Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos ihmiset ostaisi aina edullisimman tuotteen ja kävisi edullisimmassa kaupassa niin hinnat laskisi.

Vierailija
09.12.2023 |

Esimerkiksi jos ihmiset tankkaisi halvimmalla asemalla,ostaisi halvinta sähköä ja kävisi siellä ruokakaupassa missä on halvinta niin silloin meille syntyisi kilpailua. 

Jos ihmiset ei välitä hinnoista niin silloin meillä ei ole kilpailua vaan yritykset voi rahastaa vapaasti.

Tähän joku vastaa että halvalla ei saa hyvää niin vastaan jo etukäteen tähän että kyse on nyt samasta tuotteesta ja läheskään aina se kallein ei ole paras.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noinkin.

Toisaalta, kun kaikki ei ryntää niitä halvempia tuotteita ostamaan, niin kauppa voi pitää valistuneimmille sitä edullista vaihtehtoa saatavilla. Esim. katson että S-ryhmä toimii näin. K-kaupasta en tiedä.

Vierailija
2/38 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noinkin.

Toisaalta, kun kaikki ei ryntää niitä halvempia tuotteita ostamaan, niin kauppa voi pitää valistuneimmille sitä edullista vaihtehtoa saatavilla. Esim. katson että S-ryhmä toimii näin. K-kaupasta en tiedä.

Kuluttajat itse määrittää hinnan tekemällä valinnan itse. Jos kaupassa ihmiset ostaa halvimman tuotteen niin se kallis jää hyllyyn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vertailen hintoja kmarketin ja smarketin välillä. Monesti smarket halvempi josta ostan tuotteet pääasiassa. Olen laatutietoinen, mutta yleensä halvinta tavaraa ostan.

Vierailija
4/38 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän niin saa tehdä! Koksut käy K-kaupassa, sossut S-kaupassa ja persut KKK-kaupassa.

Vierailija
5/38 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta, jos ihminen ostaa pääosin vain tarpeeseen ja maksaa myös laadusta eikä vain hinnasta niin kauppoihin ostetaan laadukkaampia tuotteita kulutukseen. Halpavaateketjut, Kiinan tuonti ja jäteongelma ovat tulleet siitä, että ihmiset ostavat enemmän, halvalla ja usein tuotteita, joissa on huono laatu.

Vierailija
6/38 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta, jos ihminen ostaa pääosin vain tarpeeseen ja maksaa myös laadusta eikä vain hinnasta niin kauppoihin ostetaan laadukkaampia tuotteita kulutukseen. Halpavaateketjut, Kiinan tuonti ja jäteongelma ovat tulleet siitä, että ihmiset ostavat enemmän, halvalla ja usein tuotteita, joissa on huono laatu.

Maksaako sama tuote joka kaupassa saman verran? 

Vierailija
7/38 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noinkin.

Kuluttajat itse määrittää hinnan tekemällä valinnan itse. Jos kaupassa ihmiset ostaa halvimman tuotteen niin se kallis jää hyllyyn.

Ei mene kuten esität.

Kauppa ja tuotteet on kokonaisuus ja kauppa reagoi ostoskäyttäytymiseen. Oletetaan että kaikki ostaa halvemman tuotteen ja jättää kalliin hyllyyn. Tällöin kauppa ilman muuta nostaa sen edullisen tuotteen hintaa saadakseen enemmän rahaa.

Vierailija
8/38 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja näillä on äänioikeus. 

Vierailija
9/38 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin ajokortin saadessani, että jos aina tankkaan 5p/litra halvempaa bensaa, niin säästän vuodessa puoli tankillista bensaa ajokilometreilläni. Ei siis ainakaan kannata ajella etsimässä sitä halvinta. Nykyisin se halvin on usein Teboil, sattuneesta syystä en tankkaa sielläkään. En tosin tankannut siellä aiemminkaan kun omistuspohja on ollut tiedossa koko ajan.

Toisekseen ei kiinnosta kuluttaa aikaa hakea ostoksia monesta paikasta.

Kolmanneksi, usein se halvin on tilattavissa ulkomailta ja jonkin verran haluan suosia kotimaisia vaihtoehtoja. Toisaalta mitään made in vinkuintia -tuotteita en osta suomesta vaan tilaan halvalla netistä. Made in finland -tuotteet ostan mieluummin valmistajan nettikaupasta kuin prisman alelaarista.

Uskoisin että kilpailua on, mutta kaikki ei kilpailuta halvimmalla hinnalla vaan esim helppoudella tai arvoilla.

Vierailija
10/38 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mun pitäisi juoda jotain kurakatriinaa ja laihaa kaupan brändin kauramaitoa sen takia, että se olisi teille muille sitten ehkä halvempaa? Ei kiitos, juon Reko tummapaahtoista luomua Oatly baristalla, hintaa en edes katso.

Vierailija
11/38 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vertailen hintoja kmarketin ja smarketin välillä. Monesti smarket halvempi josta ostan tuotteet pääasiassa. Olen laatutietoinen, mutta yleensä halvinta tavaraa ostan.

Prisma halvempi S-marketteja ja Saleja vielä

Vierailija
12/38 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossahan kävisi vain niin että ne kalliit tuotteet poistetaan kun ei mene kaupaksi ja halpojen paremmin myyvien hintoja nostetaan sitten samalle tasolle.

Vierailija
13/38 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noinkin.

Ei mene kuten esität.

Kauppa ja tuotteet on kokonaisuus ja kauppa reagoi ostoskäyttäytymiseen. Oletetaan että kaikki ostaa halvemman tuotteen ja jättää kalliin hyllyyn. Tällöin kauppa ilman muuta nostaa sen edullisen tuotteen hintaa saadakseen enemmän rahaa.

Samoin tekevät myös valmistajat.

On tuotteita, joita pidetään "klassikkoina" tuomassa tasaista tuloa, mutta on myös tuotteita joiden hintaa lasketaan siksi, että niistä halutaan päästä eroon. Klassikkotuotteen hintaa usein myös nostetaan, koska sillä on vakio-ostajat. Samoja tuotteita myös kausittain parannetaan tai muutetaan siten, että uudella kaudella samasta tuotteesta voidaan pyytää enemmän.

Vierailija
14/38 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja näillä on äänioikeus. 

Älä muuta sano.

Vierailija
15/38 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laadukas ja turvallinen ruoantuotanto Suomessa loppuisi ja huoltovarmuus vaarantuisi. Ulkomailta tuotaisi tavaraa, jossa olisi takaisinvetoja tavan takaa.

Vierailija
16/38 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän niin saa tehdä! Koksut käy K-kaupassa, sossut S-kaupassa ja persut KKK-kaupassa.

Eikö Tuko, Valintatalo ja Elanto jne olleet sossujen? Iso Elanto aikanaan Hakaniemessä? SOK on osuuskuntapohjainen ja maakunnista lähtöisin, käytännössä kepulaisten. K on yrittäjävetoinen,

Vierailija
17/38 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laskin ajokortin saadessani, että jos aina tankkaan 5p/litra halvempaa bensaa, niin säästän vuodessa puoli tankillista bensaa ajokilometreilläni. Ei siis ainakaan kannata ajella etsimässä sitä halvinta. Nykyisin se halvin on usein Teboil, sattuneesta syystä en tankkaa sielläkään. En tosin tankannut siellä aiemminkaan kun omistuspohja on ollut tiedossa koko ajan.

Kolmanneksi, usein se halvin on tilattavissa ulkomailta ja jonkin verran haluan suosia kotimaisia vaihtoehtoja. Toisaalta mitään made in vinkuintia -tuotteita en osta suomesta vaan tilaan halvalla netistä. Made in finland -tuotteet ostan mieluummin valmistajan nettikaupasta kuin prisman alelaarista.

Uskoisin että kilpailua on, mutta kaikki ei kilpailuta halvimmalla hinnalla vaan esim helppoudella tai arvoilla.

Jos kaikki tankkaisi sillä asemalla mistä saa halvinta bensaa niin meillä olisi kilpailua polttoaineen hinnoissa.

Itse tankkaan tässä kaupungissa aina sillä asemalla joka myy halvinta bensaa.

Vierailija
18/38 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossahan kävisi vain niin että ne kalliit tuotteet poistetaan kun ei mene kaupaksi ja halpojen paremmin myyvien hintoja nostetaan sitten samalle tasolle.

Ei hintojen nousulle vain mitään voi, ne nousee vaikka mitä tekisi. Vuokrienkin kallistuessa voi yrittää juosta halvempien kämppien perässä mutta aina niidenkin vuokrat sitten lopulta nousee jne.

Vierailija
19/38 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikkuminen on tosiaankin niin kallista, että se pitää laskea hintoihin ensimmäiseksi.

Vierailija
20/38 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä suuntaan rahani mieluummin kotimaiseen kuin halvimpaan kiinalaiseen vaikka sillä saisi kilpailua.

Juuri sen kilpailun vuoksi paljon sellaisesta jolla kunnat voisi työllistää paikkakuntalaisiaan meneekin jonnekin muualle. Mm. välistävetäjille, jotka tuo kaukomailta halvinta bulkkia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme