Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kenen vika on pettäminen?

Vierailija
09.12.2023 |

Tieteen kuvalehti kirjoittaa saksalaistutkimuksesta, josta käy ilmi että miehet kokevat syyllisyyttä pettämisestä (jos he pettävät vaimoaan).

Naiset taas eivät usein koe syyllisyyttä, koska pettäminen on heidän mielestään miehen vika ja heillä on oikeus nautintoon ja voimaantumiseen! 

https://tieku.fi/ihminen/psykologia/uskottomat-naiset-yllattivat-tutkij…

Nyt on syylliset tiedossa!

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pettäminen on aina pettäjän vika. Naiset vain tunnetusti yrittävät helpottaa omaatuntoaan väittämällä sitä miehen syyksi.

Pettäjä ei pysty parisuhteessa puhumaan, selvityämään ja sopimaan asioistaan. Kostaa tai hakee sitten hyväksyntää muualta, välittämättä kumppanin tunteista. Joko asiat sovitaan, erotaan tai sovitaan avoimesta suhteesta. Puolisolla on oikeus tietää missä mennään. Muu on raukkamaista oman edun tavoittelua.

Omasta kokemuksestani sanoisin, että päinvastoin. Meillä seksi parisuhteessa hiipui ja loppui kokonaan. Miehen libido oli aina ollut alhaisempi kuin minun, lopulta yhden käden sormet riittivät seksikertojen määrään vuodessa ja sitten ei enää mitään. Vonkasi ja olin vonkaamatta, pukeuduin seksikkäästi. Yritin puhua asiasta, saada miehen käymään edes lääkärissä. Ihan turhaan, hä

Sulle siis masturbointi on sama asia kuin seksi. Useampi vuosi masturbointia ilman toisen kosketusta koskaan on ihan ok.

Se miksen eroa, se ei ensinnäkään ole sun asia. Toisekseen olen kerran eronnut, mutta takuuvarmasti puolisoni tuntien tiedän, että erosta hän menisi täysin rikki. Sen enempää en tätä avaa.

Vierailija
42/50 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

..älä etsi vain syyllistä.

..

etsi vain ihmistä.

epätäydellistä.

..

et voi epäonnistua.

ainakaan silloin..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet se syy

44/50 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

..älä etsi vain syyllistä.

..

etsi vain ihmistä.

epätäydellistä.

..

et voi epäonnistua.

ainakaan silloin..

Voi epäonnistua täydellisesti.

Vierailija
45/50 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Insinööri Törmä, oisko sulla jotain moraalin saralla kerrottavaa🤔

Vierailija
46/50 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettäjän vika tietenkin.

Aina voi erota, eikä kukaan tai mikään pakota pysymään suhteessa.

Pettäjä haluaa säästää kakkua ja syödä kakun.

simple as fuck

Vierailija
47/50 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä miehenäkin voi voimaantua vieraissa piipahtelusta (huom kepeämpi sanamuoto, pettäminen ja uskottomuus ovat vain sosiaalisia konstruktioita, kuten ummehtuneet roolimallit ja niistä voi ja pitää opetela pois). 

Itse virkistäydyin avioliton ulkopuolella kiivaimpaan lapsiperheaikaan, ja se pelasti liiton. En olisi ikinä jaksanut vuosien seksittömyyttä ja se myös avasi silmiäni siten, että tiedän eroavani kun lapset ovat täysi-ikäisiä. Olen tehnyt jo avio-exit suunnitelman sekä tiedän mitä haluan elämältäni sen jälkeen. :)

Vierailija
48/50 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä miehenäkin voi voimaantua vieraissa piipahtelusta (huom kepeämpi sanamuoto, pettäminen ja uskottomuus ovat vain sosiaalisia konstruktioita, kuten ummehtuneet roolimallit ja niistä voi ja pitää opetela pois). 

Itse virkistäydyin avioliton ulkopuolella kiivaimpaan lapsiperheaikaan, ja se pelasti liiton. En olisi ikinä jaksanut vuosien seksittömyyttä ja se myös avasi silmiäni siten, että tiedän eroavani kun lapset ovat täysi-ikäisiä. Olen tehnyt jo avio-exit suunnitelman sekä tiedän mitä haluan elämältäni sen jälkeen. :)

Mistä tai keneltä tämä "pettäminen on vain sosiaalinen konstruktio" -ajatus on peräisin? Kysyn siis vilpittömästi, en veetuillakseni.

Vierailija
49/50 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin tyhmempää aloitusta voi enää tulla. Eihän?

Vierailija
50/50 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tai keneltä tämä "pettäminen on vain sosiaalinen konstruktio" -ajatus on peräisin? Kysyn siis vilpittömästi, en veetuillakseni.

Ei se ole mikään luonnonlakikaan, vaan ihan papiston ja hollywoodin ja sen sellaisten keksimä juttu, kuten moni muukin. Naisten seksuaalisuutta on haluttu omistaa ja kontrolloida siinä missä miestenkin. Tokihan voimme tarkastella sitä sellaisena, kuten vaikkapa noita roolimalleja nykyään.