Mitä astiasarjaa keräät?
Kommentit (29)
Astiakaapissa on muutama syvä ja matala lautanen, asetteja ja valkoisia halpis kahvikuppipareja. On minulla neljä Pentikin mukia ja kaksi Muumimukia.
Mulla on nyt kasassa mukit ja syvät lautaset. Ihan arkikäytössä on, koska ei oo mun mielestä mitenkään kauheen juhlavat.
Kaikkia lautasia ja kippoja 12kpl. Kahvikuppeja ei ollenkaan. Mukeja 12kpl. Sit tarjoiluastioita aika paljon.
Toinen sarja jonka kerään on pentikin tapio, siitä minulla on paljon osia.
Kaikki lautaset löytyy 8 hengelle ja kahvikupit (isommat motit) lautasineen myös 8 hlölle. Sitten tietysti tarjoilukulhoja, soppakulho, 2 erilaista tarjoiluastiaa jne. löytyy.
Lautasia ja kuppeja 6-12 kpl. Pari murokulhoa vielä tarttis.
Kahviastiasto kupit ja kakkulautaset, kermakko, sokerikko 6:lle.
Syviä ja matalia ruokalautasia vasta 2:lle.
Oliivia on jo aika kattavasti, ovat arkikäytössä. Lumesta puuttuu kulhot ja syvät lautaset kokonaan.
Kahvikupit Egoa, pieniä ja isoja " aamiaismukeja" . Lasit Iiitalan Kolibria (viinilasit) ja arkilasit harmaata Aino Aaltoa ja kirkasta Kartiota. Terkut tutille, näistä jo joku näpsä tunnistaa.
:)
Iittalan Aurorat ja Vernat laseina.
Ultima Thulesta löytyy neljä eri lasikokoa kahdelletoista, samoin pienet lautaset sekä ruokalautaset, jälkiruokakulhot ja pari isoa tarjoiluvatia, kaksi kaadinta sekä pienempi tarjoilukulho. W&B:ssa astiasto on hyvin kattava kahdelletoista monine tarjoiluvateineen, kahvi- ja teepannuineen yms. Vaniljan keräilyä olen vasta aloittelemassa, löytyy vasta kahvikupit ja pullalautaset kuudelle sekä neljä erilaista kulhoa ja vatia sekä iso puinen tarjotin.
kuudelle hengelle on jo kaikki lautaset ja kupit plus tarjoiluvadit ym...
jatkan silti keräilyä niin että saisin nyt ensin kaikki astiat 8:lle,
sitten kymmenelle...
joitain yksittäisiä Pentikin kulhoja. Muumimukeja kulhoja kerään myös. Niin ja vanhoja Arabian syviälautasia on joissa kaksi sinistä raitaa valkoisen lautasen reunoissa, enkä tiedä senkään nimeä.
kahvikupit ja lautaset x 9, teekupit x 3, kastikekannu, kakkulautanen, jälkiruokakupit x 12, kermakko ja sokerikko sekä 3x kynttiläjalat pari kulhoa ja tarjoiluvatia.
Arkikäytössä on toistaiseksi Ikean lautasia, tarkoitus alkaa keräämään Pentikin Tapiota, kunhan palaan syksyllä töihin.
Mulla on Pomonan lisäksi Pentikin Ainoa, mutta se ei ole oma valinta (sukulaiset alkaneet ostaa) On kyllä ihan ok.
ja huh miten niitä alkaakin olla jo paljon...
Käykö teillä ruokavieraita tai on juhlia useinkin? Vai onko teillä esim. aina viikonloppuna juhla-ateria? En ymmärrä...Satojen jopa tuhansien eurojen astiastoja juhlakäyttöön ja missä ne edes säilyttää???
T. tavallinen juntti joilla ei juhlia eikä juhla-astiastoja
Eli etsin kaikkia sielukkaita astioita, oli ne sitten Villeroy&Bochia tai kierrätyskeskuksesta.