Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kerro sinun syntymä kuntasi! Ei väliä missä asut nyt. Mistä tulet alkujasi.

Vierailija
10.12.2023 |

Minä olen Kirkkonummelta.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se virallinen kotipaikkakunta on todella typerä systeemi, koska eihän se edes välttämättä pidä paikkaansa, kun sellaiseksi merkitään äidin kirjoillaolopaikkakunta lapsen syntymähetkellä.

Itse en ole edes syntynyt Suomessa, mutta passissa lukee Helsinki koska äiti oli siellä silloin kirjoilla.

Jos syntymäpaikka olisi todellinen syntymäpaikka, niin kaikilla lappilaisilla se olisi Rovaniemi, ellei sitten olisi sattunut syntymään ambulanssissa tai taksissa jossakin Inarin ja Sodankylän rajoilla. 

Ei tarvi olla kovin vanha että on syntynyt esim Kemijärvellä, vasta ysärillä loppunut synnytystoiminta monissa pienissä kunnissa.

Vierailija
42/51 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kerro I G O R

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Askola 🙈🙊🙉

Vierailija
44/51 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tarkoitus tällä aloituksella?

Vierailija
45/51 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tana Bru, Norja. Olin 2-vuotias kun muutettiin Suomeen. Äiti suomalainen, isä norjalainen.

Vierailija
46/51 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se virallinen kotipaikkakunta on todella typerä systeemi, koska eihän se edes välttämättä pidä paikkaansa, kun sellaiseksi merkitään äidin kirjoillaolopaikkakunta lapsen syntymähetkellä.

Itse en ole edes syntynyt Suomessa, mutta passissa lukee Helsinki koska äiti oli siellä silloin kirjoilla.

Onhan se tietenkin noloa olla syntynyt Suomessa, joku Lontoo olisi hienompaa, mutta olisiko Arkangeli tai Petroskoi?

Kuka niin sanoi?

Se nyt vaan on fakta ettei passin kotipaikkakunnalla ole välttämättä mitään tekemistä todellisen koti- tai syntymäpaikkakunnan kanssa. Siksi on outoa että niitä yleensäkään merkitään.

Esimerkiksi itse asuin ensimmäiset vuodet ja lapsuuteni ihan muualla kuin Helsingissä, muutin sinne vasta 8-vuotiaana.

Vierailija
47/51 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoonlusikan pitäjässä.

E- Pohjanmaa.

Kuka tietää mikä.

Vierailija
48/51 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen vanhempani on irlantilainen ja Irlannin passissani syntymäpaikkakuntani on Dublin, vaikken ole siellä ikinä edes asunut. Suomen passissani ulkomaat.

Vierailija
49/51 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylä.

Vierailija
50/51 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki kantakaupunki