Kenen vika on pettäminen?
Tieteen kuvalehti kirjoittaa saksalaistutkimuksesta, josta käy ilmi että miehet kokevat syyllisyyttä pettämisestä (jos he pettävät vaimoaan).
Naiset taas eivät usein koe syyllisyyttä, koska pettäminen on heidän mielestään miehen vika ja heillä on oikeus nautintoon ja voimaantumiseen!
https://tieku.fi/ihminen/psykologia/uskottomat-naiset-yllattivat-tutkij…
Nyt on syylliset tiedossa!
Kommentit (50)
Achtung! Germanian naiset ajattelevat juuri samoin kuin Finnlandian kanssasisarensa: Mitä ikinä ongelmia parisuhteessa onkaan, niin mies on aina syyllinen. Jawolh!
Noo vanhaa tietoa, mutta noinhan se muutenkin aina halutaan selittää: parisuhteen ongelmat johtuvat miehestä! Tästä tulisikin vetää johtopäätös, ettei miesten pitäisi enää soimata itseään näin paljon!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopputulos on kuitenkin sama, tuntee siitä syyllisyyttä tai ei.
Ei lopputulos ole sama jos nussitaan yhdessä ja/tai luvan kanssa. Pettäminen on moraalinen ahdinko, se on keksittyä tiukkapipoisuutta ja uskonnollisuutta.
Eihän luvan kanssa touhuaminen ole pettämistä.
Kyse onkin siitä että ihminen ei ole biologisesti yksiavioinen. Nussiminen monen kanssa luonnistuu vallan miellyttävästi, vailla omantunnon tuskia.
Ihminen on myös biologisesti kykenevä väkivaltaan, ja on myös valmis käyttämään sitä saamaan tahtonsa läpi. Ainoastaan sivistys, pitkälle kehittynyt kulttuuri, on onnistunut vähentämään väkivallan käyttöä. Ja sitähän sivistys on, tiettyjen huonojen impulssien tukahduttamista, parempien impulssien eduksi.
Vierailija kirjoitti:
Yksinomaan ja aivan täysin naisten vika, tätä totuutta on turha vääntää ja käääntää.
Sillä yksikään mies ei kävisi vieraissa jos naiset eivät huorahtelisi. Piste.
Näinhän islamissakin sanotaan, veli.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja-Henry lukenut taas internettiä ja mennyt mieli pahaksi.
Samanlainen kommentti aina kun palstan naiset haukkuu miehiä, kiitos. Ei mee nää sjn hiljentämisyritykset läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksinomaan ja aivan täysin naisten vika, tätä totuutta on turha vääntää ja käääntää.
Sillä yksikään mies ei kävisi vieraissa jos naiset eivät huorahtelisi. Piste.
Näinhän islamissakin sanotaan, veli.
Siitä en tiedä, mutta todistapa tämä fakta ja luonnonlaki vääräksi, jookosta.
Mä olen yhdessä parisuhteessa pettänyt ja kyllä mä tunsin syyllisyyttä. Olen siis nainen. Ihan sontaa väittää, että naiset ei tunne syyllisyyttä pettämisestä.
Nyt olen sinkku ja mulla on muutaman kuukauden ajan ollut suhde varatun miehen kanssa. En tiedä poteeko mies syyllisyyttä pettämisestä, en ole kysynyt. Itse välillä mietin, että onhan tämä väärin.
Pettäminen ei ole petetyn syy. Oon siis kuullut tän yhdeltä mies kaverilta, mutta hänen mielestä jos nainen pettää se on miehen syy. Oli mielenkiintosta kuulla tää miehen suusta :D On aika vanholliset arvot hänellä. Kuulemma jos nainen kunnioittaisi miestä, niin ei pettäisi ja tämä kunnioitus on miehen homma hankkia. Mua on itseä petetty ja tää "mies" oli todella epävarma itsestään. Aina kysyi miksi oon just hänen kanssaan ja luetteli vastakohdan piirteitä, että miksi en ole sellaisen kanssa. Mun mielestä se lähtee aina pettäjän epävarmuuksista.
