Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten matematiikan opetus

Vierailija
09.12.2023 |

https://www.iltalehti.fi/perheartikkelit/a/729871aa-ca37-4b80-9959-dd45…

allekirjoitan tämän täysin. Ihmeellisiä tehtäviä nykyisin lapsille. Ja mitä sille jakokulmalle on tapahtunut?? Luin aikoinaan pitkän matikan lukiossa, että ihan ummikko en ole matematiikan parissa.

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsella meni koulu niin kauan hyvin, kun jaksoin auttaa ja kysellä tehtäviä kotona. Kun uuvuin työssä ja elämässä, enkä jaksanut vielä kaiken päälle käydä uudestaan peruskoulua, laski lapseni numerot samaa tahtia. Omassa lapsuudessa vanhempien ei tarvinnut puuttua koulunkäytiini.

Vanhemman uupumus, masennus yms. voivat sellaisenaan vaikuttaa lapseen ja hänen koulunkäyntiinsä, välttämättä numerot eivät laskeneet siksi, että et jaksanut auttaa ja kysellä.

Vierailija
42/42 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen DI ja tykkään matikasta.  Ihan noita lasten kirjoissa olevia päättelytehtäviä. 

Ennemminkin pitäisi harjoitella paljon enemmän toistoa. Omat lapseni ei opi koulun vaatimalla toistomäärällä. Pakko mun on keksiä lisää tehtäviä kokeisiin valmistautuessa. Lapset on vieläpä vastahankaisia, kun haluaisi tehdä minimin.

Kun lapseni olivat alakoulussa, tein heille noita tehtäviä kokeeseen valmistautuessa. Mun lapset tykkäs siitä ihan hulluna, olisivat jatkaneet miten pitkään vaan äidin kokeiden tekoa. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi