Maailman pahuus tuntuu musertavalta. Auttaako tähän mikään, rukoilu tuntuu epätoivoiselta.
Kommentit (125)
Rukoilu ja positiivinen energia auttaa nimenomaan eetterissä ja kollektiivissa. Hyvät ajatukset. Ettei lisää ja luo epätoivoa enempää kuin sitä jo on jossain. Eli positiivisen luominen ja toivon ylläpito. Valo. Hyvyys. Hyvien sanojen sanominen. Runsautta riittäisi kaikille ja lämpöä. Myös päivittäiset päätökset joita teemme, mihin suuntaan se vaikuttaa muihin. Miten voimme siirtää myös kodit ja fyysistä hyvinvointia muille. Usein se vaatii rahan että joku voi ostaa avun.
Vierailija kirjoitti:
Rukoilu ei tietenkään auta. Pitää perustaa järjestöjä, julkaista mielipiteitään, kirjoittaa kansanedustajille jne.
Ei auta. Pitää elää hyvin, muuta ei voi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Rukoilu ja positiivinen energia auttaa nimenomaan eetterissä ja kollektiivissa. Hyvät ajatukset. Ettei lisää ja luo epätoivoa enempää kuin sitä jo on jossain. Eli positiivisen luominen ja toivon ylläpito. Valo. Hyvyys. Hyvien sanojen sanominen. Runsautta riittäisi kaikille ja lämpöä. Myös päivittäiset päätökset joita teemme, mihin suuntaan se vaikuttaa muihin. Miten voimme siirtää myös kodit ja fyysistä hyvinvointia muille. Usein se vaatii rahan että joku voi ostaa avun.
Eetterissä vai etyyleissä?
Vierailija kirjoitti:
Unohda rukoileminen ja ala ajaa röyhkeästi omaa etuasi.
Maailmassa pärjää vain huijaamalla, häikäilemättömyydellä ja kovilla kyynärpäillä.
Ihminen on osa luontoa ja luonto toimii niin, että heikot sortuvat ja vain vahvat selviytyvät.
Röyhkeys ja itsekkyys ei ole vahvuutta.
Juu. Onhan noita uutisia tullut luettua. Kunpa saisi tehtyä täällä edes parempaa maailmaa, ajattelulla tai tekemisellä.
Lopeta rukoilu. Se ei koskaan auta päinvastoin saa tuntemaan entistä enemmän epätoivoa kun mikään ei rukoilemisesta huolimatta parane.
Ala päivä päivältä keskittymään mukaviin asioihin etkä jää miettimään näkemääsi tai lukemaasi pahaa vaan alat vain tekemään jotain kivaa tai hyödyllistä mene kävelylle, lleivo, tapaa positiivisia ihmisiä, ue kivoja kirjoja jne, tee töitä täysillä. Päivä päivältä helpottaa ja huomaat olleesi aina vain pitempiä pätkiä ihan hyvällä mielin. Kokeile ja muuta elämäsi paremmaksi. Meidän on tarkoitus elää hyvä elämä emmekä auta ketään murehtimalla hysteerisesti maailman pahuutta. Pahaan keskittymällä annamme sillie vallan.
Aloin käymään kirkossa, kun muutin uudelle paikkakunnalle. Kirkossa käyminen on helpottanut ahdistusta. Olen lukenut raamatunlauseita, kun ne ovat ikiaikaisia. Esim. Johanneksen evankeliumissa "Valo loistaa pimeydessä, pimeys ei ole saanut sitä valtaansa." teksti helpotti talvella, kun koin voimakasta ahdistusta.
Vierailija kirjoitti:
Unohda rukoileminen ja ala ajaa röyhkeästi omaa etuasi.
Maailmassa pärjää vain huijaamalla, häikäilemättömyydellä ja kovilla kyynärpäillä.
Ihminen on osa luontoa ja luonto toimii niin, että heikot sortuvat ja vain vahvat selviytyvät.
Nuo mainitsemasi keinot ovat heikkoutta.
Vierailija kirjoitti:
Mua masentaa, että on niin paljon kristittyinä itseään pitäviä ihmisiä, jotka eivät välitä palestiinalaisten kärsimyksistä.
Tiesitkö, että myös Israel jakaa avustuksia Gazaan?
Harmillista, että avustuksista menee osa aina terroristijärjestölle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua masentaa, että on niin paljon kristittyinä itseään pitäviä ihmisiä, jotka eivät välitä palestiinalaisten kärsimyksistä.
Tiesitkö, että myös Israel jakaa avustuksia Gazaan?
