkuten liikkumaan ja selviän arjesta, kuten pääsen keittiöön ja vessaan jne, joten ei kai se niin vakavaa voi olla..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omakannassa lääkärin ekasana, Obeesi eli ylipaino. Omahoidoksi tuli Burana ja sauvakävely. Miten paino liittyy olkapää vaivaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, tämän ohjeen antoi ihan lääkäri.
Viimesitä hengenpihaustani vetäessäni varmmaankin ajattelen, jos ennätän, että ehkä olisi pitänyt mennä sittenkin sinne lääkäriin.
Olen keski-ikäinen nainen ja menen lääkäriin jo ennen kuin vaivaa onkaan.
Mä sinnittelin kipeän olkapään kanssa n. 10 vuotta. Sitten äityi niin pahaksi, että oli pakko mennä lääkäriin. Diagnoosi kiertäjäkalvosinoireyhtymä. Kipulääkitystä ja fyssaria. Ei se kivuton ole vieläkään ja en pysty sillä puolella makaamaan pitkiä aikoja. Parempi silti kuin pahimpaan aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, tämän ohjeen antoi ihan lääkäri.
Mä kävin akilesjänteen takia työterveyslääkärillä ja sain jumppaohjeen, jota tulisi noudattaa vähäntään 3kk. Jänteet on kuulemma hitaita paranemaan.
Mä en mene lääkäriin muuten kuin sitten kun tauti/vaiva voi olla kuolemaksi.
Kyllä minulla on pitkäaikaisiinkin yläraajavaivoihin auttanut fysioterapia. Miksi et menisi?
Menen heti. Tietysti. Ennen kuin pahenee.
Eiköhän siellä ole vain kuluma. Sille ei voi mitään tehdä.
En ole menossa lääkäriin. Tuskin sinne edes pääsisin. Monenlaista vaivaa kyllä on. Yritän köyhänä ja työttömänä aloittaa säästämisen päästäkseni edes joskus yksityiselle hammaslääkärille. Ensi vuoden alusta alkaen aion ostaa vain ruokaa, perushygieniaa, välttämättömät kodintarvikkeet ja muun aivan välttämättömän.
Pääseekö jossakin vielä lääkäriin?
Menin olkapääkivun takia noin viikon kuluttua työterveyteen. Sain särkylääkkeen ajan fysioterapiaan, josta sain jumppaohjeet kotiin. Työpöydän ergonomia tarkastettiin. Olkapää parantui muutamassa viikossa kivuttomaksi.
Kerran vuodessa käyn terveystarkastuksessa. Näin ennaltaehkäisee. Samoin käytän lemmikkini kerran vuodessa perustarkastuksessa. En ymmärrä miksi ihminen lähtee lääkäriin vasta silloin kun sattuu, kun ei todellakaan lemmikeilläkään tehdä niin.