Kenen vika on pettäminen?
Tieteen kuvalehti kirjoittaa saksalaistutkimuksesta, josta käy ilmi että miehet kokevat syyllisyyttä pettämisestä (jos he pettävät vaimoaan).
Naiset taas eivät usein koe syyllisyyttä, koska pettäminen on heidän mielestään miehen vika ja heillä on oikeus nautintoon ja voimaantumiseen!
https://tieku.fi/ihminen/psykologia/uskottomat-naiset-yllattivat-tutkij…
Nyt on syylliset tiedossa!
Kommentit (50)
..älä etsi vain syyllistä.
..
etsi vain ihmistä.
epätäydellistä.
..
et voi epäonnistua.
ainakaan silloin..
Vierailija kirjoitti:
..älä etsi vain syyllistä.
..
etsi vain ihmistä.
epätäydellistä.
..
et voi epäonnistua.
ainakaan silloin..
Voi epäonnistua täydellisesti.
Insinööri Törmä, oisko sulla jotain moraalin saralla kerrottavaa🤔
Pettäjän vika tietenkin.
Aina voi erota, eikä kukaan tai mikään pakota pysymään suhteessa.
Pettäjä haluaa säästää kakkua ja syödä kakun.
simple as fuck
Kyllä miehenäkin voi voimaantua vieraissa piipahtelusta (huom kepeämpi sanamuoto, pettäminen ja uskottomuus ovat vain sosiaalisia konstruktioita, kuten ummehtuneet roolimallit ja niistä voi ja pitää opetela pois).
Itse virkistäydyin avioliton ulkopuolella kiivaimpaan lapsiperheaikaan, ja se pelasti liiton. En olisi ikinä jaksanut vuosien seksittömyyttä ja se myös avasi silmiäni siten, että tiedän eroavani kun lapset ovat täysi-ikäisiä. Olen tehnyt jo avio-exit suunnitelman sekä tiedän mitä haluan elämältäni sen jälkeen. :)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä miehenäkin voi voimaantua vieraissa piipahtelusta (huom kepeämpi sanamuoto, pettäminen ja uskottomuus ovat vain sosiaalisia konstruktioita, kuten ummehtuneet roolimallit ja niistä voi ja pitää opetela pois).
Itse virkistäydyin avioliton ulkopuolella kiivaimpaan lapsiperheaikaan, ja se pelasti liiton. En olisi ikinä jaksanut vuosien seksittömyyttä ja se myös avasi silmiäni siten, että tiedän eroavani kun lapset ovat täysi-ikäisiä. Olen tehnyt jo avio-exit suunnitelman sekä tiedän mitä haluan elämältäni sen jälkeen. :)
Mistä tai keneltä tämä "pettäminen on vain sosiaalinen konstruktio" -ajatus on peräisin? Kysyn siis vilpittömästi, en veetuillakseni.
Tuskin tyhmempää aloitusta voi enää tulla. Eihän?
Vierailija kirjoitti:
Mistä tai keneltä tämä "pettäminen on vain sosiaalinen konstruktio" -ajatus on peräisin? Kysyn siis vilpittömästi, en veetuillakseni.
Ei se ole mikään luonnonlakikaan, vaan ihan papiston ja hollywoodin ja sen sellaisten keksimä juttu, kuten moni muukin. Naisten seksuaalisuutta on haluttu omistaa ja kontrolloida siinä missä miestenkin. Tokihan voimme tarkastella sitä sellaisena, kuten vaikkapa noita roolimalleja nykyään.
Sulle siis masturbointi on sama asia kuin seksi. Useampi vuosi masturbointia ilman toisen kosketusta koskaan on ihan ok.
Se miksen eroa, se ei ensinnäkään ole sun asia. Toisekseen olen kerran eronnut, mutta takuuvarmasti puolisoni tuntien tiedän, että erosta hän menisi täysin rikki. Sen enempää en tätä avaa.