Vierailija kirjoitti:
Pettäminen ei ole petetyn syy. Oon siis kuullut tän yhdeltä mies kaverilta, mutta hänen mielestä jos nainen pettää se on miehen syy. Oli mielenkiintosta kuulla tää miehen suusta :D On aika vanholliset arvot hänellä. Kuulemma jos nainen kunnioittaisi miestä, niin ei pettäisi ja tämä kunnioitus on miehen homma hankkia. Mua on itseä petetty ja tää "mies" oli todella epävarma itsestään. Aina kysyi miksi oon just hänen kanssaan ja luetteli vastakohdan piirteitä, että miksi en ole sellaisen kanssa. Mun mielestä se lähtee aina pettäjän epävarmuuksista.
😂😂🤣🤣 Kerropa lisää! 🤣🤣😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus pettäminen voi olla jopa pienempi paha kuin pettämättä oleminen. Sellaisenkin tapauksen olen nähnyt lähipiirissä.
Tämä kaipaisi kyllä lisävalaistusta.
Valaisisin muuten, mutta juttu oli niin erikoinen, että vaikka kertoisin anonyymisti, asianosaiset tunnistaisivat kyllä itsensä. Itse en ainakaan haluaisi, että avioero- ja parisuhdeasioitani puitaisiin seksipalstalla edes nimettömästi minulta kysymättä.
Vierailija kirjoitti:
Pettäminen on aina pettäjän vika. Naiset vain tunnetusti yrittävät helpottaa omaatuntoaan väittämällä sitä miehen syyksi.
Pettäjä ei pysty parisuhteessa puhumaan, selvityämään ja sopimaan asioistaan. Kostaa tai hakee sitten hyväksyntää muualta, välittämättä kumppanin tunteista. Joko asiat sovitaan, erotaan tai sovitaan avoimesta suhteesta. Puolisolla on oikeus tietää missä mennään. Muu on raukkamaista oman edun tavoittelua.
Omasta kokemuksestani sanoisin, että päinvastoin. Meillä seksi parisuhteessa hiipui ja loppui kokonaan. Miehen libido oli aina ollut alhaisempi kuin minun, lopulta yhden käden sormet riittivät seksikertojen määrään vuodessa ja sitten ei enää mitään. Vonkasi ja olin vonkaamatta, pukeuduin seksikkäästi. Yritin puhua asiasta, saada miehen käymään edes lääkärissä. Ihan turhaan, hänelle asia ei tuntunut oleva ongelma. Pyysin sitten lopulta, että saisin hoitaa seksin tarpeeni muualla, sekään ei hänelle sopinut.
Niinpä minä päädyin pettämään ja olen tyytyväinen, että päädyin. Mun perustarve on olla haluttu ja rakastettu. Sen saan niinä hetkinä, jonka vietän ylisen ihmisen kanssa sängyssä.
Kyllä, pettäminen on minun valintani, mutta en ota tästä tilanteesta syytä yksin itselleni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopputulos on kuitenkin sama, tuntee siitä syyllisyyttä tai ei.
Ei lopputulos ole sama jos nussitaan yhdessä ja/tai luvan kanssa. Pettäminen on moraalinen ahdinko, se on keksittyä tiukkapipoisuutta ja uskonnollisuutta.
Eihän luvan kanssa touhuaminen ole pettämistä.
Kyse onkin siitä että ihminen ei ole biologisesti yksiavioinen. Nussiminen monen kanssa luonnistuu vallan miellyttävästi, vailla omantunnon tuskia.
Ihminen on myös biologisesti kykenevä väkivaltaan, ja on myös valmis käyttämään sitä saamaan tahtonsa läpi. Ainoastaan sivistys, pitkälle kehittynyt kulttuuri, on onnistunut vähentämään väkivallan käyttöä. Ja sitäh
...Ja sitten liskoaivoilla valitsemaan koulukiusaaja pressaksi koska muita miehiä kiusaava mies tietysti=alfa!
Pitääkö aina löytää syyllinen, tuo "pettäminen" on ihmisten ihan oma keksintö samoin kuten koko yksiavioisuus. Ihan selvästi ihmistä ei ole luotu yksiavioiseksi, koska sekä miehet, että naiset haaveilevat muista kumppaneista. Eikö vain voi todeta että näin kävi ja elämä jatkuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pettäminen on aina pettäjän vika. Naiset vain tunnetusti yrittävät helpottaa omaatuntoaan väittämällä sitä miehen syyksi.
