Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ihmettä? Postimerkki yhteen joulukortti maksoi 1,50e. Aiotteko lähetellä tohon hintaan?

Vierailija
10.12.2023 |

Melko kalliiksi tulee, jos lähettäisi esimerkiksi kymmenen korttia tai enemmän. Eikä ne joulukortitkaan ilmaisia ole mutta, että postimerkkikin noin kallis. Ei ihme, että ihmiset lähetteleekin nykyisin  pääosin vain tekstareita.

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetän kyllä, mutta määrä on pienentynyt, ei niikään hinnan takia. On se minusta aika edullinen hinta siitä, että joku vie puolestani kortin toiselle puolelle Suomea ja kotiovelle saakka.

Vierailija
42/74 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähetän kortin vain kummitädille. Muut saa vastedes tekstiviestin.

Minä en uskalla puhelimella viestitellä, kun joku torvelo vielä soittaa takaisin enkä takuulla vastaisi. Kauhea ahdistus jo ajatuskin... eli kortti on kiva ja antisosiaaliselle turvallinen tapa toivottaa hyvää joulua!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te puhelimella joulua toivottelevat, lähetättekö viestit jouluaattona vai miten? Itse en nimittäin tosiaankaan haluaisi viettää jouluaikaa luurin äärellä peukalot ruvella tekstitellen. Kortit saa postittaa hyvissä ajoin etukäteen ja homma on sillä selvä ja jouluaika siltä osin vapaa.

Vierailija
44/74 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kortti on kiva saada. Tekstari on tylsä.

Ero on kuin oikealla takalla ja sähkötakalla. Eka on aito ja lämmin, toinen kylmä ja mekaaninen.

Toisaalta pahvikortit jää pyörimään laatikoihin, kun ei raskisi heittää roskiinkaan.  Viestit säilyvät vaivatta puhelimessa, ja kulkevat mukana, että voit halutessasi katsoa koska vaan.

Vierailija
45/74 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te puhelimella joulua toivottelevat, lähetättekö viestit jouluaattona vai miten? Itse en nimittäin tosiaankaan haluaisi viettää jouluaikaa luurin äärellä peukalot ruvella tekstitellen. Kortit saa postittaa hyvissä ajoin etukäteen ja homma on sillä selvä ja jouluaika siltä osin vapaa.

Jostakin kivasta kuvasta tehty "kortti" lähetetään useammalle, kuva vaihtelee sukulaisten ja ystävien mukaisesti.  Aatto-iltapäivän aluksi, joulurauhan julistuksen jälkeen nuo lähtee, ja niitä myös tulee.  Se on aivan yhtä kivaa ja aitoa kuin postikortitkin ja tapahtuvat juuri sillä hetkellä, mikä on kiva tunne, että muistetaan toisiamme.

Vierailija
46/74 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en uskalla puhelimella viestitellä, kun joku torvelo vielä soittaa takaisin enkä takuulla vastaisi. Kauhea ahdistus jo ajatuskin... eli kortti on kiva ja antisosiaaliselle turvallinen tapa toivottaa hyvää joulua!

Mulle taas usein kortista innostuneet ovat nimenomaan soittaneet kiitelläkseen 😅 tekstiviesti yleensä kuitataan tekstiviestillä.

Vierailija
47/74 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postimerkkien hinnat nousee tasaisesti kaksi kertaa vuodessa ja joka kerta syynä on vähentyneet postimäärät. Ei kai kukaan postita mitään kun maksaa maltaita ja perillemeno kestää. Nykyään ei yhtään voi laskea että milloin syntymäpäiväkortti on perillä, voi mennä 5 päivää tai enemmän.

Vierailija
48/74 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aattona yleensä laittanut joo. Ei niin montaa viestitettävää ole että raskaaksi kävisi. Vietän myös joulut yksin, joten ei ole puhelinaika keneltäkään toiselta pois.

Vierailija
49/74 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle taas usein kortista innostuneet ovat nimenomaan soittaneet kiitelläkseen 😅 tekstiviesti yleensä kuitataan tekstiviestillä.

Oho... näköjään mikään ei ole aukoton keino välttää kontakteja :D

Vierailija
50/74 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet ihana kummilapsi, kun muistat kummitätiä. Minä en saa kummilapsilta mitään kortteja enkä viestejä jouluna enkä muutenkaan. Turhaan tuli lahjottua noitakin 15 vuotta. En myöskään ostele heille enää mitään enkä muista synttäreitä tms. Ovat aikuisia ja yksipuolinen paapominen ei kuulu tapoihini muutenkaan.

Harmi, etteivät kummilapsesi pidä yhteyttä. Oma kummitätini on ollut elämäni rakkaimpia ja ihanimpia ihmisiä, joten häntä muistan kyllä ihan loppuun asti, maksoi mitä maksoi. Hän on hyvin perinteinen ihminen, kerran elämässäni olen hänelle laittanut tekstiviestin, johon vastaus tuli viikon päästä kirjeenä 😄

Vierailija
51/74 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oo vuosikausiin lähettänyt kortteja, typerää hommaa.

