Jopa 1370 €/kk pois Krista Kiuru löi tiskiin hallituksen vaietut luvut
Kiurun johtama valiokunta sai pyynnöstä sosiaali- ja terveysministeriöltä selvityksen, jossa katsottiin ehdotettujen muutosten maksimivaikutuksia yksilökohtaisesti, vaikka mietintöön jäivät vain keskimääräiset vaikutukset
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/jopa-1370-kk-pois-krista-kiuru-loi-tis…
Kommentit (173)
Vierailija kirjoitti:
Suurimmat pummit saakin kärsiä
No kun pummit ei ikinä joudu kärsimään, vaan tavalliset vähävaraiset ihmiset. On kauheaa, että Suomessa ei kohta ole perusturvaa. Jos menettää työpaikkansa tai työkykynsä, vajoaa yhteiskunnan pohjamutiin eikä kukaan auta, vaan systeemi syyllistää.
Vierailija kirjoitti:
Työttömiltä voi ottaakin mutta on väärin että potkitaan päähän pienipalkkaisia jotka huolimatta pienestä palkasta maksavat omaa asuntoa.
Arabiemiraateissa valtio antaa häälahjaksi asunnon paikallisille kun menevät naimisiin. Suomeen sama niin saadaan syntyvyys kasvuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämä on syytä opetella maksamaan ihan itse
Ethän sinäkään maksa mitään itse. Kaikki sinulle tuleva raha tulee joltain toiselta, joten lopeta uikutus, aikataulujen ja työn orja.
Toiset tekee töitä sen rahan eteen ja toinen saa sen loisimalla,on siinä vissiin ero.
Vierailija kirjoitti:
Ihanko oikeasti ihmisille on maksettu noin paljon ylimääräistä? Koska oikeastihan kukaan ei Suomessa jää tyhjän päälle. Tuon pitää olla siis ilmaista rahaa.
Miten niin ei jää tyhjän päälle??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ethän sinäkään maksa mitään itse. Kaikki sinulle tuleva raha tulee joltain toiselta, joten lopeta uikutus, aikataulujen ja työn orja.
Niin mutta minä teenkin jotain vastineeksi tuolle rahalle.
Vierailija kirjoitti:
Meille on jäänyt lapsen kanssa tähän asti 860 e vuokran jälkeen,,se sisältää lapsilisän ja elatustuen isältä. Siitä maksan kaikki laskut,vaatteet,bussiliput ja ruuan. Nyt pitäisi hankkia sukset ja luistimet 11 v pojalle, ei ole varaa. Poika syö paljon ja vaikka rajoitan omaa syömistä se ei silti aina riitä. Leikkausten jälkeen meille jää 550 e jolla pitäisi maksaa kaikki laskut,puhelin,osamaksulla ostetut vaatteet,netti,bussilippu. Jää n 400 e ruokaan meille kahdelle, vaatteisiin tai muuhun ei jää enää rahaa...poika kasvaa älytöntä vauhtia:/
Jäänyt tuista vai palkoista?
Kun maksan palkastani asumiskustannukset, jää ihan sama.
Vierailija kirjoitti:
Ennen näitä asumistuen leikkauksia en ole edes tiennyt, että pariskunnat ovat voineet saada omistusasuntoonsa asumistukea 1377 euroa kuukaudessa! Ilmankos Suomessa on maailman kirein verotus, kun tuollaisia ollaan maksettu ihmisille. Hyvä kun niitä vihdoin leikataan!!!
Ei "normaali" pariskunta ole koskaan saanut noin suuria summia asumistukea mihinkään. Täällä Keski-Suomessa "normaali" pariskunta on voinut saada asumistukea korkeintaan 470 - 480 euroa kuukaudessa, oli asumismuoto mikä tahansa. Eteläsuomessa luku on jonkin verran isompi koska siellä asuminen on yleisesti ottaen kalliimpaa.
Miksi maksetaan 1300 e/kk omistusasunnossa asuville kahdelle huoltajalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meille on jäänyt lapsen kanssa tähän asti 860 e vuokran jälkeen,,se sisältää lapsilisän ja elatustuen isältä. Siitä maksan kaikki laskut,vaatteet,bussiliput ja ruuan. Nyt pitäisi hankkia sukset ja luistimet 11 v pojalle, ei ole varaa. Poika syö paljon ja vaikka rajoitan omaa syömistä se ei silti aina riitä. Leikkausten jälkeen meille jää 550 e jolla pitäisi maksaa kaikki laskut,puhelin,osamaksulla ostetut vaatteet,netti,bussilippu. Jää n 400 e ruokaan meille kahdelle, vaatteisiin tai muuhun ei jää enää rahaa...poika kasvaa älytöntä vauhtia:/
no luuletko, että työssäkäyvällä jää yhtään tuon enempää vuokran jälkeen rahaa kulutukseen.
Kun olin lastenhotajana meille jäi vuokran jälkeen 300e kk enemmän. Palkka oli nettona 1900 ekk,lapsilisä 160 e kk elatustuki 260 e kk eli 2220 e kk josta vuokra on 900 e kk...tultiin hyvin toimeen. Jääkö sinulle lapsen kanssa 500 e kk vuokran jälkeen josta maksat vielä kaikki laskut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mutta minä teenkin jotain vastineeksi tuolle rahalle.
Aggressiostasi päätellen työ ottaa sinua valtavasti päähän :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruokaa varastetaan yhä enemmän ja muu rikollisuus kasvaa. Tämäkö on ihannesuomi!!
rikollisuus kasvaa, kun ei ole toimeentulotukea. Se jää.
Jos on voimia ryhtyä rikolliseksi, niin on voimia ryhtyä tekemään töitäkin. Niitä on tarjolla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäänyt tuista vai palkoista?
Kun maksan palkastani asumiskustannukset, jää ihan sama.
Tuista. Onpa sinulla kallis vuokra jos jää vain 500 e lapsen kanssa siitä vielä laskut jne :/ on varmaan tiukkaa selvitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toiset tekee töitä sen rahan eteen ja toinen saa sen loisimalla,on siinä vissiin ero.
Niinhän sinäkin loisit täällä koko ajan. Kerrot vain pomollesi ettet halua enää palkkaa. Simple as that.
Kurapakaroilta ei viedä pois mitään, niitä haalitaan lisää elätettäviksi.
Nämä eduskunnan "herrat" ja muut suuryrittäjät saa vapaasti vetää täyden hyödyn yhteiskunnan varoista.
Todellisia loisia on Kokoomuslaiset.
Vierailija kirjoitti:
Nyt vaan miettimään lisäansioita. Ensi kesänä (tai nyt jo) poika voi jo kerätä pulloja, ulkoiluttaa koiria, jakaa mainoksia tutulla alueella jne. Mitä kaikkea sinä voitkaan tehdä? Hoitaa lapsia iltaisin, auttaa vanhuksia, leipoa ja järjestää arpajaisia, mennä tuuraajaksi hyllyttämään, avuksi ulkoiluttamaan jne. Hanki lisätuloja.
Minun mielestä jos tienaa 2000 euroa niin ei pidä maksaa asumistukea ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Menlää loispskaiset töihin ja lopettakaa valittaminen. Työttömyysmenot ovat 5 miljardia vuodessa ja työttömiä on 200 000. Se tarkoittaa että jokainen työtön nauttii 25 000 euron korvauksesta vuodessa vaikka ei tekisi mitään. Siinä on kyllä vara leikata ja paljon koska aika moni ei saa edes palkkaa noin paljon.
Sossujen rakentama loisimisyhteiskuntaa ei voida enää yllä pitää vaan työtä vieroksuvia pitää alkaa patistella töihin vähän tehokkaammin. Muuten nämä laiskuriprkleet eivät lähde etsimään töitä.
Parasta olisi kun kaikki tuet poistettaiin kertaheitolla niin työtä tekevien työttömyysvakuutusmaksu voitaisiin poistaa ja palkasta käteen jäävä osuus nousisi monella sadoilla euroilla kuukaudessa.
Siinä tuli taas tyÄmiehen avopieru. Työttömiä on Suomessa noin puoli miljoonaa. On hienoa, että sinultakin lähtee tulevaisuudessa työpaikka alta. Miten meinasit juhlistaa sitä? Juotko pullollisen kossua kuten aina perjantaina ja lauantaina?
Vierailija kirjoitti:
Monesti näistä maksimi summista puuttuvat kaiken näköiset leikkurit, omavastuut ja vähennykset. Yritetään aiheuttaa eripuraa kansan keskuuteen. Ensijaisesti pitäisi ajatella oma kansa ensin, mutta syystä tai toisesta päättäjät ei ilmeisesti näin ajattele.
Suomi voisi olla ylpeyden ja ihailun aihe osaamisellaan, mutta Orpon hallitus haluaa tehdä Suomesta banaanivaltion.
Et töihin ole harkinnut mennä?