Pettäjä ei pysty parisuhteessa puhumaan, selvityämään ja sopimaan asioistaan. Kostaa tai hakee sitten hyväksyntää muualta, välittämättä kumppanin tunteista. Joko asiat sovitaan, erotaan tai sovitaan avoimesta suhteesta. Puolisolla on oikeus tietää missä mennään. Muu on raukkamaista oman edun tavoittelua.
Omasta kokemuksestani sanoisin, että päinvastoin. Meillä seksi parisuhteessa hiipui ja loppui kokonaan. Miehen libido oli aina ollut alhaisempi kuin minun, lopulta yhden käden sormet riittivät seksikertojen määrään vuodessa ja sitten ei enää mitään. Vonkasi ja olin vonkaamatta, pukeuduin seksikkäästi. Yritin puhua asiasta, saada miehen käymään edes lääkärissä. Ihan turhaan, hänelle asia ei tuntunut oleva ongelma. Pyysin sitten l
Erota et osannut, ja masturboinnista lie kuullutkaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omasta kokemuksestani sanoisin, että päinvastoin. Meillä seksi parisuhteessa hiipui ja loppui kokonaan. Miehen libido oli aina ollut alhaisempi kuin minun, lopulta yhden käden sormet riittivät seksikertojen määrään vuodessa ja sitten ei enää mitään. Vonkasi ja olin vonkaamatta, pukeuduin seksikkäästi. Yritin puhua asiasta, saada miehen käymään edes lääkärissä. Ihan turhaan, hänelle asia ei tuntunut oleva ongelma. Pyysin sitten l
Tuollainen ihminen on raukkamainen luuseri.
Miten niin vika? Päinvastoin, kaikkialla koko eläinkunnassa urokset tappelevat siitä, kuka saa panna koko lauman naaraat tiineiksi. Tappelussa hävinneet joutuvat vielä keräämään lisää voimia tai etsimään toisen naaraslauman. Miesurokset ovat päätyneet kauan sitten sopuun, että kaikki saavat kaikkia halukkaita.
Usein kuulee, että mies on aina se pettäjä sika ja nainen sen petetty. Ja jos nainen on pettänyt, on sekin todennäköisesti miehen vika kun ei ole osannut vastata naisen tunteiseen ja blaa blaa blaa.
On historiassakin tunnettu tosiasia, että naiset ovat yhtä kovia ellei kovempia pettämään kuin miehet. Jo sodan aikana varatut naiset panettivat itseään eri sotilailla, rengeillä, saksalaisilla tai muilla vastaavilla kun omat miehet olivat rintamalla. Osa saattoi antaa useammallekin peräkkäin ja ihan mielellään. Osa varatuista naisista lähti avustaviin tehtäviin lotiksi, sotilaskoteihin ja muihin tehtäviin vain miehiä tavatakseen. Miehillä usein olikin pelko siitä onko lapset edes omia tai joutuuko jonkun toisen miehen lapsia kasvattamaan kun vaimo on tullut yhtäkkiä raskaaksi vaikka mies on ollut rintamalla. Ja elettiin kuitenkin korkean siveellisyyden ihanteen aikaa. En usko, että ihmisluonto on tästä niin paljon muuttunut ainakaan uskollisempaan suuntaan, kun kaikki muukin on nykykulttuurissa kertakäyttöistä.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin vika? Päinvastoin, kaikkialla koko eläinkunnassa urokset tappelevat siitä, kuka saa panna koko lauman naaraat tiineiksi. Tappelussa hävinneet joutuvat vielä keräämään lisää voimia tai etsimään toisen naaraslauman. Miesurokset ovat päätyneet kauan sitten sopuun, että kaikki saavat kaikkia halukkaita.
Noinhan se on, niin ihmis- kuin nisäkäsmaailmassakin. Joillain linnuilla mm. sorsat on yksiavioisuutta.
Juurisyyllinen on nainen. Myös silloin kun mies pettää, syyn siihen on antanut sen miehen nainen.