Roskiin menee ne muutamat mitä vielä tulee.

Johan on... Minä en malta vuosienkaan takaisia hienoimpia kortteja heittää pois. Ne ovat yhä tallessa ja niitä on kiva joskus selailla. Jouluna nimenomaan niitä joulukortteja.

Joulun toivotus on aina yhtä arvokas, mutta valitettavasti kauppojen kortit ovat ainakin parina viime vuonna olleet ulkoasultaan aika mitäänsanomattomia, joten on kiva katsella ja palauttaa mieleen kuinka kauniita kortteja onkaan joskus ollut myynnissä.

Vierailija
52/74 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka muuten tietää mitä kautta valitaan kulloistenkin joulumerkkien printti? Minusta ne ovat olleet tosi rumia viime vuodet. Haluaisin joulumerkin, jossa ei olisi tonttuja eikä ihmishahmoja eikä edes punaista väriä. Taitaa olla liikaa toivottu.

Vierailija
53/74 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähetän kyllä, mutta määrä on pienentynyt, ei niikään hinnan takia. On se minusta aika edullinen hinta siitä, että joku vie puolestani kortin toiselle puolelle Suomea ja kotiovelle saakka.

Noin ajateltuna postimerkin hinta on todella mitätön, kiitos.

Ap

Vierailija
54/74 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 korttia lähetän tänä jouluna. Yhden kortin vien suoraan postilaatikkoon kun asuu lähellä. Yhden kaverin kans sovittiin ettei lähetetä joulukorttia. Joidenkin luo menen kahville ja annan joulukortin käteen. Ei ole pakko tehdä sitäkään. Riittää kun jutellaan ja kahvitellaan.

Vierailija
55/74 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetin 4 joulukorttia tällä kertaa. Ne ihmiset ovat melkein kaikki kadonneet, joille olen ennen lähettänyt.

Vierailija
56/74 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vanhoja 1lk ikimerkkejä, jotka olen ostanut tuota paljon halvemmalla. Niillä lähettelen ne muutamat kortit, mitä lähetän.

Vierailija
57/74 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset lähettivät aina niin rumia kortteja, että tuli ihan paha mieli. Sitä en ole jäänyt  kaipaamaan.

Vierailija
58/74 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun lapset oli pieniä, lähetin innoissani aina joulukortteja sukulaisille ja ystäville. Sitten huomasin, että saatiin itse kortteja paljon vähemmän kuin lähetin. 

Heräsin huomaamaan, ettei kukaan tuonut meille joulukukkia eikä mitään pientä muistamista, vaikka niin oli tehty omassa lapsuudessani ja itse olin jatkanut perinnettä ja tykännyt siitä. Tuli todella paha mieli.

Sitten vain lopetin korttien lähettämisen, muistamiset, kaiken. En toivota edes hyvää joulu viestillä, kun sitäkin tein aina itse ensin :D

Joten ei, en lähetä kortin korttia. 

Ymmärrän hyvin tämän kommentin kirjoittajaa. Minäkin olen vähentänyt korteilla muistamista ja muutakin yhteydenpitoa vastavuoroisuuden vähäisyyden takia. Vastavuoroisuus on kaikessa tärkeää. Muuten tulee olo, että se oma muistaminen ei olekaan toisessa päässä tärkeää. Ehkä ei olekaan, joten miksi jatkaa?

Vierailija
59/74 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oo vuosikausiin lähettänyt kortteja, typerää hommaa.

Roskiin menee ne muutamat mitä vielä tulee.

Johan on... Minä en malta vuosienkaan takaisia hienoimpia kortteja heittää pois. Ne ovat yhä tallessa ja niitä on kiva joskus selailla. Jouluna nimenomaan niitä joulukortteja.

Joulun toivotus on aina yhtä arvokas, mutta valitettavasti kauppojen kortit ovat ainakin parina viime vuonna olleet ulkoasultaan aika mitäänsanomattomia, joten on kiva katsella ja palauttaa mieleen kuinka kauniita kortteja onkaan joskus ollut myynnissä.

Huutonetistä voi ostaa hienoja vanhoja ja käyttämättömiäkin joulukortteja. Minä olen ostanut sieltäkin ja lähettänyt niitä. Jotkut olen kehystänyt pieniksi tauluiksi. Mikä siinä on, että nykyään ei osata tehdä yhtä tunnelmallisia kortteja? Sama juttu joulusuklaarasioiden kanssa: nekin ovat niin arkisia verrattuna entisaikojen näyttäviin rasioihin.

Vierailija
60/74 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Posti lakossa heti viimeisen halvemman lähetyspäivän jälkeen 13.12. -> 14.12. Sinne jäävät kortit seisomaan ja jaetaan joulun jälkeen.