Harmillista, että avustuksista menee osa aina terroristijärjestölle.
Miksi kukaan välittäisi muslimeista? Ne haluaa Suomelle vain pahaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko joku saanut rukoukseen vastauksen?
Aika moneenkin. Olen parantunut rukouksen voimasta, vuosia kestänyt vaiva ei enää koskaan palannut, eli parantuminen oli todellinen. Olen saanut vastauksia ihan pieniinkin asioihin. Rukous kannattaa!
Toki pitää katsoa mitä rukoilee, jos rukoilee kallista autoa ( vaikkei sitä oikeasti tarvitse) tuskin saa vastausta. Tulee rukoilla raamatun sanan mukaan, ei koskaan sitä vastaan.
Taivaan Isä sanoo, että hänet voi löytää, kun etsii, eli on löydettävissä. Tie hänen luo kulkee Jeesuksen kautta. Jeesus tuli tuomaan elämän ja yltäkylläisyyden. Kantoi sairautemme ja syntimme ristillä. Haluaa siis, että elämme vapaina vailla sairautta ja hyvin vuoden. Tietysti, kun olemme maailmassa, emmekä vielä taivaassa, kaikenlaista sattuu uskovillekin. Pointti on, että niistä tilanteista on ulospääsy ja toivo aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika moneenkin. Olen parantunut rukouksen voimasta, vuosia kestänyt vaiva ei enää koskaan palannut, eli parantuminen oli todellinen. Olen saanut vastauksia ihan pieniinkin asioihin. Rukous kannattaa!Toki pitää katsoa mitä rukoilee, jos rukoilee kallista autoa ( vaikkei sitä oikeasti tarvitse) tuskin saa vastausta. Tulee rukoilla raamatun sanan mukaan, ei koskaan sitä vastaan.
Taivaan Isä sanoo, että hänet voi löytää, kun etsii, eli on löydettävissä. Tie hänen luo kulkee Jeesuksen kautta. Jeesus tuli tuomaan elämän ja yltäkylläisyyden. Kantoi sairautemme ja syntimme ristillä. Haluaa siis, että elämme vapaina vailla sairautta ja hyvin vuoden. Tietysti, kun olemme maailmassa, emmekä vielä taivaassa, kaikenlaista sattuu uskovillekin. Pointti on, että niistä tilanteista on ulospääsy ja toivo aina.
Vit tu mitä myötistä uskis sekopäälle. Voisit kasvaa aikuiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika moneenkin. Olen parantunut rukouksen voimasta, vuosia kestänyt vaiva ei enää koskaan palannut, eli parantuminen oli todellinen. Olen saanut vastauksia ihan pieniinkin asioihin. Rukous kannattaa!Toki pitää katsoa mitä rukoilee, jos rukoilee kallista autoa ( vaikkei sitä oikeasti tarvitse) tuskin saa vastausta. Tulee rukoilla raamatun sanan mukaan, ei koskaan sitä vastaan.
Rukoilu on syntiä sillä se on jumalan tahdon kyseenalaistamista.
Minua ei ahdista yhtään. Olen uskossa ja se mitä luen Raamatusta saa sydämeni laulamaan. Meidän vapautus on lähellä. Jeesuksen paluu on ilman muuta ahdistava päivä niille jotka ovat kääntäneet selkänsä hänelle. Kaikilla on mahdollisuus ottaa Jeesus sydämeensä. Toivon niin että jokainen sen tekisi.
Mulla auttoi se, kun lakkasin uskomasta mulle kerrottua "totuutta" kristinuskon jumalasta. (Pienellä alkukirjaimella, koska moista ei oikeasti ole olemassa.) Helpotti kummasti, kun ei tarvinnut enää miettiä, miksi joku kaikkivaltias, kaiken tietävä, näkevä ja kuuleva olento, jonka vieläpä pitäisi rakastaa kaikkia lapsia, salli kaiken sen pahan, mitä tapahtui. Kun kaikki onkin vain sattumaa, se on helpompi kestää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun vaivasi parantui, halleluja! Mutta sotia ja nälänhätiä ei jumala millään ehdi lopettaa.
On tuo teidän itsekeskeisyys kyllä ylivertaista.
Miksi ihmiset itse vaativat leikkauksia ja muuta. Ei kai se paha sieltä itsestään ponnahda. Ja suostuvat vielä toteuttamaan sitä työssään. Osa nuorista uskoo myös idässä että heidän pitää sotia ja sama lännessä.
Rukoilu ei tietenkään auta. Pitää perustaa järjestöjä, julkaista mielipiteitään, kirjoittaa kansanedustajille jne.