Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epäpuhdas iho

Vierailija
09.12.2023 |

Mitä ihmettä tehdä finniselle iholle? Ongelmana on pienet finnit, niistä ei tule mitään erityisen suuria tai punaisia eikä niitä saa edes kovin helposti puristettua. Mutta pikku näppyjä on paljon poskien ja otsan alueella. Olen koittanut kosteuttaa eri voitella reilusti, käyttänyt kasvovettä, hellävaraisia sekä rajumpia puhdistusaineita, mutta mikään ei tunnu tepsivän. Pahimmillaan oli silloin, kun pesin geelillä, laitoin jotain herkän ihon kasvovettä ja normaalin ihon voidetta. Nyt olen käyttänyt pelkkää puhdistusmaitoa ja kasvovoidetta laittanut ainoastaan silloin, kun ihoa kiristää eli muutaman kerran viikossa. Aluksi iho tuntui rauhoittuvan, mutta nyt taas on ihan röpelöinen näpyistä. Ikää reilut 30 vuotta ja nämä poskien näpyt on aika tuore ongelma (viimeisen vuoden kai), vaikka iho on kyllä aina ollut taipuvainen puskemaan finnejä ja rasvaa. Mitä ihmettä teen iholleni?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko mustapäitä, onko iho rasvainen, onko ollenkaan punoittavia finnejä? Voisiko sinulla olla aknen sijaan luufinnejä (miliumeja), jotka eivät siis nimestään huolimatta liity akneen eivätkä finneihin vaan ennemminkin ihon kuivumiseen? Niitä hoidetaan eri tavalla kuin aknea.

Luufinnejä mulla on ollut aina muutamia silmien ympärillä, mutta poskissa ei ole niitä. Iho on rasvainen ja mustapäitäkin on.

Siinä tapauksessa kyse on aika varmasti aknesta.

Vierailija
22/26 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne lääkkeet välttämättä auta. Itsellä oli differin ja Roaccutan ja tuloksena vain kuiva korppu iho mistä ei mitkään näppylät hävinneet. Enemmin veisin lapsen ihonpuhdistukseen säännöllisesti kuin määrättäisiin kovat lääkkeet. Muistan että.iho oli kuin kraateria täys kun puristelin itse näppylöitä pois. Kosmetologi saiisi ne pois paremmin. Teepuusaippuasta on lukenut että saattaisi myös auttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihotautilääkäriin aika!!!!!! 

Vierailija
24/26 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen itse akneen mieluummin lääkkeitä kuin kosmetiikkaa. Ensisijaisesti lääkkeinä käytetään A-vitamiinijohdannaisia eli retinoideja sisältäviä lääkevoiteita (esim. Differin, Avitcid). Retinoideja käytetään myös kosmetiikassa, mutta ero on siinä, että lääkkeet ovat tutkitusti tehokkaita ja niistä tietää, että niissä on vaikuttavaa ainetta riittävä määrä eikä vain homeopaattista pitoisuutta ainesosaluettelon koristeena. Lääkkeet ovat myös melko halpoja.

Vierailija
25/26 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne lääkkeet välttämättä auta. Itsellä oli differin ja Roaccutan ja tuloksena vain kuiva korppu iho mistä ei mitkään näppylät hävinneet. Enemmin veisin lapsen ihonpuhdistukseen säännöllisesti kuin määrättäisiin kovat lääkkeet. Muistan että.iho oli kuin kraateria täys kun puristelin itse näppylöitä pois. Kosmetologi saiisi ne pois paremmin. Teepuusaippuasta on lukenut että saattaisi myös auttaa.

Eikös nyt ollut kyse aikuisesta?

Vierailija
26/26 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko mustapäitä, onko iho rasvainen, onko ollenkaan punoittavia finnejä? Voisiko sinulla olla aknen sijaan luufinnejä (miliumeja), jotka eivät siis nimestään huolimatta liity akneen eivätkä finneihin vaan ennemminkin ihon kuivumiseen? Niitä hoidetaan eri tavalla kuin aknea.

Luufinnejä mulla on ollut aina muutamia silmien ympärillä, mutta poskissa ei ole niitä. Iho on rasvainen ja mustapäitäkin on.

Siinä tapauksessa kyse on aika varmasti aknesta.

Myös rasvainen iho voi olla pintakuiva (ja siksi tuottaakin ylenpalttisesti rasvaa). Menisin kosmetologille ja ottaisin siellä esim. Timanttihionnan, jolla saadaan ihon pintaan kilpistyneet kuolleet ihosolut pois ja voiteet sen jälkeen imeytymään ihoon. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän