Jos ihmiset ostaisi aina edullisimman tuotteen ja kävisi edullisimmassa kaupassa niin hinnat laskisi.
Esimerkiksi jos ihmiset tankkaisi halvimmalla asemalla,ostaisi halvinta sähköä ja kävisi siellä ruokakaupassa missä on halvinta niin silloin meille syntyisi kilpailua.
Jos ihmiset ei välitä hinnoista niin silloin meillä ei ole kilpailua vaan yritykset voi rahastaa vapaasti.
Tähän joku vastaa että halvalla ei saa hyvää niin vastaan jo etukäteen tähän että kyse on nyt samasta tuotteesta ja läheskään aina se kallein ei ole paras.
Kommentit (38)
Kaikilla ei ole sitä halvinta kauppaa ihan nurkan takana. Jos kalliimpi kauppa A on kilometrin päässä ja halvempi kauppa B kahden kilometrin päässä, autoton menee kävellen mieluummin kauppaan A, varsinkin jos asutaan haja-asutusalueella, missä bussit ei kulje kuin kerran päivässä. Välttämättä se ero hinnoissa ei ole hirveän suuri, mutta AP:n mielestä kuitenkin liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noinkin.
Toisaalta, kun kaikki ei ryntää niitä halvempia tuotteita ostamaan, niin kauppa voi pitää valistuneimmille sitä edullista vaihtehtoa saatavilla. Esim. katson että S-ryhmä toimii näin. K-kaupasta en tiedä.
Kuluttajat itse määrittää hinnan tekemällä valinnan itse. Jos kaupassa ihmiset ostaa halvimman tuotteen niin se kallis jää hyllyyn.
Ei mene kuten esität.
Kauppa ja tuotteet on kokonaisuus ja kauppa reagoi ostoskäyttäytymiseen. Oletetaan että kaikki ostaa halvemman tuotteen ja jättää kalliin hyllyyn. Tällöin kauppa ilman muuta nostaa sen edullisen tuotteen hintaa saadakseen enemmän rahaa.
Eikö kaupat kilpaile keskenään asiakkaista? Jos kuluttaja menee siihen kauppaan missä on edullisinta, mitä sitten kävisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noinkin.
Toisaalta, kun kaikki ei ryntää niitä halvempia tuotteita ostamaan, niin kauppa voi pitää valistuneimmille sitä edullista vaihtehtoa saatavilla. Esim. katson että S-ryhmä toimii näin. K-kaupasta en tiedä.
Kuluttajat itse määrittää hinnan tekemällä valinnan itse. Jos kaupassa ihmiset ostaa halvimman tuotteen niin se kallis jää hyllyyn.
Ei mene kuten esität.
Kauppa ja tuotteet on kokonaisuus ja kauppa reagoi ostoskäyttäytymiseen. Oletetaan että kaikki ostaa halvemman tuotteen ja jättää kalliin hyllyyn. Tällöin kauppa ilman muuta nostaa sen edullisen tuotteen hintaa saadakseen enemmän rahaa.
Eikö kaupat kilpaile keskenään asiakkaista? Jos kuluttaja menee siihen kauppaan missä on edullisinta, mitä s
Suomessa ei suurilla firmoilla ole mitään aitoa kilpailua vaan kulissien takana on sovittu keskenään hinnat.
Kaikki kanta-asiakaskortit joutaisi poistaa. Hinnoissahan nekin maksetaan.
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta, jos ihminen ostaa pääosin vain tarpeeseen ja maksaa myös laadusta eikä vain hinnasta niin kauppoihin ostetaan laadukkaampia tuotteita kulutukseen. Halpavaateketjut, Kiinan tuonti ja jäteongelma ovat tulleet siitä, että ihmiset ostavat enemmän, halvalla ja usein tuotteita, joissa on huono laatu.
Tämän takia suomessa on kallista koska ihmiset haluaa vapaaehtoisesti ostaa kalliita tuotteita. Ei ihmiset nykyään välitä hinnasta mitään kun ne menee kauppaan ja tämän takia kaupat voivat laittaa tuotteelle hinnan mistä kaupat saa mahdollisimman hyvin voittoa.
s halvin k-marketin hinnoittelu todella sekavaa isolla hinta pikku präntillä joku lausuli päivät ja plus korttilla. 4 kertaa k markettiin pettynyt en osta sieltä mitään. s kaupassa selvä hinnoittelu ja bonukset tulee kassalla. lidikin lähti jäsen hölmöilyyn.
Huomasin tämän kmarketissa, jossa kävin ennen. Kun aloin yhtä äkkiä ostamaan vispipuuroa päivittäin, niin hinta pompsahti ylöspäin useita kymmeniä senttejä. Lopetin sitten tuotteen ostamisen ja kmarketissa käymisen.
Hyllyjen reunoissa oleviin hintoihinkaan ei näköjään nykyään voi enää luottaa ja kassalla pätkähtää jotain yllätyslisää monesti päälle. Koeta siinä sitten pitää kauppabudjeteista kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki kanta-asiakaskortit joutaisi poistaa. Hinnoissahan nekin maksetaan.
Jos kanta-asiakaskortilla saadaan 100 asiakasta tulemaan yhä uudelleen saman ketjun kauppaan ostamaan samoja tuotteita, sillä saadaan kaupalle vakautta joka voisi muuten syödä katetta.
Jokainen uudestaan asioiva tuo kaupalle paljon enemmän kuin ne jotka satunnaisesti käy kaupassa. Juuri sen vakauden ansiosta. Samoja tuotteita voi ostaa isommissa määrissä, jolloin saadaan suoraa etua kaikissa kustannuksissa valmistuksesta koko logistiikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noinkin.
Ei mene kuten esität.
jep ja näin on tehtykin. Ainakin s-kaupat ovat hilanneet rainbow ja kotimaista tuotteet hyvin lähelle muiden vastaavien tuotteiden hintaa, aiemmin näissä oli selvempi hintaero.
Niinhän se menee että asiakkaat/kuluttajat on ne jotka päättävät hintatason omilla valinnoillaan. Tuote mikä ei mene kaupaksi joko poistuu kaupasta tai sitten sitä tuotetta myydään alennuksella pois hyllyistä.
Minua huvittaa se kun ihmiset valittaa ruuan tai polttoaineiden hintatasosta vaikka ne kuluttajat voivat itse vaikuttaa hintoihin, toki tämä vaatisi sen että lähes jokainen katsoisi hintoja kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noinkin.
Ei mene kuten esität.
Eikö kaupat kilpaile keskenään asiakkaista? Jos kuluttaja menee siihen kauppaan missä on edullisinta, mitä s
Ostan edullisimpia tuotteita ja käyn S-kaupassa, Lidlissä ja Halpa-Hallissa.
Olen huomannut että K-kauppaan ei juuri mitään asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossahan kävisi vain niin että ne kalliit tuotteet poistetaan kun ei mene kaupaksi ja halpojen paremmin myyvien hintoja nostetaan sitten samalle tasolle.
Ei nyt sä ymmärsit väärin.
Tässä puhutaan samasta tuotteesta vai onko tosiaan niin että sama tuote maksaa saman verran joka kaupassa?
Samat tuotteet maksaa aika lähelle saman joka kaupassa, koska hinnat on keskenään sovittu siellä. Ehkä joitain senttien heittoja voi korkeintaan olla mutta noin pääpiirteittäin mitään isoja eroja ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossahan kävisi vain niin että ne kalliit tuotteet poistetaan kun ei mene kaupaksi ja halpojen paremmin myyvien hintoja nostetaan sitten samalle tasolle.
Tässä puhutaan samasta tuotteesta vai onko tosiaan niin että sama tuote maksaa saman verran joka kaupassa?
Samat tuotteet maksaa aika lähelle saman joka kaupassa, koska hinnat on keskenään sovittu siellä. Ehkä joitain senttien heittoja voi korkeintaan olla mutta noin pääpiirteittäin mitään isoja eroja ei ole.
Polttoaineessa ei ainakaan pahemmin kilpailua ole ja olen tätä ihmetelly että miten voi olla mahdollista tämä.
Neste,teboil,abc,shell yms myy polttoainetta lähes samoin hinnoin. Usein vierekkäisillä asemilla ero on 0,001e/litra.
Kuka noille määrää sen hinnan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Polttoaineessa ei ainakaan pahemmin kilpailua ole ja olen tätä ihmetelly että miten voi olla mahdollista tämä.
Neste,teboil,abc,shell yms myy polttoainetta lähes samoin hinnoin. Usein vierekkäisillä asem
Suomi, tämä kartellien unelmamaa. Sitä harrastaa kaikki puhelinoperaattoreista kauppaketjujen kautta bensa-asemiin. Mitään aitoa kilpailua ei yksinkertaisesti ole ja kaikilla samat hinnat.
Tulis turhan suppea ruokavalio jos pelkästään lidukan valikoimalla pitäisi elää. En pysty sitä suolamäärää...
Ei toimi. Monesti se halpa ja todella hyvä tuote loppuu nopeasti hyllystä. Ja toisaalta se halpa tuote on sellaista softaa, että toiseksi halvinta jos ei löydy. On ennen ilman koko tuotetta tai ostaa sen kolmanneksi halvimman hyvän tuotteen.
Jos kaikki ostaa sen halvimman, valikoima kapenee. Eikä eri kulutustottumuksia palvella niin. Jokainen kauppaan tilattu tuote pitäisi myydä, eikä sitä kauaa tilata jos menekki on mitätön.
Ja kyl ärsyttää halvinta huonoa hyllyt täynnä. Tee niistä sitten ruokaa. Ja tosiaan jo nyt halvin hyvä tuote menee nopeasti kaupaksi.