Jos vuokra-asunnossa on kylpyhuoneessa lattialämmitys niin onko sitä pakko käyttää esim kosteuden vuoksi vai voiko vaan kokonaan olla käyttä
Kommentit (47)
Täytyy pitää päällä jottei tule kosteusaurioita.
Jos se on kylppärin ainoa lämmitysmuoto niin silloin se on pakollista pitää päällä
Jos et pidä, niin silloin pitää kuivata sekä lastalla, että pyyhkeillä. Ja tuulettaa hyvin.
Tämän vuoksi pelkkä ajatus asunnon vuokraamisesta jollekin tunarille on aika ahdistava. Vuokralainen saattaa tuhota asunnon alta aikayksikön.
Muistakaa näissä sähköllä toimivissa lattialämmityksissä se, että sen jatkuva päälle ja pois paneminen kuluttaa huomattavasti enemmän sähköä, kuin jatkuva päällä pitäminen. Lattialämmitys toimii siten, että siinä lämpö varautuu lattiamateriaaliin, ja jos sen päästää suihkujen välissä kylmäksi ja sitten laittaa aina suihkun jälkeen päälle "vain vähäksi aikaa" sähköä säästääkseen, niin tosiasiassa sähkön kulutus on moninkertainen kun sitä kylmentynyttä massaa hehkutetaan uudelleen lämpimäksi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä et käyttäisi?
Se maksaa.
Meillä on vain mukaavuuslattilämmitys, patterit suihkuhuoneessa ja saunassa. Pidän silti kyllä pienellä koko ajan päällä. Asunto tosin on oma..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se maksaa.
No mitä luulet kylppäriremontin maksavan vuokranantajalle?
Jotkut ihmiset ansaitsisivat asua pahvilaatikossa.
Vierailija kirjoitti:
Kun käytin lattia lämmitystä minun 3kk sähkölasku oli 300€, ilman sitä vain 50€/3kk, että mieti sitä jos jotkut ei halua sitä käyttää...
Minäkään en ole 10 vuoteen käyttänyt, koska on rättipatteri ja pidän oven auki suihkun jälkeen että tuulettuu. Kaikki on kunnossa sanoi tarkastaja kun kävi tutkimassa
Ohjeistuksen mukaan on pidettävä koko ajan päällä. Kunhan ihan kohtuulämmön pitää päällä, se riittää.
Täytyy pitää päällä edes pienellä ettei hajoa.
Mikäli käytät lattialämmitintä niin homekasvusto alkaa syntyä ja hirveä haju. Käytä vähän aikaa lämmitintä kun suihkussa olet käynyt tai pesukone ollut päällä. Voit pitää kylppärin oven auki niin ilma vaihtuu. Näin teen kotona eikä ummehtunut haju kylppärissä. Mikäli kylppärissä ikkuna niin kannattaa vähän aikaa pitää sitä auki näin kylmällä ilmalla. Muut vuoden ajat ajat sitten erikseen mitä tuulettamiseen tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun käytin lattia lämmitystä minun 3kk sähkölasku oli 300€, ilman sitä vain 50€/3kk, että mieti sitä jos jotkut ei halua sitä käyttää...
Onnistuuhan se niinkin, että vuokranantaja ottaa sähkösopimuksen omiin nimiinsä mutta summa peritään vuokraan leivottuna. Vuokran korotustarpeen arviot 6kk välein, jos näyttää siltä että sähköä käytetään runsain mitoin johonkin muuhun kuin lattialämmitykseen. Ei kai mikään estä vuokranantajaa modaamaan lämmitystä niin, ettei vuokralainen pääse sitä itse edes säätämään.
Vuokralaisia pitää vain osata käsitellä oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvaapas, paljonko maksaa kylppärin homevaurioremontti. Jos olet vuokralainen ja aiheuttanut homevaurion, vuokranantaja on oikeutettu perimään remonttikulut sinulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko päällä talvella ja kesällä pois? Lämmityskulut kun yleensä lisääntyvät talviaikaan muutenkin.
En käytä, meille se tuli viime vuonna rempan yhteydessä, talo rakennettu -93 ja ei ole tullut kosteusvaurioita aiemmin. Sähkö niin arvokasta en raaski käyttää, toi haukkaa virtaa aikalailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pitäisi noin paljoa kyllä olla ellei sitä ole asennettu jotenkin väärin.
En ole ikinä käyttänyt, kun sähkö on niin kallista, ei ole ollut mitään ongelmaa.