Kerro sinun syntymä kuntasi! Ei väliä missä asut nyt. Mistä tulet alkujasi.
Kommentit (51)
Mikä tarkoitus tällä aloituksella?
Tana Bru, Norja. Olin 2-vuotias kun muutettiin Suomeen. Äiti suomalainen, isä norjalainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se virallinen kotipaikkakunta on todella typerä systeemi, koska eihän se edes välttämättä pidä paikkaansa, kun sellaiseksi merkitään äidin kirjoillaolopaikkakunta lapsen syntymähetkellä.
Itse en ole edes syntynyt Suomessa, mutta passissa lukee Helsinki koska äiti oli siellä silloin kirjoilla.
Onhan se tietenkin noloa olla syntynyt Suomessa, joku Lontoo olisi hienompaa, mutta olisiko Arkangeli tai Petroskoi?
Kuka niin sanoi?
Se nyt vaan on fakta ettei passin kotipaikkakunnalla ole välttämättä mitään tekemistä todellisen koti- tai syntymäpaikkakunnan kanssa. Siksi on outoa että niitä yleensäkään merkitään.
Esimerkiksi itse asuin ensimmäiset vuodet ja lapsuuteni ihan muualla kuin Helsingissä, muutin sinne vasta 8-vuotiaana.
Isoonlusikan pitäjässä.
E- Pohjanmaa.
Kuka tietää mikä.
Toinen vanhempani on irlantilainen ja Irlannin passissani syntymäpaikkakuntani on Dublin, vaikken ole siellä ikinä edes asunut. Suomen passissani ulkomaat.
Ei tarvi olla kovin vanha että on syntynyt esim Kemijärvellä, vasta ysärillä loppunut synnytystoiminta monissa pienissä kunnissa.