Joululaatikoiden tekeminen
Olin pudota penkiltä, kun luin yhden julkkiksen ideoita valmiiden joululaatikoiden tuunaamisesta oman näköiseksi. Miksi ei niitä laatikoita voi tehdä ihan itse? En koe hirveän vaikeaksi juuresten keittelyä, soseuttamista jne.
Oonko mä jotenkin vanhanaikainen, kun teen laatikot itse? Olen tehnyt siitä asti, kun vietin ekat joulut poissa vanhempieni luota. Nykyään vietetään joulut nyyttärimeiningillä eli jokainen tuo osan yhteiseen pöytään ja kaikki pääsee vähemmällä vaivalla.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä teurastan itse takapihalla kasvatetun joulupossun ja kasvatan riisit kasvihuoneessani. Lsnttuja ja porkkanoita on maakellari täynnä. Nih!
Punaviiniä varten rypäleet ovat kypsyneet sitten omalla viinitilalla ja koko perhe kävi ne polkemassa aikoja sitten.. Kypsyi viinikellarissammme sitten 150 v vanhoissa tammitynnyreissä ennen pullotusta.
Taidatkin olla melkoinen joulukonkari kun on ollut 150 vuotta aikaa kypsytellä viiniäkin...?
Teen itse laatikot sekä piparitaikinan
💋
Mun mielestä ne valmiit laatikot on oikein hyviä. Meillä syödään ainoastaan porkkanalaatikkoa ja se ostetaan valmiina. Muut ruoat tehdään pitkälti itse.
Eniten mua kummastuttaa joidenkin ihmisten ajatus siitä, että valmista ostetaan, koska itse ei osata. Harvalla se on osaamisesta kiinni, vaan enemmän ajasta. Onhan täälläkin noita keitä, soseita ja vaan kans tuntia uunissa! -kommentteja. Se on oikeasti perheelliselle ihmiselle tämän arkipyörityksen päälle tosi paljon lisätyötä.
Yksinasuvia oli vuoden 2022 lopussa 1,3 miljoonaa, joista 45 % oli 60 vuotta täyttäneitä. Yksinasuvien määrä kasvoi edellisvuodesta noin 24 000 henkilöllä, joista lähes 11 000 oli 60 vuotta täyttäneitä. Kaikkiaan asuntokuntia oli vuoden 2022 lopussa 2,82 miljoonaa.
Tilastokeskus