Milloin lähdöstä kannattaa kertoa työpaikalla?
Olen vielä koeajalla eli lähtöni olisi virallisesti koeaikapurku. Olen ollut ko. paikassa tämän syksyn ja työsuhde (sijaisuus) kestäisi toukokuuhun. Aion irtisanoutua joulun jälkeen, ennen töihinpaluuta lomalta.
Kannattaako tästä mainita vielä ennen joulua työkavereille? Se tuntuisi hyvin kiusalliselta.
Kiitos
Kommentit (70)
On jännää miten ennen työpaikan ottamista tuntuu niin helpolta ajatukselta irtisanoutua. Mutta sitten kun olet töissä se tuntuukin tosi vaikealta vaikka aihetta olisi.
Vasta siinä vaiheessa kun työkaverit toivottelevat "huomiseen", jos sittenkään.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos.
Mielessä pyörii ajatus, että olisin hankala kun irtisanoudun loma-aikaan enkä ilmoita etukäteen. Että työnantaja voisi varautua. Puhukaa mulle järkeä ja sanokaa, että se ei ole mun murhe?
Minulla on lähtöön montakin syytä. Mikä olisi neutraaleista neutraalein, jonka voisin keksiä? Oikeita syitä = työolot, työaika, opinnot, työkaverin jatkuva arvostelu
Ap
Kerro nuo todelliset syyt. Hyvällä tsäkällä seuraajallasi on paremmat työolot.
Jos pimo haluaa kuulla tsrkemmin, niin perustele asiat. Sanot, että näin koet ja olet näin päättänyt. Turha jäädä vänkäämään.
Vierailija kirjoitti:
On jännää miten ennen työpaikan ottamista tuntuu niin helpolta ajatukselta irtisanoutua. Mutta sitten kun olet töissä se tuntuukin tosi vaikealta vaikka aihetta olisi.
Tämä on muuten totta
Apua, ap täällä. Nyt iski paniikki, että olenko tyhmä kun lähden. En haluaisi tällä hetkellä mitään niin kovasti, kuin päättää tämän työsuhteen. Mutta minulla on säästössä vain muutama tuhat euroa. Pärjäänkö niillä, kunnes löytyy seuraava työ? Tukia en saa, koska on säästöjä (ja karenssi).
Ap
Vierailija kirjoitti:
Apua, ap täällä. Nyt iski paniikki, että olenko tyhmä kun lähden. En haluaisi tällä hetkellä mitään niin kovasti, kuin päättää tämän työsuhteen. Mutta minulla on säästössä vain muutama tuhat euroa. Pärjäänkö niillä, kunnes löytyy seuraava työ? Tukia en saa, koska on säästöjä (ja karenssi).
Ap
Tonnilla selviää kuukauden eli selviäisit 3kk?
Itse sain jo uuden työpaikan, mutta en kertonut siitä kenellekään töissä. Keskiviikkona sanoin esimiehelle etten tule enää huomenna, koeaikapurku siis. Sanoin vaan ettei työ ollut sitä mitä minulle haastattelussa kerrottiin. Työkavereille sanoin lähtiessäni töistä etten tule enää huomenna. Olipa vapauttavaa! Seuraavana maanantaina aloitin uudessa työssä, joka oli hyvä työpaikka.
Ostat työkavereille herkut ja kerrot heille kasvotusten lähdöstä. Olet sen heille velkaa.
Itsellä oli koe aika 6 kk ja työnantaja ei kertlnut jatkosta mitään. 10 min ennen työajan loppumista kävin sanomassa tuotantopäällikölle näkemiin ja annatko verokortin vai laitatko postiin ja työtodistuksen haluan mukaan nyt kerran työt ei jatku.
Siitä alkoi sitten pomolta höpöttelyt ja selittelyt.
Kiitos kommenteista, olen otettu!
Ap